לציפי "ומכל ארבע רוחות, פרחים הגיעו

מצב
הנושא נעול.

אביא

New member
לציפי "ומכל ארבע רוחות, פרחים הגיעו

לציפי "ומכל ארבע רוחות, פרחים הגיעו
וברכות" צרור ברכות לפורום החדש
 

לי Li

New member
למרות שאני לא ציפי

לציפי "ומכל ארבע רוחות, פרחים הגיעו
וברכות" צרור ברכות לפורום החדש
למרות שאני לא ציפי
אני אגיד
 

sipi1

New member
מצטרפת לברכות, מאחלת ../images/Emo50.gif

לציפי "ומכל ארבע רוחות, פרחים הגיעו
וברכות" צרור ברכות לפורום החדש
מצטרפת לברכות, מאחלת

מחמשת ילדי שנבחנו עד היום, רק אחד שהגיע לשלב הסופי של האיבחון בהצלחה (עוד שניים הגיעו לשלב שלפני ההגדרה הרשמית כמחוננים). מכיוון שגם אביהם וגם אני התנסינו, ולא לטובה, בילדותנו בחוגי העשרה לילדים מחוננים, ולא הרגשנו שיש תמורה למאמץ ולסטיגמה שהם יוצרים, לא עשינו שום צעד נוסף בכיוון. הילד הגאון (עם אישורים !) שלנו ממשיך ללמוד בכיתה רגילה (עם עוד שני גאונים, מתוך 22 ילדים, ומחנכות שלמדו איך לאתגר את ראש החץ הזה בנושאים שונים, ולא בריצה על החומר השוטף) ומתעקש שהוא רואה את עתידו כשוער קבוצת הכדורגל, ולא כאיזה "לפלף" שלומד גם אחה"צ. מה שכן, יש לו שעה ביום שבההוא גולש באינטרנט ולומד להנאתו, כל פעם נושא אחר. אחרי שחרש את תקופת המחתרות והקמת המדינה (כולל בניית אתר בנושא...) הוא מתמחה כרגע בהארי פוטר וספרים מקבילים לו. כך הוא רוכש כלים ללימוד עצמי, ולא מאבד את הסקרנות הלימודית שלו. אשמח לעקוב ולקבל רעיונות מאגרים נוספים, עבור כל הילדים בעלי היכולת.
 

לי Li

New member
הארי פוטר?

מצטרפת לברכות, מאחלת

מחמשת ילדי שנבחנו עד היום, רק אחד שהגיע לשלב הסופי של האיבחון בהצלחה (עוד שניים הגיעו לשלב שלפני ההגדרה הרשמית כמחוננים). מכיוון שגם אביהם וגם אני התנסינו, ולא לטובה, בילדותנו בחוגי העשרה לילדים מחוננים, ולא הרגשנו שיש תמורה למאמץ ולסטיגמה שהם יוצרים, לא עשינו שום צעד נוסף בכיוון. הילד הגאון (עם אישורים !) שלנו ממשיך ללמוד בכיתה רגילה (עם עוד שני גאונים, מתוך 22 ילדים, ומחנכות שלמדו איך לאתגר את ראש החץ הזה בנושאים שונים, ולא בריצה על החומר השוטף) ומתעקש שהוא רואה את עתידו כשוער קבוצת הכדורגל, ולא כאיזה "לפלף" שלומד גם אחה"צ. מה שכן, יש לו שעה ביום שבההוא גולש באינטרנט ולומד להנאתו, כל פעם נושא אחר. אחרי שחרש את תקופת המחתרות והקמת המדינה (כולל בניית אתר בנושא...) הוא מתמחה כרגע בהארי פוטר וספרים מקבילים לו. כך הוא רוכש כלים ללימוד עצמי, ולא מאבד את הסקרנות הלימודית שלו. אשמח לעקוב ולקבל רעיונות מאגרים נוספים, עבור כל הילדים בעלי היכולת.
הארי פוטר?
איזה ספר מקסים!!! גם אני מתמחת בו
בן כמה הוא?
 

m43

New member
ראאש טוב. תהנו מהילדים.

מצטרפת לברכות, מאחלת

מחמשת ילדי שנבחנו עד היום, רק אחד שהגיע לשלב הסופי של האיבחון בהצלחה (עוד שניים הגיעו לשלב שלפני ההגדרה הרשמית כמחוננים). מכיוון שגם אביהם וגם אני התנסינו, ולא לטובה, בילדותנו בחוגי העשרה לילדים מחוננים, ולא הרגשנו שיש תמורה למאמץ ולסטיגמה שהם יוצרים, לא עשינו שום צעד נוסף בכיוון. הילד הגאון (עם אישורים !) שלנו ממשיך ללמוד בכיתה רגילה (עם עוד שני גאונים, מתוך 22 ילדים, ומחנכות שלמדו איך לאתגר את ראש החץ הזה בנושאים שונים, ולא בריצה על החומר השוטף) ומתעקש שהוא רואה את עתידו כשוער קבוצת הכדורגל, ולא כאיזה "לפלף" שלומד גם אחה"צ. מה שכן, יש לו שעה ביום שבההוא גולש באינטרנט ולומד להנאתו, כל פעם נושא אחר. אחרי שחרש את תקופת המחתרות והקמת המדינה (כולל בניית אתר בנושא...) הוא מתמחה כרגע בהארי פוטר וספרים מקבילים לו. כך הוא רוכש כלים ללימוד עצמי, ולא מאבד את הסקרנות הלימודית שלו. אשמח לעקוב ולקבל רעיונות מאגרים נוספים, עבור כל הילדים בעלי היכולת.
ראאש טוב. תהנו מהילדים.
 

