מבול של שאלות

  • פותח הנושא katam
  • פורסם בתאריך

katam

New member
מבול של שאלות

בני עולה לכיתה ו בשנת הלימודים הקרובה ובשנה שאחריה יעבור לחטיבת הביניים. בני סובל מהיפוטוניה "נקיה" זאת אומרת אין לו בעיות נוספות. הילד נולד כך. לבן יש קושי מוטרי הילד מסרב לקבל טיפול. הבעיה עכשיו היא בעית הכתיבה. כתיבתו אינה קריאה. דברתי עם המורה בשנה שעברה והיא אומרת שבגלל שהכתב שלו לא ברור והיא בוחנת אותו העל פה יתכן שתבצר גם בעיה של הבעה בכתב. דברתי עם היועצת וקבעתי שנפגש מיד מתחילת השנה. היועצת המליצה על אבחונים בסוף השנה אבל אני מעונינת שלקראת מרץ מועד הרישום לחטיבת הביניים יהיה בידי אבחון מלא האם אני צודקת ? מתי כדי להתחיל באבחון ? הבנתי ממנה שבגלל שמדובר בבעיה מוטורית בני זכאי לאבחון שח גורמים נוספים אני מניחה שמדובר באוטופד, פזיוטרפסתית וכמו משהוא יכול להאיר את עיני ? האם האבחונים הם פרטיים או ממומים על חשבון מערכת החינוך ? אם יש המלצות למאבחנים באזור רחובות אשמח לקבל במסר. כל הערה והארה תתקבל בתודה. אורלי
 

זהבה נ

New member
ברוכה הבאה לפורום אורלי../images/Emo140.gif

חסרים לי מעט פרטים והייתי רוצה לקבל את המשך התיחסותך, ראשית אני שואלת כמה שאלות לנושא: האם הילד שלך מוכר כנכה מטעם המוסד לביטוח לאומי? אם כן, מהם אחוזי הנכות שלו בשל ההיפוטוניה ממנה הוא סובל? אשמח להמשיך ולעדכן אותך לאחר התשובה שלך. תודה
 

katam

New member
לא הוא אינו מוכר

הקושי שלו בא לידי ביטוי במשחקים שדורשים יכולת מוטורית ולו הקטנה ביותר. אין לו ליקוי למידה להפך הוא תלמיד מצטיין. הקושי הוא הכתיבה עצמה. הכתב שלו לא ברור הוא עדיין מחבר בין מילים, כותב בגודל של ילד בגן חובה הספרות 0, 6 ו 9 נראות אותו דבר ואי אפשר להבין מה שהוא כתב. כאשר הוא היה בכתה א' וב' ניסיתי לעבוד איתו אבל חוץ ממתח בנינו ויצרת איזה אנטי שלו נגדי לא קרה כלום. הוא מסרב לקבל טיפול אמרו לי שבגלל שהוא קיבל טיפול מגיל 9 חודשים ועד גיל שש.פזיוטרפיה, ריפוי בעסוק וקלנאית תקשורות (הוא אחר לדבר אבל בעיה זאת נפתרה לחלוטין). תודה על קבלת הפנים אורלי
 

mickya

New member
לאורלי שלום

את בעית הכתיבה ניתן לפתור באמצעות הקלדת החומר על מחשב, וכך יחסך התסכול מבעיית הכתיבה. כמובן שבמקביל אפשר להמשיך את הריפוי בעיסוק כדי לשפר את ביצועיו .בעיית הכתיבה אינה צריכה להפריע לו בהתקדמות בלימודים. ביה"ס יכול להכניס לכיתה מחשב מחדר המחשבים וליעד אותו לילד.היות ולילד יש פוטנציאל תקין והוא תלמיד מצטיין בטוחתני שבית הספר ירתם לענין. ואם לא צריך ללחוץ.כדאי לפרוט על הנימה שזה יחסוך זמן למורים בשכתוב וצילום החומר עבורו. באשר לשאר בעיותיו מה עם המכון להתפתחות הילד, קופת חולים וכו'? בברכה ד"ר מיקי אברמוביץ.
 

