מאחלת הצלחה גדולה לפורום

מאחלת הצלחה גדולה לפורום

האם יש רשימות של ספרים בנושא?....... ושאלה : הבת שלי שנה ראשונה בחטיבת ביניים תלמידה טובה מאד ביסודי אבל...... ללא הרגלי למידה בעלת חשיבה ראלית יותר מאשר הומנית מתחילה עכשיו בחינות שהם כמובן לא כמו ביסודי וכאן צריך לתת תשובות מלאות ומפורטות וכאמור אינה מסכמת לפני מבחנים וגם סיכומי השעור לה לא נראים לי מספיק טובים מה הצעד הראשון כדי לסייע בידה כיום אני פשוט יושבת איתה וקוראת איתה את החומר לבחינה והיא מסכמת אבל........ זה לוקח מלא זמן וכמובן שהיא מגיעה אלי יום יומיים לפני הבחינה וגם יש עוד ילדים בבית ולא תמיד אני יכולה לשבת איתה זמן ארוך כמו שהיא צריכה תודה מראש
 

Mנטה

New member
צעדים ראשונים .......

צעד ראשון הוא כמובן להעביר את האחריות אליה. היא חייבת להבין שהאחריות אם היא תלמד או לא, היא שלה. זאת לא בעיה שלך הציונים שלה, זאת לא בעיה שלך ללמוד למבחן שלה, כל מה שקשור בלימודים שלה - זה אחריות שלה. צעד שני, אם היא רוצה ממך עזרה, הוא ללמוד לסכם. אולי כדאי להתחיל מחומר שנמצא בספר הלימוד ולסכם אותו. ללמוד איך מוציאים נקודות עיקריות, מה חשוב ומה לא וכמה פרטים צריך לציין. איך לכתוב דברים כך שמתוך זה שכתבת רק את העיקר - תזכרי את כל מה שחשוב לזכור. אפשר להתאמן על ספרים וזה בודאי גם ישפר את היכולת שלה לסיכומים בכיתה. בשביל ההמשך תחזרו
לכאן.
 
עד עכשיו זה מה שעשיתי

עול הלימודים תמיד היה עליה ומה שעשתה עשתה ומה שבקשה עזרה קיבלה (כמעט ולא ביקששה) אבל ברור לי שאם אני אשאיר את הדברים באחריותה אז תהיה לה נפילה כאמור בגלל כמות החומר האם לתת לה ליפול?...... ללמוד לסכם - טוב נו אני לא בטוחה שאני מספיק טובה ללמד אתה לעשות את זה האם להציע לה מורה להוראה מתקנת לצורך זה ?
 

Mנטה

New member
אם את יודעת לסכם, את גם יודעת ללמד

אני מאוד מתנגדת לגישה הגורפת של לקחת את הילד לכל מיני סוגים של מורים מטפלים ומשלימים למיניהם. תראי, מה זה סיכום בעצם ? זה לקחת טקסט ארוך ולהפוך אותו לקצר תוך כדי שמשמיטים את כל מה שפחות חשוב. עוברים פיסקה פיסקה, מוציאים את הרעיון העיקרי שלה, כותבים אותו במשפט אחד קצר וממשיכים הלאה. בסוף מסתכלים על מה שיצא ובוחנים אם יצא טוב. זה קצת יותר קשה כשמדובר בתמצות שיעור שהרבה פעמים איננו מסודר גם למורה. אבל תתחילו לתמצת קטעים כתובים, בתור תרגול ראשוני.
 

nutmeg

New member
דרך אחת לסכם

היא לקרוא את הפיסקה וממנה לנסח את השאלה עליה הפיסקה ענתה. כשיודעים את השאלה, ברור מהו הנושא המרכזי וגם - איך ענו עליה ובאיזו רמת פירוט. בכלל - היכולת לשאול שאלה מתוך טקסט היא חשובה לאללה... את השאלות הללו אחר כך שואלים במבחנים.
 
למעלה