מבקשת הסבר אם אפשר..

מבקשת הסבר אם אפשר..

קראתי שגלקסית שביל החלב, או מערכת השמש (לא זוכרת מי משתיהן) נמשכת במהירות עצומה (יותר מזו של התרחקות הגלקסיות בגלל היקום המתפשט) אל מקור לא ידוע.. מישהו יכול להסביר לי מה ההשערות הנוגע לאותו ´מקור לא ידוע´?
 

2_be

New member
ברוכה הבאה ../images/Emo140.gif

גם אני זוכרת שקראתי דבר דומה. על מנת לא להטעות אותך אינני רוצה לצטט את ההשערות מזכרוני <מי שמכיר אותי יודע שזה לא מומלץ
> בגלל קוצר הזמן שלי בימים האחרונים עדיין לא הצלחתי למצוא מקור מדויק. אז בינתיים שלא תחשבי שהתעלמתי אני מקפיצה את השאלה למעלה
אולי עד מוצ"ש (שאז אנסה לחפש ) תקבלי תשובה מוסמכת...
 

vizini

New member
ואם תוכלי לציין את המקור שבו קראת

את זה, זה גם יוכל לעזור...
 

atheist22

New member
The Great Attractor

קבוצת הגלקסיות המקומית שלנו נעה לכיוון צביר גלקסיות גדול, הנקרא The Great Attractor. המהירויות אגב ממש לא מתקרבות למהירויות של התרחקות הגלקסיות הרחוקות ביותר מאיתנו כתוצאה מהתפשטות היקום.
 

atheist22

New member
טוב, בדקתי על זה עוד קצת

קודם כתבתי את מה שזכרתי. עכשיו זה מידע יותר מדוייק. נראה שה- Great Attractor אינו צביר גלקסיות אלא עצם בלתי נראה ענקי בעל עשרת אלפים טריליון מסות שמש.(תחשבו על המספר הזה) כדי לתת לכם קנה מידה: בגלקסיה שלנו יש כ-מאתיים מיליארד כוכבים (כמו השמש שלנו). הגלקסיה שלנו נמצאת בתוך קבוצת הגלקסיות המקומית. קבוצת הגלקסיות המקומית נעה לכיוון צביר הגלקסיות הקרוב, Virgo cluster. כל צבירי הגלקסיות(clusters) וצבירי העל (Superclusters) באיזורינו נעים לכיוון ה-Great Attractor. מתוך מיפוי הגלקסיות ביקום נראה כי גם במקומות אחרים קיימות תופעות דומות של זרימת צבירי גלקסיות ב"נהרות" ענקיים. ועוד משהו בקנה מידה הרבה הרבה יותר קטן. הגלקסיה שלנו ואנדרומדה מתקרבות אחת לשנייה. קיימת השערה כי שתיהן נמשכות ע"י גוף בלתי נראה הנמצא ביניהן בעל מסה גדולה פי 10 נזו של הגלקסיה שלנו.
 

atheist22

New member
זכרתי נכון

טוב, לא יודעים בדיוק מהו ה-Great Attractor, אבל כנראה שזה אכן צביר על של גלקסיות(ואולי גם לא) הוא פשוט נמצא מאחרי הצד השני של הגלקסיה שלנו ואנחנו לא רואים אותו כי הגלקסיה שלנו מסתירה.
 

2_be

New member
../images/Emo45.gif ועוד...

סחתן על הזכרון וברוך הבא
מי שרוצה לקרוא עוד למרות ההסבר המצוין של atheist22 ניתן למצוא כאן ופה.
 
ל2_be , אתאיסט ווזיני...תודה

על המידע המעניין.. פורום מעין זה היה חסר, וטוב שסוף סוף יש כתובת כזו ...
 
למעלה