מדברים על הפורום

../images/Emo45.gifנכון, אם זה נכון, לא היו עושים ילדים בכלל

ברור שרמה הריגשית יש תגמול עצום (ובעוד רמות רבות וסבוכות של דימוי וערך עצמי, דימוי חברתי, חיזוק התלות הזוגית, הילד ככרטיס ביקור חברתי ומשפחתי במשפחה המורחבת, עניין בחיים בדמות המילים שלא פעם קראתי: עוד ילד או גירושים? ועוד ועוד עוד...כל מקרה לגופו. אם התגמול (תגמול כשלהו) לא היה עולה או לפחות שווה להשקעה, אנשים פשוט לא היו עושים ילדים, או לפחות לא את הילד השני. זה היה עובר מפה לאוזן והאנושות היתה מצטמקת אנושות (בעצם עדיין יש לנו מדינות מתפתחות בהן אמצעים למניעת הריון וחינוך מיני הרבה פחות זמינים). אבל כאן נכנסת נקודת הלופ הסמנטית מה נקרא השקעה, ומה נקרא תגמול. השקעת רגש, זמן וכסף אינסופיים בילדים נחשבת להשקעה "אמיתית". התגמול (שבגללו עושים ילדים) לא נחשב אמיתי לפי השתלשלות הדיון. ואני נוטה להבין מאיפה זה בה.
 
בהחלט יש מדינות בהן הילודה מצטמצמת דרמטית

איטליה, למשל... אבל אני לא חושבת שזה בגלל נושא ההשקעה בילדים
 

habubnik

New member
העולם מתחלק ל-2 חלקים בעיני הרבה אנשים

או שאתה רוצה ילד ואתה אלטרואיסט מובהק שיתן ויגדל ויטפח באהבה, או שאתה לא רוצה ילדים, ואז אתה אגואיסט שעדיף שלא תביא ילדים כי תזיק להם ולעצמך. בעיני אדם שיוצא מנקודת ההנחה הזו לא באמת מקבל אותי, ואני לא רואה בזו קבלה של דעות שונות/בחירות שונות. זה כמו שמישהו יגיד "וואלה אין לי בעיה שגברים ישכבו עם גברים, הרי במילא עדיף ככה כי הם לא יכולים להכנס להריון ולהתרבות" - זה נשמע למישהו כמו קבלת השונה? לי לא.
 

XUXA141

New member
../images/Emo45.gif

בדיוק. הרבה פעמים אנחנו עושים דברים שנכפו עלינו, ויש מספיק אנשים שגם אם דברים נכפים עליהם, עדיין יעשו אותם טוב, פשוט כי הם מבינים שככה צריך. זה שכפו עלי ילד (נניח בגלל לחץ חברתי, דת או כל סיבה שגורמת לאנשים לעשות ילדים מלבד לרצות אותם מרצון חופשי) לא אומר שאני לא אהיה אמא טובה. זה רק אומר שאני לא אהיה מאושרת. אדם צריך לעשות את הטוב לילדיו בלי קשר לרגשותיו שלו אלא פשוט כי המוסר אומר שהילד שם, והבאת אותו, ואתה אחראי לו, ולא משנה למה הבאת אותו - הוא לא אשם ומגיע לו היחס הכי טוב בעולם. ואדם מוסרי מבין את זה גם אם זה לא נוח לו וגם אם זה לא גורם לו אושר.
 

efroch99

New member
אחרי קריאת הרשומה

השתדלתי לבדוק את הנקודה הזאת. אם קוראים את הדברים as is - אז הדברים באמת לא כתובים באופן מפורש, כאילו היא פוסלת אותנו מלהיות הורים. אבל באמת יש קצת תחושה כזאת שמתקבלת מקריאת הטקסט כמכלול. אבל אני גם לא יודעת אם זה רגישות- או פרשנות-יתר שלנו.
 

wild orchid

New member
מה שאני אומרת

שאין שחור ולבן כמו שזה משתמע מהרשומה ויש כל כך הרבה צבעים וגוונים בין לבין. ואנשים שלא רוצים ילדים הם לא בהכרח אלה שיזניחו ויתעללו בילד שלהם בדיוק ככמו שלא כל אלה שהשתוקקו לילד יהיו הורים ניפלאים.
 

