לפחות 15 הרוגים בפיגוע טרור במחוץ שינג'יאנג

לפחות 15 הרוגים בפיגוע טרור במחוץ שינג'יאנג

15 הרוגים ו-14 פצועים לפחות במתקפת טרור באיזור שוק במחוז שינג'יאנג. מרבית ההרוגים הם דווקא מקרב המחבלים שהסתערו עם רכבים ממולכדים, סכינים וגרזנים (מוכר לכם מאיפשהו?).
המחוז ידוע כאחת הטריטוריות של המיעוט האויגורי (עם טורקי-מוסלמי) שמהווים כמעט 50% מתוך 20 מיליון התושבים במחוז. הוא מהווה שישית משטח סין, בצפון מערב המדינה. בשנים האחרונות היו מס' לא קטן של פיגועי טרור מצד המיעוט הזה, בדרך כלל רצחניים מאוד. רק ביולי האחרון בוצע פיגוע דקירה נרחב בו נהרגו עשרות. משום מה כמעט לא מדווחים על זה בתקשורת הארצית שלנו.

http://www.ndtv.com/article/world/1...ttack-in-china-s-xinjiang-627537?site=classic
 

kogawa

New member
האם אלו פרסומי אמת?

מי הורג במי בהתקפות הטרור? האם הוכח קשר לתקיפה בקונמינג במרס 2014 לאויגורים? הרי תפסו כמה מהמפגעים ולא פורסם שהם אויגורים. בתקיפת הטרור בש'ינג'יאנג בקיץ ההמון השתולל אבל השוטרים הם אלה שהרגו את ההמון - ראה הארץ שכתב "עשרות בני אדם נהרגו אתמול (שני) כששוטרים פתחו ביריות על אספסוף שהיה חמוש בסכינים והשתולל במחוז שינג'יאנג"
לאחרונה יש מעצרים המוניים והוצאות מרובות להורג של אויגורים במחוז האוטונומי שלהם, בו בבירתם אורומצ'י הם מיעוט מבוטל, ולא פלא שהם מתמרמרים.
מומחים ופעילי זכויות אדם אומרים כי מדיניות הדיכוי לדת ולתרבות שאומצה על ידי בייג'ינג ליבתה את הסכסוך באזור.
 
עד כמה שאני יודע

כן הוכח קשר של האויגורים לתקיפה בקונמינג וללא מעט תקיפות אחרות. הם אמנם מיעוט במונחי סין, אבל זו אוכלוסיה של כ-20 מיליון איש!
אני לא חושב שיש פה איזה ביום של הממשלה. בזמנו ראיתי גרסה לא מצונזרת של הפיגוע בקונמיג וזה היה די מזעזע. לא חושב שמישהו יכול ליזום כזה דבר מטעם הממשלה אם לשם אתה רומז.
יכול גם מאוד להיות שיש קווי דימיון לא מבוטלים בין המוסלמים האויגורים למוסלמים אחרים שאנחנו מכירים מהמזרח התיכון, למרות ההתנגדות לדת מצד הממשל.
&nbsp
 

kogawa

New member
הפיגוע היה מזעזע

אבל בפרסומים נאמר שמצאו במקום דגל אויגורי אבל לא כתבו שבחקירת המפגעים התברר שהם אויגורים או קשורים לבעיה האויגורית. מהכרות אינטימית איתם אין כל קשר בינהם למשהו מהערביות פרט לדת. לגבי מספרם כמובן הגזמת בהרבה, אולם לרצונם לצאת מחיבוק הדב של הסינים שהשתלטו עליהם והציפו את בירתם אורומצ'י, אני מבין אותם יותר מאשר את הטיבטים, שבישראל ובעולם משום מה זוכים ליחסי ציבור טובים ואהדה גורפת
 
תיקון קל

לגבי מספר התושבים האויגורים - מדובר לא ב-20 מיליון (שזה מספר התושבים הכולל במחוז) כפי שכתבתי אלא ב-10 מיליון (כך לפי ויקיפדיה), רובם ככולם במחוז זה. לא הבדל ענקי עדיין למרות שבסין הם מיעוט, הם בגודל של מדינה בינונית בעולם ומרוכזים באופן יחסי.
הפיגוע בקונמינג בוצע - לפחות לפי השלטונות הסיניים - ע"י האויגורים. חוץ מהדגל והמחבלים עצמם, נתפס גם מחבל חי שהודה בחקירה שהוא ביצע זאת בשם הג'יהאד כנקמה למה שסינים עשו לאויגורים. אם אתה מאמין לגרסה הזו או לא זה כבר שיקול שלך...
http://en.wikipedia.org/wiki/2014_Kunming_attack
&nbsp
אני מכיר גם שהממשל מעודד את בני שבט האן להתיישב במחוז כדי לדלל את השליטה והדומיננטיות של האויגורים. אבל עדיין, לא מבין למה זה בסדר שהמוסלמים מציפים מדינות אחרות בעולם בדגש על אירופה, וזה לא בסדר שסינים מתיישבים באזור מוסלמי (שהוא אפילו חלק מאותה מדינה).
&nbsp
 

