מדגדג לי לכתוב והייתי חייבת.

טאשקה

New member
Queen לפי ההצהרות שלך עד כה את

נשמעת בחורה שטחית. בלי שום קשר לרצונך או אי רצונך להיות אמא, שאת הבחירה הזו כשהיא באה מתוך אידאולוגיה - אני מכבדת. נשמע שבאת לכאן ע"מ שישכנעו אותך שאת טועה. הטעונים שלך עד כה היו, כאמור, שטחיים וילדותיים. ומקומך, כנראה בפורום אחר...
 
במקום לרדת עליה אפשר אולי

להפנות אותה לעוד ערוצי ידע.למשל. לא כולן בגיל 21 יודעות בדיוק מה הן רוצות מעצמן. לגיטימי.
 

Kalla

New member
מה את רוצה ממנה?

בתור מי שיש לה 4 ושילדה 3 פעמים - הריון ולידה היו חוויות נוראיות בשבילי. אבל בגלל שרציתי ילדים זה לא מה שמנע ממני ללדת אותם. וכל כך רציתי שכשידעתי שאצטרך טיפולים כדי ללדת בפעם השלישית - מיד פניתי לאימוץ כי נורא רציתי בת ולא רציתי לחכות. מבחינתי - אין לי בעיה שתהיה רחם מלאכותית שתהרה ותלד את הילדים שלי או שכולם יהיו מאומצים. יש אחרים שדווקא נהנים מהחוויה. יש כאלה שרק מאמצים. ויש כאלה שלא אוהבים ילדים ולא רוצים ילדים ושום כוח בעולם לא יכריח אותם לאהוב ילדים - והם גם ממש לא חייבים. אנחנו מביאים ילדים לעולם רק מתוך הרצון האגואיסטי שלנו. לה יש רצון אגואיסטי לעשות משהו אחר וזה לגיטימי באותה מידה. אם הבחורה הזאת הייתה רוצה, או אי פעם תרצה באמת ילדים - לא השחתת הגוף הפוטנציאלית ולא קשיי ההריון והלידה יעצרו אותה. זה בכלל לא העניין. זכתה לא לרצות ילדים ותאמיני לי - גם לי יש ילדים מקסימים אחד אחד אחת אחת אבל למה שזה יעניין מישהו אחר חוץ ממני ומבעלי? זה עניין שלי, זה האושר שלי. מישהו אחר מאושר מדברים אחרים. למה כל כך חשוב לך לכפות עליה את דעתך? תהני מהילדה שלך ותני לאחרים להנות ממה שמהנה אותם.
 

אלדורית

New member
נו, באמת! לידה יכולה להיות כל מיני

דברים. במקרה שלי, פעמיים, היא היתה דבר מסוכן למדי. בשני המקרים נאלצתי לעבור ניתוח קיסרי, ובשניהם איבדתי דם רב. בפעם הראשונה יצאתי מאוד אנמית. בפעם השניה כמעט מתתי בגלל שהתקשו מאוד לעצור את הדימום ואיבדתי 3 ליטרים של דם. קיבלתי 10 מנות דם (עם סיכון לאיידס ולצהבת שתמיד קיים). אני מאוד שמחה שיצאתי מזה בחיים ושיש לי את שתי הילדות שלי, אבל זה די מקומם אותי לראות רומנטיזציה כזאת של תהליך שהיווה בעבר את אחד הגורמים העיקריים לתמותת נשים, והיום, תודות לטכנולוגיה מודרנית הוא פחות מסוכן. יופי לך שילדת בכיף, אבל זה לא תמיד כך, וזה שאת עברת זאת כך בהחלט לא מהווה סיבה למישהי אחרת להחליט ללדת. אף אחת לא מחליטה להכנס להריון *רק* כדי ללדת (ואם כן, רחמיי על הילד) ומי שלא רוצה ללדת, כנראה לא רוצה גם את כל מה שקשור לזה. את מכירה נשים שמתות לילד ו*רק* הלידה מרתיעה אותן? אני לא, וקשה לי להאמין שזה המקרה של מי שהפורום הזה מכוון אליה. מעבר לכך, אני בהחלט יכולה להבין את ה"אנטי" שיש לנשים כאן ביחס ללידה שמהווה מין תעודת אומץ בחברה שלנו ומאפשרת לאמהות להתנשא כלפי לא-אמהות.
 
