למה ציוני המייצב כל כך נמוכים?

ליבי54

New member
עוז אלמוג -קראתי את הכתבה שלך ואני יודעת על מ

מה אתה מדבר ושמחה על שהתאפשר לי לקרוא אותה ,גם אני קובלת על הנעשה פה,במדינה שלנו,וכל ענייניי ההפרטה מובילים לחומרנות הזאת.
 
לא הבנתי את הקשר בין הטלוויזיה למיצ"ב

את יכולה להסביר את האופן שבו הגעת למסקנות?
 
דובר על הידרדרות כוללת

שבה המתמטיקה היא רק פן אחד. זה מה שהבנתי מדברי שירה. זה נכון, אבל אם לא נתקן אפילו פן אחד ועוד פן לא נצליח להביא לשינוי הנדרש.
 

shira shira

New member
התאמה בין גורמים שונים לתוצאות המיצ"ב

אנחנו הרי לא יכולים לקבוע סיבתיות (לפחות לא באמצעים סטטיסטיים). לכן, גם אי אפשר לומר שהציונים הנמוכים נובעים מהשביתה / מורים שלא מגיעים להשתלמויות / אלימות בכיתות / האח הגדול. מה שאנחנו כן יכולים לראות, זאת נטייה מסויימת, גורמים מסויימים שחוברים יחד ואולי משפיעים על התוצאה הגרועה לכל הדעות. יש הגיון בדברי תלמה שאומרת שההתאמה למכנה המשותף הנמוך, מעצבת גם את הטלויזיה וגם את תכניות הלימודים. העלאת רמה חברתית/חינוכית כוללת וטיפול שורש של הוראת המתמטיקה באמצעים מוכחים יביאו לתוצאות המיוחלות. אגב, אנחנו רואים בבתי הספר שבהם לומדים לפי "מתמטיקה יסודית" עלייה לא רק בציוני המתמטיקה אלא גם בתחומי הידע האחרים. כלומר, העלאת המכנה המשותף, ע"י טיפול באחד הגורמים, מביאה לשיפור גם בנושאים האחרים.
 

lehaiim

New member
פני הדור....

אבוי לנו.... 45% כך נמסר זה שיעור המידרוג לטראש הזה..... יתר על כן תסמונת בובליל היא עילה טובה ראויה ומוצדקת לברוח מכאן...
 
אוי לבורח ואוי לעצתו

זה הבית שלנו וצריך לנקות אותו ולשמור אותו. לאן תברח? מבקשי נפשך כבר הכריזו שבכל מקום שיש יהודים, על אחת כמה וכמה ישראלים, יש לחסלם.זה לא פשוט, אז צריך ללחוץ על כל מי שניתן וצריך להירתם. מי שנשאר אדיש תורם בעקיפין. הסבירו לילדים מדוע האח הגדול נגוע בגועל נפש (תרגיל לשכל: בניית נימוקים הגיוניים . התנסיתי בזה עם ילדה בת 10 שהוריה מאפשרים לה לראות את זה.) חנכו אותם לצריכה של חיי תרבות.זה יעזור להם גם אם יברחו למקום אחר, כי לא רק אצלנו הזבל הזה פורח. בקשו מהנהלות בתי הספר להשתתף בשעת חינוך שתעסוק בנושא.בואו מוכנים. המליצו על תכניות מושכות ואיכותיות. זה דורש השקעה, אבל זה כדאי.
 

ליבי54

New member
תלמה גביש- המשפטים האחרונים שלך דברו אל לבי.

