מדעי המחשב בפתוחה- איך להתכונן?

Just1Time

New member
מדעי המחשב בפתוחה- איך להתכונן?

היי,
אני כנראה נרשם ללימודי מדמ"ח בפתוחה, במידה ואספיק ארשם כנראה למתמטיקה בדידה בקיץ הקרוב ומשם נמשיך הלאה.
השאלה היא כזאת.. איך כדאי לנצל את הזמן שיש לי עד תחילת התואר כדי להתכונן בצורה מיטבית? לא הייתי במסגרת לימודית תקופה ארוכה, שקלתי לקנות ספרי מתמטיקה ברמה תיכונית ע"מ לעבור על החומר. האם זה יעזור במשהו או שיש דרך קצת יותר יעילה להתכונן מבחינת מתמטיקה?
לפי מה שראיתי בקורסים אין כמעט פיזיקה אז נראה לי די מיותר לעבור על זה ובתכנות כבר יש לי רקע, ככה שאני רוצה להתמקד בעיקר במתמטיקה.

אשמח לעצתכם.
 

yanivLevi5

New member
מומלץ לקחת את הקורס אשנב למתמטיקה

זה קורס מבוא קליל למתמטיקה שנותן 6 נקודות זכות שכדאי לקבל בכדי לעמוד בדרישת לימודי בחירה במדעים (שסטודנטים למדמ"ח צריכים).

חוץ מזה, לימודי המתמטיקה באוניברסיטה שונים מאלו שבתיכון (לא רק ברמת הקושי) אז מה שתמצא בספרים של תיכון לא כל כך יעזור. מי שממש מתעקש יכול לעבור על החומר שיש באתר ההכנה של הטכניון: http://ugportal.technion.ac.il/prep-tech אבל את רוב החומר הזה לומדים כבר בשנה הראשונה לתואר בכל מקרה. יש עוד הרצאות הכנה מוקלטות של הטכניון ב-YouTube: קישור (עוד דבר חשוב - חיבור שברים: קישור
)

לדעתי, הכי חשוב להנות מהחופש עד תחילת הלימודים כדי לצבור כוח להמשך. בהצלחה!
 

Just1Time

New member
מתמטיקה תיכונית או אשנב?

עקרונית כבר נרשמתי לבדידה, אני מתחיל ביולי. יש לי ספרים של 4 ו5 יח' תיכוני וחבר שעשה אשנב יכול לתת לי את הספרים שלו. השאלה היא במה מהם עדיף להתמקד? (ברור שעדיף שניהם אבל מבחינת זמן אני מעדיף להתמקד באחד)
 

kagome10

New member
אני מאוד לא ממליצה על אשנב

זה בזבוז זמן מוחלט. בתור מי שבאה לאוניברסיטה כדי ללמוד (ולכן כשיש ליב חירה בין שני קורסים, אני לוקחת את הקורס שלומדים בו יותר), אני עקרונית נגד הקורס הזה.
&nbsp
בדידה זה קורס פתיחה מספיק בהחלט (אני לא עשיתי אפילו אותו - עשיתי קבוצות. אבל על זה אני ממליצה למי שאוהב ורוצה ללמוד מתמטיקה, זה לא קורס מדמ"חי בכלל. התואר שלי דו חוגי - מתמטיקה מדמ"ח).
&nbsp
אני הייתי או פשוט מתחילה ללמוד בדידה מתחילת הספר, או עוברת על המבוא של איזה קורס אחר (הספר הראשון בליניארית הוא חזרה על חומר תיכוני. חטיבתי, ליתר דיוק).
&nbsp
באופן כללי, אין צורך ברקע מתמטי. באינפי לומדים מתמטיקה תיכונית. לדעתי, רמת הידע במתמטיקה של מי שסיים חטיבה מספיקה.
 

Just1Time

New member
נשמע לי קצת הזוי

בהתחשב בכמה שמדברים על רמת המתמטיקה בתואר הזה ושדרישות הקבלה ברוב האוניברסיטאות עומדות על 4-5 יח"ל בתיכון.
 

kagome10

New member
זה לא בגלל הידע, אלא בגלל החשיבה המתמטית

ולא שאני יכולה להסביר בצורה ברורה מה זה "חשיבה מתמטית", אבל מהמתמטיקה התיכונית זה הכי קרוב לגיאומטריה - יש מי שפשוט רואה את הפתרון של השאלה, ויש מי שנתקע ומתחיל לחפש איזה מידע אפשר להסיק מאיזה משפט.
&nbsp
אינפי1 הרבה יותר בסיסי ממתמטיקה תיכונית. הוא מוכיח את כל הנגזרות ממש מהתחלה. אבל הוא גם קורס לא טכני. בתיכון אפשר לגזור בצורה טכנית, וזה מספיק. באינפי1 זה חלק קטן מהקורס. אולי חמישית.
&nbsp
במתמטיקה (ובהקשר הזה זה כולל אלגוריתמים, אבל לא כולל ליניארית1) יש תרגילים שאפשר להיתקע עליהם ממש, ולא להצליח לפתור. זה לא קורה בתרגילים טכניים. אף פעם. אבל זה יכול לקרות בכל שאלה שבה צריך להוכיח משהו.
&nbsp
ולזה האוניברסיטאות מכוונות כשהן דורשות 4-5 יחידות לימוד. לפחות זה הניחוש שלי.
&nbsp
יש קורולציה בין יחידות הלימוד בתיכון להבנה המתמטית.
&nbsp
(בתחילת מבנים אלגבריים הייתה חזרה על חומר מהיסודי. באמת מהיסודי! סימני התחלקות.)
 
למעלה