ענבאך

New member
זאת לא הכוונה שלה לדעתי,

היא לא התכוונה שתהפכי להיות פתאום לבנאדם מרושע שמזניח ומתעלל, אלא שבגלל שאת תהיי אומללה ולא רצית ילד מלכתכילה זה יקרין על הילד שלך. יכול להיות שתהיי כלפי חוץ הורה נפלא, אבל כל עוד את תתחרטי ותסבלי זה יקרין על ילד, לא משנה אם הוא לא יידע שהוא הסיבה לאומללות שלך.
 

wild orchid

New member
זה בכלל לא בטוח.

יכול להיות שאלד ואהיה אמא זוועתית, יכול להיות שאלד והאומללות שלי תקרין על הילד, יכול להיות שאלד ואהיה הכי מאושרת, יכול להיות שאלד ואהיה הכי אומללה אבל אף אחד לא ידע ולא ירגיש את זה מלבד הכרית, יכול להיות שאלד ואוהב את הילד בטירוף ואתן לו הכל אבל רק בתוך תוכי אדע שאם לא הייתי מכירה את הילד הזה, לא הייתי יולדת אבל אני כאן והוא כאן ואני מתה עליו וכו' וכו' וכו... ויכול להיות ויכול להיות ועוד הרבה יכול להיות... אין פה שחור לבן, יש עוד המון צבעים בין לבין שמהם הכותבת מתעלמת, לא בכוונה אבל ככה יצא לה...
 
../images/Emo45.gif כאליו חסרים אנשים שלא רצו, התפנצ'רו...

ולבסוף הם הורים נהדרים שגם נהנים מההורות. כאילו חסרים אנשים שרצו ואח"כ הפכו הורים איומים. ההנחה הסמוייה הזו כ"כ רחוקה מהמציאות, יש בעולם כ"כ הרבה מיקרים שמפריכים אותה, אבל כנראה היא נורא נוחה למה שבא מבחוץ...
 

ענבאך

New member
בסדר,

את שוכחת שבלוגים זה עניין של דעה. יכול להיות שאת תאהבי להיות אמא ויכול להיות שלא. אבל אם את תהיי אומללה הילד שלך ירגיש את זה, אין דבר כזה "רק הכרית תרגיש". גם אם הוא לא יידע שאת אומללה זה ישפיע עליו. היא לא יכולה להתייחס לכל הקשת, כי היא לא מכירה את כל אחת מאיתנו בנפרד. היא לא ישבה וראיינה אותנו וחקרה את הנושא לעומק, אז מן הסתם היא לא מביאה את התמונה המלאה. אני לא חושבת שזה נעשה מצרות אופקים או משהו כזה, רק מחוסר ידע. אני לא רואה מה הבעיה פה בכלל.
 

wild orchid

New member
לא שוכחת שום דבר,

אני מביאה דעה אישית על מה שנכתב בבלוג אישי. לא אמרתי זה היה בכוונת זדון, ציינתי באחת התגובות שלי שכאן שלא הייתה לה כוונה רע, זה איכשהו יצא כך. אצלך אולי אין דבר כזה "רק הכרית תרגיש", את זה לא כולם. מניסיון אישי מר יש ועוד איך יש.
 

ענבאך

New member
נכון, אני לא כולם.

ויכול להיות שזה רק הניסיון האישי שלי, אבל כשההורים שלי היו לא מרוצים מהחיים שלהם זה הקרין עלי ועוד איך, ואפילו לא ידעתי שמשהו עובר עליהם עד שהם החליטו לעשות צעד כדי לשנות את זה, ורק אז הבנתי כמה הייתי אומללה לפני וכמה שהם השפיעו עלי. אז יכול להיות שזאת רק נקודת המבט שלי, אבל אני מאמינה שכשמישהו שכל כך קרוב אליך (במיוחד אם זה ההורים) בתקופה קודרת, את תרגישי את זה בתת מודע, גם אם לא תראי את זה כלפי חוץ.
 
למעלה