ההשקעה החשובה ביותר צריכה לבוא ממערכת החינוך שלנו, שחייבת לקחת בחשבון חינוך הדור.זו חובתה של המדינה לעשות זאת בעיקר שדאגה לעליות רבות ,שאובייקטיבית היתה צריכה לתת את הדעת למצבים האובייקטיביים שהם נמצאים בה. ומה שקרה בעקבות ההזנחה,זה כולנו מרגישים. על מערכת החינוך להתאים את החינוך לצרכינו ולא ללכת על פי ארצות אחרות.מערכת החינוך צריכה לשנות את תוכניותיה מן היסוד .לפי דעתי יסוד הלימודים כבר מתחיל מהגן ויש לשים את הדגש בהתפתחות הילד על פי התפתחותו האונברסלית. בכיתות יסוד בבית הספר לשים פחות דגש על ציונים , להדגיש את הפן החינוכי ואת חדוות הלמידה הטיבעית שיש לילד..אם לא ידכאו את חדוות הלמידה הטבעית של הילד יש סכוי רב יותר להתפתחות הילד בעתיד. הבסיס הוא החשוב . אם הילד ילמד שטעות זאת הזדמנות ללמידה והדגש תמיד יהיה על הצלחותיו.יש להאמין שסקרנות הלמידה הטיבעית תמשיך, לרצון תמידי של הרחבת אופקים.
 
זה לא הטלויזיה

הכשלון של התלמידים קשור באיבוד הסמכות ההורית- בהורים שלא מתליחים להגביל את הילדים שלהם בשעות הצפייה ולא מפקחים על עשיית שיעורי הבית והתכוננות למבחנים. הכל מתחיל ונגמר- כמו תמיד- בבית.
 

ליבי54

New member
פסיפלורה מלוחה- את צודקת בדברייך, ואם את מצלי

מצליחה בכך כל הכבוד לך .אך המציאות אחרת לצערי הרב. יש רוב גדול שלא זכה לחינוך לא משום שהוא לא מסוגל אלא משום שהוא עלה לארץ לתנאים שהוא אינו מכיר ולא הכיר בסביבת מוצאו.-לטוב ולרע- המדינה שקלטה את הרב הזה לא נתנה מספיק את הדעת על כך .והמציאות היא כפי שהיא !ומה שקורה הטלוויזיה בארץ מתאימה את התוכניות על פי הרוב הזה. מהמניעים הרווחיים שלה.ואני קובלת על כך שזה אסון המנציח יותר את השלילי בארץ שלנו.וטוענת ששר החינוך ותרבות שלנו צריך לטפל בזה בדרך יצירתית,כיזה תפקידו לשמור על התרבות שלנו.
 

liber0

New member
נכון,

כי אם כולם יתחילו לצפות בערב בתוכניות אינטלקטואליות עם מוסר השכל אז, רק אז, ציוני המייצב ישתפרו
נו באמת... כאילו שחסרים גורמים אחרים חוץ מהטלויזיה... חוץ מזה (ואני לא אומר את זה כי אני בעד תוכניות ריאליטי או נגד אלא כי זה נכון) מחקרים הראו שתוכניות ריאליטי בסגנון האח הגדול והישרדות, כמה טיפשיות שיהיו, עוזרות להתפתחות מנטלית והבנה טובה יותר של קונספטים. ולא אמרתי שלא חשוב לראות תוכניות אינטלקטואליות למיניהן בערוץ BBC, אכן חשוב, אבל אם יצפו אך ורק בתוכניות כאלה מה שיצא מכל זה, זה שבסוף כולנו נדע איזה אירוע קרה באיזה שנה ומה היו הגורמים. תאמין לי שגם התוכניות ב-BBC לא מביאות שום ניתוח מעמיק של דברים ברמה שיכולה לגרום לנו לחשוב באמת. זה רק נותן לנו להבין ולזכור דברים. זה הכל. בשביל שתלמידים יצליחו במיצב, הם לא צריכים לצפות בערץ BBC או ערוץ 8 או ערוץ 2 או כל ערוץ אחר. הם פשוט צריכים לשבת וללמוד מדי פעם באמת. מה שהרבה לא עושים מסתבר...
 