זהבה נ

New member
אורלי יקרה, מעט סדר בנושאים

1 אבחון דידקטי- דרך בית הספר- כאשר צוות מקצועי של בית הספר ממליץ , דרך המתי"א(מרכז תמיכה ישובי אזורי), אם נעשה דרך בית הספר לא מחייב את ההורים בתשלום, יכול להיעשות באופן פרטי ואז העלויות חלות על ההורים. מטרת אבחון זה היא להעריך את האיסטרטיגיות למידה והיכן התלמיד מתקשה בלמידה ומהי הלמידה המותאמות לתלמיד בכדי שיוכל להפיק את המקסימום מעצמו. 2 אבחון פסיכולוגי- דרך השפ"ח- השירות הפסיכולוגי חינוכי, גם דרך בית הספר המפנה בדרך כלל הוא הצוות המקצועי של בית הספר ואם נערך אבחון פסיכולגי דרך השפ"ח הוא אינון כרוך בתשלום, מטרת האבחון הוא להעריך את היכולות הקוגניטיביות והרגשיות של התלמיד על מנת שזה יפיק את מקסימום הפוטנציאל שלו. אבחון זה יכול ליהערך גם באופן פרטי אצל פסיכולוג חינוכי מוסמך או מומחה, העלוית בתחום הפרטי יקרות מאוד ומגיעות לעתים ליותר אלפיים ש"ח לאבחון מלא. אני נזהרת מלהמליץ לך על מאבחנים פרטיים בכדי לא לחטוא בפרסום שמטבעו אסור עלי במסגרת הפורום, בכל אופן בדקי לעומק ואל תהססי לשאול את השאלות המטרידות אותך אם בחרת לערוך אבחון בפרטי או בשירות הציבורי, אני ממליצה לך לפנות ליועצת ולהתחיל בתהליך לאבחון פסיכולוגי דרך בית הספר, אנשי המקצוע בשפ"ח הנם היום אנשי מקצוע טובים, רציניים ומקצועיים, התהליך אינו קצר ולכן חשוב כבר בתחילת השנה לפנות כי זמן ההמתנה לעתים ארוך ושווה להיות בתור מבעוד מועד. בנושא הביטוח הלאומי- מתי לאחרונה ראה את הילד רופא התפתחותי?, האם הוא נמצא במעקב רפואי כל שהוא במסגרת התסמונת ממנה הוא סובל?, במידה וכן, האם שקלתם לפנות לאגף לנכות כללית עבור הכרתו כנכה, הנושא יכול לאחר וועדה רפואית לזכות בגמלה חודשית שתממן את הסיוע הדרוש לקידומו, גם אם זה לא נכות של 100 אחוזים שווה לנסות. לצורך בקשת גמלה אתם תזדקקו למסמכים של רופא נוירולוג או מומחה אחר של אותה בעיה רפואית. בנושא סיוע של פזיוטראפיה או טראפיות אחרות, בחוק החינוך המיוחד הנושא הזה מרוכז היום בצורה נכרת בביתי הספר המיוחדים לילדים שסובלים מקשיים מוטוריים בדרך כלל ברמת תפקוד נמוכה יותר מבנך והם ילדי שיתוק מוחין(CP). אין עד כמה שאני יודעת סיוע בפיזיוטראפיה לתלמידי בתי הספר הרגילים. את יכולה תמיד לבקש את שמגיע לכם דרך קופת החולים אליה אתם שייכים וגם זה מוגבל למספר טיפולים מוגדר בשנה. לסיום, אני מאמצת בחום את המלצותיה המקצועיות מאוד של ד"ר אברמוביץ ומוצאת אותם יעילות וחשובות, שווה לנסות ליישם אותם ולגייס לצורך כך את צוות בית הספר. להשתמע ואשמח לעמוד לרשותך כאן תמיד.
 

