לשון בראשון, או: כמה גבוה!

לשון בראשון, או: כמה גבוה!

לפני כשבוע נודע לי על המופע "לשון בראשון" במסגרת אירועי האדרת השפה העברית או שקר מסוג כלשהו שמתקיים זה השנה המי יודע כמה בראשל"צ. ההופעה, כך הבטיחו, בסימן ארבע משוררות עבריות: זלדה, רחל המשוררת, יונה וולך ודליה רביקוביץ. בערב יופיעו מגוון אומנים (חמי רודנר, דנה אינטרנשינל, רונה קינן, דקלה, שלמה גרוניך, רונה קינן, ערן צור, יהלי סובול, רונה קינן, קרן אור, קרני פסטל ועוד). לא יכולתי שלא לשים לב לכך שרונה קינן תופיע אף היא בערב והכנתי את תוכנית הפעולה. המצב מורכב, זאת ידעתי כבר מן ההתחלה. כיצד אפתה את אהובתי הסובייטית לבוא איתי להופעה מבלי שהיא תחשוד ששוב הולכים להופעה של רונה? פצחתי במלאכת השכנוע עם דברי חנופה: "אהובתי (הסובייטית), את יודעת כמה שאני אוהבת אותך וכמה שאני אוהבת ללכת איתך לאירועים?" "באמת?" שאלה הסובייטית בחיוך נבוך. "באמת באמת!" עניתי ולא שיקרתי. "ואת יודעת שאני אוהבת ללכת איתך למקומות ויש...יש ערב שירי משוררות בראשון, של ארבע משוררות, נשים, נקבות, משוררות מוצלחות, ונשים, גם משוררות וגם נשים" הסברתי תוך שאני מקווה שההיבט הפמיניסטי-נשי הודגש מספיק. "רונה מופיעה גם, נכון?" איך שתמיד היא עולה עלי, סוכנת הקג"ב המוצלחת שלי. ואחרי שהתקבלה הסכמה ללכת לאירוע צלצלתי להזמין כרטיסים. הגברת החביבה מצידו האחר של הקו עדכנה אותי שהאולם מלא, היציע גם מלא אבל יש בשורה האחרונה ביציע העליון כמה מקומות. ומעבר לציון העובדות הללו חזרה וטרחה והדגישה שמדבר במקום רחוק וגבוה ושלא-יהיו-לנו-תלונות-אחר-כך-כי-היא-אמרה-לנו-את-כל-זה-לפני-שקנינו-כרטיסים. בסדר, בסדר, כולה ראשון לציון, מה זאתי מתרגשת משורה אחרונה ביציע אחורי? אז זהו, שההתרגשות הייתה מובנת. היכל התרבות של ראשל"צ התגלה כגדול יותר מאשר הטיטניק טרום טביעתה: מפלסים על גבי מפלסים, מדרגות שמובילות למדרגות שמובילות למדרגות אחרות שמובילות ליציע הראשון ורק לאחריו מגיעים גם למדרגות שמובילות ליציע העליון. ומהיציע העליון כולם נראים קטנים: על הבמה, כך נראה מלמעלה, היו מונחים שפע של כינורות וגם כיסאות מניאטורים. הקהל שישב באולם נראה גמדי משהו ולפי מה שראינו מלמעלה את בואו של הנשיא פרס הקדים בואו של רבין. נאומים-נאומים-נאומים-הון פוליטי-תעמולת בחירות סמויה-נאומים, מחיאות כפיים ומתחילים סוף סוף בהופעה. 3 אנשים קטנים ורחוקים מאוד עלו לבמה. אחד מהם היה חמי רודנר, בזה היינו בטוחות. אישה נוספת התיישבה ליד צ'לו והוחלט שהיא קרני פסטל. עוד אישה נשארה אלמונית וגם אחרי שהצלבנו את השמות מול הדמות הרחוקה לא הצלחנו להבין מי זו הייתה. אולי אפרת גוש? אולי דיקלה? אולי לא? מי יודע, כולם היו כ"כ קטנים, ממש גוליבר בארץ הגמדים. אבל הסאונד, הו, הסאונד! מי ייתן וכל אולמות המופעים יבואו לטיטניק של ראשל"צ ויבינו סאונד טוב מהו! סדר ההופעות בערב היה מעט חסר סדר ובעיקר היה חסר לי בו מלל בין השירים. זה התחיל מחמי רודנר עם קרני פסטל ועוד שני גמדים בלתי מזוהים ששרו שירים שחשבנו שהם של זלדה, אבל לא בטוח שהם היו שלה כי לא היה שום מלל ביניהם. אח"כ עלה גם דרור קרן לבמה ודיבר מעט, אבל גם הוא הפציע רק אחרי כחצי שעה של מופע שבו היה שיר אחרי שיר ללא שום מלל ביניהם, אפילו לא "שלום ראשון!". אחרי כחצי שעה הנשיא פרס עלה לנאום והראה לכולנו מאיפה משתינה הדגה, או כמה טוב שכותבי הנאומים שלו אינטליגנטים. הנאום שלו היה למעשה שיעור היסטוריה קצר על המשוררות של הערב, ועשה קצת סדר בבלאגן למי שלא הכיר את המשוררות טרם בואו לטיטיניק. המשך מחר, עת לכתוב ועת לישון.
 