liber0

New member
נכון,

כי אם כולם יתחילו לצפות בערב בתוכניות אינטלקטואליות עם מוסר השכל אז, רק אז, ציוני המייצב ישתפרו
נו באמת... כאילו שחסרים גורמים אחרים חוץ מהטלויזיה... חוץ מזה (ואני לא אומר את זה כי אני בעד תוכניות ריאליטי או נגד אלא כי זה נכון) מחקרים הראו שתוכניות ריאליטי בסגנון האח הגדול והישרדות, כמה טיפשיות שיהיו, עוזרות להתפתחות מנטלית והבנה טובה יותר של קונספטים. ולא אמרתי שלא חשוב לראות תוכניות אינטלקטואליות למיניהן בערוץ BBC, אכן חשוב, אבל אם יצפו אך ורק בתוכניות כאלה מה שיצא מכל זה, זה שבסוף כולנו נדע איזה אירוע קרה באיזה שנה ומה היו הגורמים. תאמין לי שגם התוכניות ב-BBC לא מביאות שום ניתוח מעמיק של דברים ברמה שיכולה לגרום לנו לחשוב באמת. זה רק נותן לנו להבין ולזכור דברים. זה הכל. בשביל שתלמידים יצליחו במיצב, הם לא צריכים לצפות בערץ BBC או ערוץ 8 או ערוץ 2 או כל ערוץ אחר. הם פשוט צריכים לשבת וללמוד מדי פעם באמת. מה שהרבה לא עושים מסתבר...
 

1aaadi

New member
מסכימה

זו סיבה עיקרית לדעתי למצב החינוך העגום.כמובן שרצוי ומומלץ שתהיה מערכת חינוך מתוקצבת וטובה ומשפחה תומכת ודוחפת אבל אחת הדרכים היעילות והזולות הן לפקח על תכני השידור ובכלל להגביל את זמן הצפייה. ואפרופו מבוגרים..אם לרגע הושלנו שקהל הצופים הוא הכוח המניע של תעשיית הטלוויזיה והחיך התרבותי שלנו הוא שקובע את תכני הסדרות אז הגיע הזמן לנפץ את הבועה.מזה זמן רב זכייניות ערוץ 2 ושאר מנעמים הם הם שקובעים לנו את הטרנד הלשוני,האופנה, האומנות והתרבות.לדעתי הדרך היחידה לדבר עם אותן מפלצות תקשורת היא להניח את השלט ולחזור לטפח את המציאות היום יומית שלנו שנקראת החיים.
 

123a123a

New member
בטלוויזיה יש יותר חסרונות מאשר יתרונות.

אז נכון שיש את ערוץ 8 וערוץ ההסטוריה וכו' אבל זה לא שווה את כל השאר. בקיצור, פתרון פשוט- זרוק את הטלוויזיה. כשיבינו שאנשים מתנגדים למה שמשודר בטלוויזיה אז אולי יעשו משהו. פשוט אמרו- לא. כי אם כבר נגד ואם כבר שביתה- אז עד הסוף. (בסוף אני עוד אצא בקמפיין נגד הטלוויזיה, האינטרנט, הפלאפון (כן הושפעתי מהכתבה על זה שעוקבים אחרינו לכל מקום..) ובכלל נגד כל הממסד! )
 

Saladin

New member
דבריך בבל"ת.

קודם כל, אם רוצים שילדים יתחנכו כמו שצריך צריך שיקראו ספרים ולא משנה מה מראים בטלויזיה. דבר שני, האח הגדול פופולרי במיוחד במדינות אירופה (אנגליה, גרמניה, מדינות שבהן יש כבר עונה שמינית או תשיעית של התכנית) אז בכלל אין לי מושג על מה אתה מדבר. ואני מניח שמשדרים אותו בשעות הערב, בפריים טיים, ולא בשעות נידחות. הצפייה בטלויזיה היא פעילות יותר סבילה מקריאה מכיוון שבקריאה אתה יותר מאמן את הזיכרון שלך. אני לא חושב שילדים משכילים באים מקרב צופי ערוץ 8 אלא להיפך - שצופי ערוץ 8 באים מבין ילדים אוהבי השכלה שאוהבים לדעת ולקרוא וכשנמאס להם לקרוא אז הם צופים בערוץ 8.
 