katam

New member
תודה רבה

אני אפנה ליועצת מיד עם תחילת שנת הילמודים ואתחיל להזיז דברים. אם אני כאן אז תרשי להגיד כמה דברים. שני ילדי אובחנו מגיל צעיר כהפוטונים. ביתי היום בת 12 התגברה על הבעיה כמעט לחלוטין אין לה בעיות כתיבה בכלל. נכון שהיא לא אוהבת לשחק עם הבנות במשחקי כדור וכדומה. אצל הבן זה אחרת הוא התנגד לטיפול. בגלל שכל הבנים משחקים משחקים ושקשה לו לשחק מעט קשה לו מבחינה חברתית. הילדים בגלל הקושי המוטורי בגיל הגן התחילו לפתח חוסר ביטחון עצמי אבל בעזרת תמיחה שלנו ההורים הם התגברו על כך. לא חזרתי לעבוד כי הייתי צריכה בגיל צעיר לעבוד איתם הם היו במעקבים של רופאת התפתחות פיו ועוד. כל אותם שני זכיתי למעט מאד תמיכה חלק מהמטפלים היה שואל אותי על תפקודי כאם. חלק אחר מאד משבח אותי על מסירותי ועל כך שהוצאתי את שני ילדי מהבור בו הם היו. במשפחה המורחבת בכלל לא הבינו מה אני רוצא מהילדים, הם כל כך חכמים וכולי. אחד המשפטים החכמים ביותר ששמעתי היה ממרפאה בעיסוק שטיפלה בביתי היא אמרה שלפעמים המקרים הגבוליים הם הקשים ביותר וכך חשתי הייתי חיבת להעביר את הילדים לצד הנכון של הגבול שלא יפתחו קשיים פסכולוגים שלו יהיו חריגים. הרגשתי צורך להגיד את זה כאן יתכן שיש עוד הורים כמוני ואני חושבת שמותר לנו לקטר ולהגיד שקשה מאד. ולהגיד שהטאומה של לחזור עם ילד בן שלוש מהגן שכל הילדים רצים ורק הילד שלי מחזיק לי את הילד כדי שהוא לא יפול לחוש את הרגע הנפלא מכל שאחר טיפולים הילד עוזב את היד, רץ ועולה סוף סוף על מגלשה הטראומה הזאת היא משהוא שתמיד נשאר בפנים. מותר לנו לצעוק שכואב לנו למרות שהילד לא נכה ועוד שאר קטסטופות שהיו מספרים לי הייתי מעיזה לקטר ותאמינו לי אני עשיתי זאת לעיתים נדירות מאד. תודה על ההקשבה. אחזור כמובן לדווח כאשר יויו לי תשובות מהיועצת. אורלי
 

mickya

New member
כל הכבוד אורלי

צריך כנראה להוולד לאמא הנכונה כאשר יש בעיות. ילדיך ינצחו במערכה עם התמיכה הנכונה. היות והם ילדים נבונים ויכולים להשתלב למרות הקשיים בבית ספר רגיל. חשוב מאד להבליט את נקודות החוזק שלהם כדי לחזק את בטחונם העצמי ואת הדמוי העצמי שלהם במסגרת הבית ספרית. היי עירנית למצב רוחם כאשר הם חוזרים מבית הספר אל תרפי ואל תפחדי להיות אמא נודניקית , הפעילי את המורים ואת היועצת שיקבלו תפקידים שיבליטו את כישוריהם. יישר כוח !!!בברכה ד"ר מיקי אברמוביץ
 

זהבה נ

New member
אורלי יקרה לעתים קרובות מאוד אנו

ההורים שאצלנו לא כל דבר ברור ומובן מאליו, זה אולי גורם לנו להביט בצורה ערכית יותר על החיים, לי זה בכל אופן עשה את זה כך. מזמן אמרתי שאני מאמינה שהילדים שלנו בוחרים אותנו ולא אנו אותם, זו אמונה אני חושבת באחד מזרמי הדת האינדית/הודית. אימצתי את הגישה הזו ואני בטוחה שהילדים שלך בחרו בך ואת ורק את יכולה להיות האימא הכי בשבילם. אכן המקרים הקשים ביותר להתמודדות הם אלו שנופלים בין הכסאות, צדקה המרפאה בעיסוק כשאמרה לך את שאמרה, אני מאמינה שמתוך הנסיון שלה בעבודה עם עוד משפחות היא למדה אתהעובדות המצערות הללו. אבל חשוב שלא תאמרי נואש, תראי בכל יום ניצחון קטן שלך וכך יהיו לך הרבה נצחונות והם שלך ואיש אינו יכול לקחת אותם ממך. לא הבנתי בצורה חד משמעית, האם הילדים נמצאים היום במעקב רפואי כל שהוא שיכול לתת לך מסמכים רפואיים עדכניים על המצב הקיים? אם כן יכול להיות ששוה לך לבדוק את נושא גמלת ילד נכה מטעם הביטוח הלאומי. את תמיד מוזמנת לספר כאן את התחושות שלך.
 

katam

New member
תודה רבה שוב

אני אחזור לעדכן. הילדים אינם במעקב. אורלי
 
למעלה