המשך

(אני לא זקוקה לשעות שינה) אז אחרי הנאום של פרס המשיכו ההופעות כסדרן, משמע, כמעט ללא הסברים בין השירים. אם להאמין לשיקופיות שרצו מאחורה אז עברנו בין שירים של זלדה (שלה היו שני שמות משפחה) לשירים של רחל המשוררת (שהיה לה שם משפחה אחד), אל שירי רביקוביץ ובסוף ליונה וולך. רונה מתישהו בהתחלה עלתה לבמה עם דרור קרן והקריאה שיר, שהיה למרבה ההפתעה דווקא שיר של משורר בן זמנן של המשוררות. אחר כך עלה, כמדומנו, ערן וייץ והופיע יחד עם חמי והאישה המסתורית בלבן. הייתה גם רונה שרה שיר יפיפה של רביקוביץ' (אולי, אולי של זלדה, אולי של רחל, לא יודעת). אבל רונה, כמו רונה, מלאה את האולם בקול הנפלא שלה וממרומי השורה האחרונה של היציע האחורי אנחנו התמוגגנו. היה גם שלמה גרוניך שחזר והדגיש שאת השירים הוא הלחין במיוחד לאותו הערב. לא מתה על הקול של גרוניך וגם לא על הפרסונה הבימתית שלו, אבל אנשים מאוד התרגשו כשהוא עלה לבמה וירד ממנה. לקינוח קיבלנו את דנה האחת והיחידה אינטרנשינל, שהיא חיית במה שזה לא יאמן עד כמה. הנוכחות שלה מרתקת ומעניינת בכל פעם שיוצא לי לראות אותה. היא הופיעה יחד עם ערן ורונה וביצעו את סקס אחר ואת "זה לא מה ש", אבל לא ביצעו בכלל את קסיוס ולכן נאלצנו לשיר אותו לבד בדרכנו הביתה. השילוש הזה היה מוצלח עד מאוד ומעניין ושונה, ואנרגתי וכייפי. היה שווה לבוא
. חלק ג' ואחרון בהמשך.
 
וואו...

רק מלקרוא קיבלתי פחד גבהים
אבל תמיד כיף לקרוא את עלילות "זאת עם הניק הארוך" בהופעה של רונה!
 
וקצת תמונות

לא שיש במה להתגאות... התמונות, גם אחרי חיתוך והגדלה, לא מצליחות להתמודד עם המרחק והגובה. זו תמונה עם חיצים, רק בשביל שתבינו עם מה התמודדנו. בתמונה: חץ ורוד- הנשיא פרס חץ ירוק - חמי רודנר חץ לבן - אשת המסתורין (אפרת גוש?) חץ אדום - ערן וייץ
 
גל"צ לא משדרים באינטרנט לאחרונה

אז ניסיתי להפעיל קשרים ואנשים להקליט את זה מהרדיו. עדיין לא יודעת אם הצליח.
 

chen1litvak

New member
ולמה לא קנית דיסק בחוץ???

סתם. מכרנו רק 4 דיסקים באותו ערב. רציתי למות. אבל......... הביקור מאחורי הקלעים בחדר הלבשה של רונה פיצה על זה.
 

chen1litvak

New member
ממ מול הקופה של הכרטיסים בכניסה כזה

היה קצת פאק באותו ערב, אז במקום למכור דיסקים הסתובבנו בחדרי אומנים, לא נורא :) ודיסקים של שירי משוררים, ניסינו בעיקר למכור את בודלר כי אנחנו גרופים של מאור כהן.
 
E

Elektra Natchios

Guest
עבור מי את עובדת?

ואילו טובות הנאה להציע על מנת להצטרף גם כן..?
 

chen1litvak

New member
זה לא משהו קבוע

לפחות לא בינתיים, אני מקווה שיהיה זה אומנים וחברות תקליטים פונים ומציעים כשרואים שעובדים במקום אחד וככה זה מתגלגל.. בפסטיבל הספציפי הזה נקראתי לעבוד כי ידיד שלי שעושה את זה לרוב לא יכל להגיע לכמה מהערבים אז באתי כתגבור אבל זה כיף!
 
E

Elektra Natchios

Guest
נשמע כייף

(נסי לכתוב 'נשמע' עם capslock) אם אי פעם תזדקקי בעצמך לתגבור.. :))
 

daniel ben ari

New member
וואי נשמע טוב ממש!

אחת הסיבות העיקריות שבא לי לחזור למרכז ולעזוב הכל (את הפלפלים ואת התאילנדים בעיקר) זה כדי לחזור לבזבז כסף על הופעות שוב.. כמה קשה זה כשאי אפשר להגיע לכ"כ הרבה דברים מיוחדים כאלה!
 
E

Elektra Natchios

Guest


אני מעריצה אותך. בחיי. היה שידור ברדיו? לא זכור לי שפרסמו דבר שכזה.
 
למעלה