ליבי54

New member
קריסטל122- אתה כל כך צודק איזה מסר הנוער מקבל

באח הגדול הוא מקבל לגטימציה לא ללמוד, לא להשקיע ,מי צריך את כל המאמץ הזה ,אפשר להרוויח בקלות מיליון שקל ואפילו להיות מלך.יש לגטימציה לבורות לכוחניות ואלימות,זה הרבה יותר קל מלשבת על כסא ולהתאמץ ולהתרכז במשהו שקשה ולא מעניין.והנוער הזה בעתיד יקבע לך מי יהיה בשלטון. כמו היום ומה קורה במדינתנו היום ? אילו אנשים עולים לשילטון למישהו מהם באמת איכפת מהחינוך ? כבר אמר אפלטון, כדי להגיע לדרכים טובות עבור האדם והמדינה , אנשי השלטון חייבים בידע רוחני ומדעי כדי לנהל מדינה. ואני מוסיפה שמערכת החינוכית חייבת לשים דגש על פיתוח החשיבה של הילד, מתמטיקה וספרות חשובים להתפתחות השכלית של הילד .ובגיל צעיר פחות חשובים הציונים! לילדים באופן טבעי קיימת הסקרנות ללמידה .ומערכת החינוכית כיום מדכאת פוטנציאל נפלא זה.
 
מסכימה עם כולם

בתור אחת שגדלה על תוכניות ישנות בטלוויזיה החינוכית אני גאה בדור שלי וחושבת שצריך להחזיר דחוף את כל התוכניות של פעם שלימדו אנגלית וחשבון ועברית לילדים כמו: here we are, neighbours ודומיהן. כל הסדרות שילדים מושפעים מהם היום זה זוועה! כל האנימציות היפניות המטומטמות בערוץ הילדים שלצערי התקלקל עם השנים והפך למסחרי יותר ויותר וזה רק חלק קטן מהדברים שמשפיעים על ילדים היום. ילדים היום מושפעים כמעט מכל דבר שהם רואים בטלוויזיה ובאינטרנט. הבעייה היא איך לגרום לילדים להתעניין בדברים כאלה כשיש כל כך הרבה דברים רעים מסביב. אחת הבעיות המרכזיות היא לחץ חברתי שילדים מושפעים מילדים אחרים כי למה אני לא והם כן. וגם אם הורים יתחילו למנוע מילדים לצפות בסדרות כאלה אז הם עלולים להתמרד ולעשות דווקא להורים. או לפעמים אלה דווקא ההורים שמשפיעים על הילד שלהם לעשות דברים מסויימים. לא פלא שילדים מתעניינים יותר במה היה בתוכנית הזאת והזאת מאשר מה לימדו היום בב"ס. אם תשאלו ילד היום מה הוא רוצה להיות כשיהיה גדול הוא יגיד: מפורסם ולא: עורך דין או רופא או מהנדס.
 