קלה ואלדורית אני מבינה אמה אתן

ובאמת שלא באנו לכאן כדי לפתח דיונים על לידה חחויה טובה/או לא. הנקודה היא שאם יש נה מישהי שמפחדת מהריון ולידה וזה משפיע על החלטתה לגבי הבאת ילדים לעולם-אז אני חושבת שכן יש מקום להפנות אותה למידע שמציג את הלידה בצורה מעצימה ולא"קורבנית". יש חשיבות רבה למקום שממנו האישה מגיעה ללידה וזה עלול להשפיע על ההריון ועל תהליך הלידה. אבל שוב, זה כבר לא רלוונטי.
 

אלדורית

New member
אז בואי נראה אם אני גם מבינה אותך

1. את חושבת שיש נשים שלא רוצות ילדים כי הן מפחדות מהלידה. (לי יש ספק גדול מאוד. לי היתה לידה ראשונה מאוד גרועה וזה ממש לא עצר אותי מלנסות שוב כי מאוד רציתי עוד ילד). 2. את חושבת שלנשים שמפחדות מהלידה צריך להציג "את הלידה בצורה מעצימה"--(ומה זה אומר? לשכנע אותן שאם הן ישמעו מנגינת דולפינים ברקע, יריחו קטורת ויגידו "אום"--הכל יהיה בסדר?) 3. מידע על לידה אינו רלוונטי עבור מי שלא רוצה ילדים (כאן אני דווקא מסכימה, ובגלל זה אני לא מבינה למה את נכנסת לזה בכל זאת; אני הבאתי את חוויות הלידה שלי רק כנגד הסיפור הרומנטי שלפניי, לא בגלל שחשבתי שזה יניא מישהי מללדת, אלא רק כי באמת נמאס לי מהרומנטיזציה הזאת באופן כללי).
 

Kalla

New member
מסכימה עם אלדורית.

תקופות ההריון והלידה היו מהגרועות בחיי, ופחדתי מהן מלכתחילה וזה לא מנע ממני להביא ילדים בדרך זו או אחרת ולרצות עוד. מי שבאמת רוצה - זה לא מה שיעצור אותה. ועוד דבר - אתן לוקחות על עצמכן אחריות שזה לא המקום שלכן לקחת כאשר אתן מבטיחות חוויות הריון ולידה חיוביות ומעצימות. אפילו רופא לא יכול להבטיח זאת, ובטח שלא אתן, שאינכן נשות מקצוע ולא מכירות את ההיסטוריה הרפואית של הבנות האלה. באמת, ההריון והלידה, טובים או לא, אינם סיבה להביא או לא להביא ילד. ילד צריך להביא רק אם מאוד רוצים ורק כי מוכנים להשקיע באהבה, טיפוח וגידול לאחר שהוא נולד.
 
נכון

אבל אם מישהי אינה מביאה ילד בגלל הפחד מפני ההריון והלידה(ולא מפני ההשקעה)-לא כדאי לחזק אותה? זה לא עומד בסתירה למה שכתבת. ואלדרוית-באמת שאין צורך הציניות הזאת לגבי לידה מעצימה. אנא, שימרי זאת לפורום הריון ולידה.
 

Kalla

New member
מי שבאמת רוצה

הרצון הוא כה אז שהיא תתגבר על הפחד, או אפילו תאמץ. כך היה אצלי. עד גיל 25 חשבתי שילדים זה רק טרדות וממש לא הרגשתי שאני רוצה או אי פעם ארצה. לא תיארתי לעצמי איך נשים מסכימות לעבור הריון ולידה וחשבתי שבחיים לא אעשה זאת לעצמי. ואז, כשהגיע הרגע שרציתי, פתאום הפחדים התגמדו כי הצורך העז פשוט הפך לעיקר ודחק אותם לפינה. הם לא נעלמו, אך היה ברור לי שהם לא יעצרו אותי.
 