kogawa

New member
האויגורים הם לא רק מוסלמים. הם גם אויגורים

חלוקה לאומית אינה רק לפי דת, והרי ישנם כעשרה מיעוטים מוסלמיים בסין (חוואיי, קזחים, קירגיזים, טאג'יקים ועוד).
כפי שרעה לדעתי הפלישה הערבית והאפריקנית לאירופה, שיוצרת מוקדי חיכוך מיותרים, ורעה הפלישה היהודית לשטחים ערביים בשל אמונה מיתולוגית, כך רעה החדירה החאנית לאזורים אוטונומיים של עמים אחרים כמו ש'ינג'יאנג. אמנם בחלוקה המדינית העכשיוית הגבול המדיני המוכר עובר ממערב למחוז, ולכן היא חלק מסין, אבל תרבותית (וכן, גם דתית) אין היא סין ומעולם לא היתה סין פרט לתקופות מסעות כיבוש אלימים. החומה המגדירה את סין נגמרה בגאנסו, והיוצאים ממבצר ג'יאיוגואן עברו מסין למדבר הגדול - תרבותית ומעשית. יש בה נפט, מקום לניסויים אטומיים וגבולות עם שמונה מדינות אבל סין שהגדרתה היא תרבותית בלבד, ארץ יושבי הקבע הקונפוציאניים ונתיני נציגי "טיאן" עלי אדמות, מעולם לא השליטה את תרבותה על אזור זה ולכן מעולם לא היה סיני, והבעיות באזור זה הן רק בשל הצפת המחוז בחאנים. הדילמה של הרפובליקה הסינית האם להיות סין הסינית או ארץ כל תושביה, דבר המוסיף 8% לאוכלוסיה אך 200% לשטחה, הסתיים בהשתלטות על שטח ניכר על חשבון ה"רב אתניות" כביכול. המדינה שתמיד אנסה את תושביה להשאר בתוך החומות, אונסת היום מיעוטים בדלניים לקבל את תרבותה ואת כלליה ואת שלטונה.
 
אלו בעיות גדולות שלא נפתור אנחנו

בסופו של דבר בכל מדינה יש מיעוטים, וכמעט תמיד השאיפה (מצד המדינה) היא שהמיעוטים יוטמעו בה בצורה כזו או אחרת ולא יחיו בגטאות, איזורים נפרדים עם מערכת חוקים וערכים שונה. מצב כזה בדר"כ לא מביא דברים טובים בעתיד הרחוק ויוצר אנטגוניזם כלפי הקבוצה מצד האוכלוסיה השלטת ולהיפך. אם אינטגרציה כזאת לא מתרחשת באופן טבעי (למשל באירופה המיעוטים יושבים בערים הגדולות והלכה למעשה נטמעים בצורה כזו או אחרת בדרך החיים של שאר האוכלוסיה) לפעמים הממשלה נוקטת בצעדים אקטיביים. זה גם פרקטיקה ידועה מצד מדינות להתיישב באיזורי כיבוש, מי כמונו יודעים את זה.
&nbsp
גם אי אפשר להגיד שתרבותית ודתית המיעוט המוסלמי לא שייך לסין. אם אומרים את זה אפשר להגיד משפט דומה על כל מיעוט בכל מדינה אחרת בעולם. גם בצרפת האיסלאם הוא לא חלק מהלאום, התרבות או הדת הנהוגים בצרפת, ובכל זאת היום מדובר ב5-10% מהאוכלוסיה הצרפתית. זה חלק מצרפת לטוב ולרע, ולצרפת כמדינה עומדות האופציות להתמודד עם משהו כזה. בדיוק כמו לסין.
&nbsp
ועוד בנושא זה - באורומאצ'י, בירת סינג'יאנג החליטו בתי המשפט לאסור לבישת בורקה.
 
למעלה