dansha

New member
טלוויזיה היא כלי בידורי בלבד

גם אני מתעב את האח הגדול ואת כוכב נולד ואת כל הזבל שמפיקים כאן בשנים האחרונות אבל צריך לזכור שהטלוויזיה היא לא כלי חינוכי. היא כלי בידורי. אנשים שמדליקים את הטלוויזיה לא מעוניינים ללמוד - הם מעוניינים בבידור מהיר. זו אינה אחריות הטלוויזיה לחנך את החברה, היות ועולם הטלוויזיה מלא באנשי בידור ולא אנשי חינוך. הבעיה האמיתית היא שהורים חושבים שזה בסדר לתת לילד שלהם להעביר שעות מול הטלוויזיה. ההורים שכחו שילד צריך להעביר חלק גדול מהיום שלו בלמידה או במשחק, ומהטלווזיה לא לומדים. בכלל, יש תחושה שכל אחד זורק את התפקיד הטבעי שלו על מישהו אחר. ההורים חושבים שהילד אמור להתחנך ב"מערכת החינוך" - זו טעות. ילד אמור ללמוד בבית הספר ולהתחנך בבית (יש הבדל גדול בין השניים). בית הספר הרים ידיים מלנסות ללמד "כי הנוער שטחי ולא מחונך" - אולי אם חומר הלימוד לא היה מלפני 20 שנה, תלמידים היו נהנים ללמוד ואולי אם ההורים היו עושים את העבודה שלהם, הילדים גם היו מחונכים. לסיכום - הטלוויזיה היא רק סימפטום לכשל הנוראי של ההורים ושל מערכת החינוך ושל הדור הקודם בכלל. רוצים ילדים חכמים? תהיו הורים חכמים. רק טיפש מאשים את הטלוויזיה באינטילגנציה של הילד שלו.
 
זה תירוץ עלוב ואני יסביר למה..

אי אפשר להאשים את התקשורת ותוכניות הבידור בחינוך לוקה, אני בעצמי מלמד בבית ספר במהלך תעודת ההוראה והתואר שלי בחינוך ואני חייב להודות כי הבעיה היא במעמד המורה והדרישות הנמוכות שדורשים ממורים בהתאם לכך, תוכניות טלוויזיה רדודות קיימות גם בארה"ב, אנגליה ועוד... אנו לא המצאנו את הריאלטי אלה מייבאים את התוכן הזה מכלל העולם ובארה"ב חלוצת התוכניות הרדודות מצב החינוך טוב בהרבה יותר מכאן בארץ הסיבה המרכזית היא : מעמד מורה גבוה!!! המתבטא במשכורות גבוהות ומעמד חברתי גבוהה. תקראו קצת בבלוג שלי על חינוך בלתי פורמאלי ושביתת המורים כדי להיזכר במצב החינוך הגרוע במדינה שנובע בעיקר ממדיניות ולא מהתקשורת http://blog.tapuz.co.il/lilo1983/
 

0Phobia

New member
מעניין, שדווקא

מסתבר שעם כל דור האינטיליגנציה של הילדים היא גבוהה יותר ב20% (בממוצע, כן?) מזו של ההורים שלהם. אל תשאלו אותי, תשאלו את דוד פסיג.
 

tiadalma

New member
אני יודעת שאני בדיליי אבל...

א. תוצאות המיצב שהגיעו עכשיו הן מהבחינות של שנה שעברה. הרבה לפני ש"האח הגדול" עלה לאויר. ב. "האח הגדול" היא דוגמא איומה, בגלל שהיא הייתה משודרת ועשתה באאז בהמון מדינות אחרות בעולם, בהן התלמידים לא היו כל כך גרועים במתמטיקה. ג. מערכת החינוך בארץ מחורבנת. אין לנו חוברות מתמטיקה ממשרד החינוך ולכן אחנו חייבים ללמוד מחוברות מחורבנות של בני גורן. בקושי יש מורים שגם יודעים מתמטיקה וגם יודעים ללמד, זה תמיד או זה או זה ולפעמים לא זה ולא זה. יש לנו בממוצע לפחות שביתת מורים אחת בשנה, אנחנו לומדים בכיתות עצומות ורועשות. אני יודעת שאני מתלהמת, אבל נמאס לי, נמאס לי מזה שבתקופה האחרונה אנשים החליטו להאשים את -כל- תחלואי החברה באיזו תוכנית טלויזיה מטופשת. אנשים משווים אותה לגלעד שליט או לחוסר ההתעניינות של אנשים בפוליטיקה. לעזאזל, האח הגדול היא לא בעיה בכלל, היא סימפטום!
 
למעלה