אלדורית

New member
את שוב חוזרת על אותו ענין

למה את חושבת שיש כאן נשים שנמנעות מלהכנס להריון בגלל פחד מהלידה ומההריון? מי שרוצה ילדים תתגבר. מי שלא, יכולה להאחז גם בזה כתירוץ כלפי חברה שלוחצת אותה לפרות ולרבות. ולגבי "כדאי לחזק": כדאי מאוד מאוד לחזק מי שרוצה שיחזקו אותה, ולא מי שמצהירה על עצמה שהיא לא רוצה להכנס לעסק הזה בכלל. במקרה כזה (של מי שאינה רוצה ילדים ולא משנה מאיזו סיבה) זה לא "לחזק" אלא לעצבן, להחליש, ולרמוז שאת יודעת משהו שהיא לא (כמו למשל, שלידה היא חוויה מעצימה). אולי התבטאתי בציניות, אבל לפחות לא בפטרונות של מי שחושבת שהיא יודעת יותר טוב מאחרות מה מעניק לחיים ערך ומשמעות, וגם לא בפטרונות של מי שאומרת לאחרות לאיזה פורום היא צריכה לשמור את דעותיה (גם אם נראה לי שדעותיך בהחלט לא מתאימות לכאן, אני לא אומרת לך לכתוב אותן בפורום "הורים לילדים" או בפורום "הריון ולידה" אלא מתייחסת עניינית לתוכן דבריך--לעמדות שאת מבטאת). ועניינית לגבי מה שאני אמרתי: כן יש מקום לספר כאן על חווית לידה גרועה, ודווקא משום שהמשתתפות כאן נאלצות מן הסתם להתמודד כל הזמן עם אנשים שאומרים להם שלידה זה דבר נפלא.
 

אלדורית

New member
אין גבול לפטרונות, הא?

אבל אם את מתעניינת, כן, לחצת: מעצבן אותי לראות שילוב כזה של פטרונות, וכחנות, וחוסר ענייניות. אולי תעשי את בדיקת בית לגבי הסיבה שבעטיה את מגיעה לכאן כדי לפזר על הנוכחות מכל טובך, מתווכחת איתי כשאת אומרת שאת לא רוצה להתווכח איתי, לא מתייחסת לתוכן דבריי אלא רק לפסאודו-מטה-סיבות שלדעתך מניבות אותן, ומאוד מאוד רוצה להגיד את המילה האחרונה בנושא? אם את כל כך שאנטי וזורמת את לא אמורה להיות כל כך מוטרדת מזה שאני לא מסכימה איתך. אני כאן כדי לחזק את ידיהן של מי שהפורום הזה בשבילן, גם כנגד "טוב לב" יתר כמו שלך.
 

inbal76

New member
עזבי אותה, אלדורית

היא לא תנוח ולא תשקוט עד שכולנו, הילדות הטיפשות, נכיר בחוכמתה האלוהית. אני אישית נוטה להאמין שאנשים שכל כך בוער להם לשכנע את כל העולם שדרכם היא הדרך הנכונה והנפלאה ביותר, הם לרוב דווקא אלה שהספקות מכרסמים בהם וגורמים להם רגשות אשמה. לכן מישהו שמעיז לומר שיש דרך אחרת כל כך מפריע להם, כי הוא פוגע בבטחון שלהם בעצמם, ומעלה על פני השטח את הפחדים שהם חייבים להדחיק. מי שבאמת שלם לגמרי עם דרכו, יודע להניח גם לאחרים ללכת בדרכים שלהם. אני מצטטת כמה שורות משיר שנקרא "שלום לתמימות" שמדגימות את כוונתי (לא קשור ללידה, אלא לצורך של אנשים לשכנע את כולם בדרכם) היו לי כמה חברים רצו שאחזור לאלוהים לא מוותרת על החטאים כי בדרך כלל באים לי משם השירים חשבתי לעצמי שבטח גם הם לא משוכנעים שזאת האמת ושכל זה נכון הם רוצים ממני בטחון
 
חבל שבמקום להתייחס להודעת

ההתנצלות שלי את בוחרת להמשיך להתפלש בבוץ. אני חשה חמלה כלפייך שאינך מסוגלת לחדול.
 
אלדורית...

גדול מארץ השנטי, ארץ ה"אום", ארץ הלידות המעצימות והמופלאות. בסופו של יום זה די משעשע לראות אותך מגיבה ככה לכל "לחיצה" שלי. ממש בובה על חוט. היי ברוכה. מכל ה
 

אלדורית

New member
נו שוין, אם זה משעשע אותך זה טוב

עדיין לא ברור לי למה את רוצה "ללחוץ" עלי. אבל יש דברים שכנראה אני אף פעם לא אבין (כמו גם למה בוער לך שמי שלא רוצה ילדים תדע שהיא עשויה לשנות את דעתה אם היא תקרא את הספר שאת ממליצה עליו, ורק תתן לעצמה צ'אנס לגלות את הפנימיות האמיתית שלה, החופשית, זאת שאת יודעת שנמצאת שם בתוכה יותר טוב ממנה--באותו האופן שבו את "חופשיה" מבפנים בשאנטי של האום והעוצמה המופלאה).
 
למעלה