מאמר בנושא מו"ר - התפרסם היום

dorin276

New member
מאמר בנושא מו"ר - התפרסם היום

לגבי מו"ר בירושלים, טכניון וכו' - התפרסם היום מאמר ב"הארץ", כדי לראות את המאמר:
 

natalysh

New member
OMG

הפרופ' משה מיטלמן: "אם לא יצא שום דבר מהסיפור הזה מלבד המסר שאכפת לנו מתכונות אישיות, גם זה מספיק". קצת לברור מילים לעולם לא יזיק. יופי של גישה.
 
כתבה נחמדה

שמראה מדוע באמת רצות אחרי מו"ר, ע"מ להצטלם יפה בעיתון... אני בימים אלו מחפש אחר תחביב, אז אתם מוזמנים להציע הצעות. ולפני כל ההתבטאויות הפופוזיות של המכובדים בכתבה, הייתי מעביר חוק באוניברסיטת ת"א, שכל עובד, הן מנהלי והן אקדמי, יעבור גם הוא מו"ר, כי גם מזכירה וגם מרצה אמורים להיות נחמדים...
 

natalysh

New member
אני לא בטוחה שהפליטת פה הזו

מייצגת... בניגוד למה שמשתמע מהכתבה הסתמית הרוויה אי דיוקים וקביעות סתמיות של "שיטת הקבלה בבאר שבע מודדת עבודת צוות" סתם ככה אל תוך האוויר (איך ראיות של אדם יחיד יכול לקבוע עבודת צוות?), הצעדים של את"א לכיוון הרופא ההומני לא נגמרות במס"ר. לשמחתנו ולצערנו יש המון קורסים וסדנאות ומטלות הסובבות סביב העניין. לא שבטוח שזה אור משהו, אבל אין כמעט אזכור של זה בכלל בכתבה.
 
נכון, שינויים בתוכנית לימודים הם

דבר מבורך, אבל לי משהו חורה בקונטקסט של אותה כתבה (וגם של האוניברסיטאות) שמאשימות את הרופא ומשבחות את המו"ר, כאילו זו תרופת הקסם לכל מגרעותיה של מערכת הבריאות (שמסתכמות ברופאים אנטיפתיים, וכל השאר מושלם). מדוע לא מקיימים מו"ר לאחיות? לפזיוטרפיסטים? רק רופאים הם לא נחמדים, רק הם אמורים להיות אנושיים? וזו הבעיה. מה שכן, אב"ג מצטיירים כמאוד שמרניים, דווקא הייתי בטוח שהם ירוצו על מו"ר (אבל הקטע על עבודת הצוות באמת היה אובר מחמיא לאב"ג, שלא בצדק, ד"א).
 

natalysh

New member
אתה צודק...

ובאב"ג לא שמרנים, אלא מעט אליטיסטים שכל כך בטוחים ביעילות השיטה שלהם ומסרבים ובהיותה מושלמת, ויתרה בכך "בודקת עבודת צוות", שאם כבר מו"ר בודק אותה ולא הראיונות באב"ג (שרובם לא נמשכים שעה, עם כל הכבוד).
 
כל כך מרגיז

מי שקרא את הכתבה בוודאי לא יכל שלא לשים לב לניסוח המאד לא נעים והאנטי- רופאים. לא בטוחה מה הגורם ומי האשם, אבל בשנים האחרונות נעשה נורא אופנתי להשמיץ רופאים ולהאשים אותם בכל תחלואי החברה. ובסך הכל, מדובר באוכלוסיה דעובדת קשה מאוד בתנאים לא קלים וזאת בסך הכל במטרה לעזור. אותי- זה מרגיז.
 

morancho1

New member
צודקת

כל פעם שאני קוראת עוד כתבה אנטי-רופאית בYNET או רואה כתבה לא מחמיאה בחדשות, אני לא יכולה שלא לחוש תרעומת. מדוע דווקא אותה אוכלוסיה שכל הנטל נופל עליה- למה כל שנאת הציבור דוקא על הרופאים? מדוע אין תרעומת נגד מערכת הבריאות שמכתיבה את תנאי עבודתם של אותם רופאים "מרושעים"... יש פה הטעייה מכוונת, במטרה להוריד את הנטל מהמערכת, היא מרוויחה מכך בסופו של דבר. אין דרישה לשנות את מערכת השעות של הרופאים או את השכר של הרופאים, רק נטייה בציבור לתבוע רופאים.."ללמד אותם לקח"..פשוט שטויות במיץ.
 

Y a n i B

New member
הכל חרטא

מנסים לעשות רציונאליזציה של מוסריות ולחלק ציונים לאלו שמדברים יותר יפה.
 

סיון87

New member
אבל מה שנכון

זה שבאמת עוד כמה שנים הולכים "לפצח" את חידת המו"ר ולדעת מה נכון לענות. במקרה כזה מו"ר יפיל את אלה שלא התכוננו מספיק או את חסרי הבטחון שלא יהיו שקרנים טובים מספיק מול הבוחנים. חבל..
 
זה מזכיר את אותו הסיפור של

הפסיכומטרי, שבהתחלה באמת עשה את עבודתו, ואז באו המכונים ולכאורה הפכו אותו "נגיש" לכל אחד (חא שיש בזה רע, חלילה). אני כבר רואה את הסלוגן של קידום "אוהבים ראיונות? כן! כן?! כן! כן!..."
 

mmm wondering

New member
מה זה אומר שגם השנה יעשו

מו"ר באונ' העברית?! אני לא יודעת אפילו מה להגיב כי אני לא יודעת מה יותר טוב מו"ר או ראיון?
 

dorin276

New member
אגב שאלה בקשר לזה:

מי שיהיה לו סכם מספיק גבוה ונרשם לכל האוניברסיטאות, יזומן ל-3 מבחני מו"ר (1800 ש"ח) או רק למבחן מו"ר אחד שתוצאותיו יועברו ל-3 האוניברסיטאות?
 
למעלה