בינא, הרשה לי לתקן אותך מתוך התקנות של הרבה הרבה יחידות ומתוך 52 שנים של עבודה במיזוג אויר שכבר בשנת 1969 עבדתי על מערכות מופעלות אינוורטר צבאיות ועקב כך אמינות של 200% ,מערכות הVRF החדשות אמינות מאד כל !! עוד נשמרות ההוראות הבסיסיות של עומס עד 130% מההספק הנומינלי וכל חברה מגדירה גבולות לעצמה מתוך רצון להיות זולים יותר במחיר והתוצאה?? תקלות מכאן ועד הודעה חדשה,כרטיסים נשרפים ,מדחסים נתקעים ,אני לא עובד עם החברות הללו כלל וזה מתחיל בתדיראן ואלקטרה שמציעים מערכות מולטי ו VRF BOX שכבר בדפים הטכניים אתה רואה שהם עובדים על 150% ועוד כמה חברות של מותגי יבוא שאפילו מתירות 180%והדוגמה שאני מציין ומובנת לכל זה נהיגה ברכב בהילוך נמוך ומד סל"ד על הטווח האדום, כמה ק"מ תוכל לנסוע כך לפני שהמנוע ישפך???? .
נקודה נוספת,חברות מסויימות מחייבות את המתקין לספק את הגז למילוי המערכת ולידיעתך יש הרבה מאד גז מזוייף בשוק וכמובן הוא זול יותר והחברות האמינות הן מביאות את הגז שלהן למען האמינות.
התקנת מערכת לא פחות חשוב חלק מהחברות לא מקפידות על החוקים רק תתקין .
וקצת לגבי המיני מרכזי עם הדמפרים, החיסכון הוא עד כ 30% אבל זה בתנאי שכל חדר וחדר יצוייד בתריס אויר חוזר ,חיסרון ענק,כשהחדר מגיע לטמפרטורה אין כניסת אויר ויש מעין מחנק עד לתחילת עבודה אז לך תתקין גם מאורר תקרה עם כל מזגן .
החיסכון בחשמל במערכות VRF הוא עצום ההבדל ב C.O.P ענק ,כל חדר יכול לתפעל עצמאית את המזגן כולל דגמים שחדר אחד קירור וחדר שני חימום שמירת קו טמפרטורה אחיד בחדר לעומת המיני מרכזי עם הדמפרים שלדוגמה הדמפר נסגר ב 23 מעלות וידלק ב 25 מעלות ואפילו ביותר וזה משגע אנשים ובמיוחד נשים.
ושלא נדבר על הנמכות תקרה מגושמות לעומת גמישות בסוגי יחידות פנים ב VRF כולל יחידות ניסתרות להתקנה מעל ארונות ,יחידות עיליות בסוגים שונים ,יחידות לתעול ארוך או קצר כשיש אפשרות לכוון לחצי אויר ועוד ועוד אבל קיבעון קשה לשינוי ואם תרצה ללמוד משהו צור איתי קשר