ציפי ג

New member
למה לא לטובה?

מצטרפת לברכות, מאחלת

מחמשת ילדי שנבחנו עד היום, רק אחד שהגיע לשלב הסופי של האיבחון בהצלחה (עוד שניים הגיעו לשלב שלפני ההגדרה הרשמית כמחוננים). מכיוון שגם אביהם וגם אני התנסינו, ולא לטובה, בילדותנו בחוגי העשרה לילדים מחוננים, ולא הרגשנו שיש תמורה למאמץ ולסטיגמה שהם יוצרים, לא עשינו שום צעד נוסף בכיוון. הילד הגאון (עם אישורים !) שלנו ממשיך ללמוד בכיתה רגילה (עם עוד שני גאונים, מתוך 22 ילדים, ומחנכות שלמדו איך לאתגר את ראש החץ הזה בנושאים שונים, ולא בריצה על החומר השוטף) ומתעקש שהוא רואה את עתידו כשוער קבוצת הכדורגל, ולא כאיזה "לפלף" שלומד גם אחה"צ. מה שכן, יש לו שעה ביום שבההוא גולש באינטרנט ולומד להנאתו, כל פעם נושא אחר. אחרי שחרש את תקופת המחתרות והקמת המדינה (כולל בניית אתר בנושא...) הוא מתמחה כרגע בהארי פוטר וספרים מקבילים לו. כך הוא רוכש כלים ללימוד עצמי, ולא מאבד את הסקרנות הלימודית שלו. אשמח לעקוב ולקבל רעיונות מאגרים נוספים, עבור כל הילדים בעלי היכולת.
למה לא לטובה?
מה היה לכם קשה? היות ואני במודע לא שולחת את ילדי לאבחונים, אני אוספת דעות מה רע בזה.
 

sipi1

New member
למה לא לטובה :

למה לא לטובה?
מה היה לכם קשה? היות ואני במודע לא שולחת את ילדי לאבחונים, אני אוספת דעות מה רע בזה.
למה לא לטובה :
מהסיפורים של בעלי אני זוכרת בעיקר את התחושה שהם "מובחרים" - אבל בדיוק בצד שילדים פחות מעריכים. לא היו לו חוגים מספיק מרתקים כדי להצדיק את הנידוי מחברת בני גילו שהעדיפו אחה"צ פעילויות חברתיות רגילות. (זה היה די מזמן, והחוגים היו במכון ויצמן. אחרי שנתיים הוא ויתר). חוץ מזה, כמו הרבה מחוננים, שנינו לא היינו תלמידים משקיענים עם הרגלי עבודה ולמידה מסודרת, והמורים מאד אהבו להעיר הערות נבזיות על הפער בין היכולת לפי האיבחונים ובין הביצועים הדלים, במיוחד באגף שיעורי הבית. אני למדתי בטכניון, בחברת ילדים שהשאפתנות שלהם (או של הוריהם) גרמה להם להפוך מילדים חברותיים ליצורים תחרותיים, שעינם צרה בכל מי שיודע משהו יותר טוב מהם, והם חייבים כל הזמן להיות הכי חכמים ומצליחנים (הרי הם הכי חכמים בכיתת האם שלהם, לא?) והיה ממש לא נעים לבלות בחברתם. חוץ מזה, לא היתה תועלת רבה בלימודים : לא פיתחו אצלי יכולות חשיבה, טכניקות למידה או תחומי עניין. למדנו במעבדת המחשבים, כאשר המחשב עוד היה יצור שגר בשלושה חדרים. דיברנו איתו בכרטיסים מנוקבים (בכל כרטיס היו 2-3 "מילים"), ואחרי עבודת חירור רבה היינו מעבירים את הכרטיסים המנוקבים בקורא (זה נראה קצת כמו המכונה שסופרת שטרות כסף בבנק), ואם לא נפלט שום כרטיס קרוע/עקום - ה"תוכנה" שכתבנו היתה פועלת. היינו מסתכלים איך בחדר השני הנורות מהבהבות כשהמחשב מפענח את בקשתנו, ועוברים לחדר השלישי כדי לקבל ממדפסת אימתנית פלט מחשב שאומר מה התוצאה (או בדר"כ מתריע על שגיאת קלט/פלט בכרטיס X, שמנעה ממנו לתת תוצאה). את כל התהליך הארוך הזה, בשפה שנקראה "אלגול W", למדנו במשך חודשים, כדי להזין שאלה מסובכת כמו "אם A=1 ו B=3, כמה הם 2B+3A". אפילו בעזרת עט ונייר, או אפילו מחשבון כיס, היה מהיר ויעיל יותר ללמוד, אבל ניסו לקדם אותנו - לכן למדנו תיכנות מחשבים... כשהגעתי לתיכון התיכנות כבר התבצע בשפת בייסיק ובמחשב PC (מישהו עוד מזהה את הענתיקות האלה ?) וכיום אין כבר שום ערך לרוב מה שלמדתי, אולי מלבד היכולת לבנות תרשים זרימה הגיוני ויעיל. אולי אם היו מציעים למחוננים היום חוגים אטרקטיביים וחברה בריאה ומאגרת - הייתי שוקלת מחדש אם לשלוח את ילדי לחוג כזה, אבל כנראה שהמחיר המופקע היה מרתיע אותי גם אם כל השאר היה נהדר. קידום מחוננים אסור שיהיה עניין לעשירים בלבד, אלא אינטרס של המדינה, ואפשר לבצע אותו בכיתות האם, כאשר היום רוב הלימוד נעשה ממילא בקבוצות קטנות ולא באופן פרונטלי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה