מהירות בקילמוטרים לשעה...

RastaIntrusta

New member
מהירות בקילמוטרים לשעה...

עד כמה מהירים הרולרים , ועד איזו מהירות שיא שמעתם? והאם יש גבול למהירות שאפשר להגיע עם הרולר?
 

גיאגלגל

New member
לא יודע מה המהירות המרבית בירידה

לפי ספר השיאים של גינס בסביבות 103 קמ"ש. עם סקטים (לפני המון שנים) האלה עם ה-4 גלגלים בפינות, מדדתי פעם מהירות של 52 קמ"ש במישור (על מסלול של חיל האויר, מול "רדאר" של מ"צ). היום אני הרבה יותר איטי - מהירות מרבית של בערך 25 קמ"ש (לפי בדיקה עם סימוני מרחק של ערית ת"א, וסטופר ידני), מהירות "שייוט" של בערך 20. מן הסתם אני מעט איטי מהממוצע, אבל לא בהרבה.
 

RastaIntrusta

New member
תודה רבה , והמהירות של הסקטים

שציינת עם הארבע גלגלים , 2 בכל צד , יותר מהירים מהארבע בשורה?
 
לא יודע.

אני מניח שבערך אותו הדבר בתנאים טובים, ושההם איטיים יותר בתנאים "רגילים" בגלל המבנה שלהם (נתקלים יותר בחצץ, המרווח בין הגלגל הקדמי והאחורי הרבה יותר קטן, לכן פחות יציבים במהירויות גבוהות), אבל אין לי מושג. כל התנאים היו שונים: הגלגלים היו מחומר שונה (אוקולון), המיסבים היום "מיסבים פתוחים", הכושר הגופני שלי אז היה הרבה יותר גבוה (הייתי חיל) ...
 

jonish

New member
תיקונים קלים...

רולרבליידס הרבה יותר מהירים מסקטים.... לי מדדו לפני כ-6 שנים בערך מהירות של יותר מ-60 קמ"ש עם רולר פייטנס... זה היה בירדה מתונה בעזרת חבר על אופנוע שנסע לידי.. ניתן להגיע למהירות ממש גבוה גם במישור, מה שבטוח זה יותר מהיר מהסקטים ( 2*2 ) של פעם...
 

גיאגלגל

New member
חוששני שחולק אנוכי על דעתך.

לא יודע כמה נסיון היה לך עם הישנים, לפחות אלו שהחלקתי עליהם, לפחות במישור על משטח מצוין היו מהירים יותר מאשר הרולרס שרכשתי לאחר מכן. לרולרס יש המון יתרונות אחרים, אבל מהירות על משטח משובח - המממ ... לפחות לפי צורת ההחלקה שלי, לא ראיתי להם כל יתרון. כמובן שזה תלוי גם בגלגלים (נניח, גלגלי אוקולון קשיחים מאד, שאי אפשר להשיג כלל לרולרס והיו די שכיחים בסקטים ההם, תורמים המון למהירות, אם כי היו נשברים מפעם לפעם), במיסבים (לסקטים ההם ניתן היה להשיג גם מיסבים פתוחים, שבכיול עדין אפשר להפיק מהם המון. לרולרס - יש מיסבים משובחים, אבל סגורים. כשהם מתחילים להשחק, וזה קורה די מהר, הכיול הראשוני שלהם הולך לאבוד, ואי אפשר לעשות כלום). לדעתי, במישור על משטחים מעולים, המהירות המרבית צריכה להיות דומה. בירידות, או על משטחים פחות ממעולים, תבוא היציבות הטובה יותר וחתך המגע הקטן יותר של הרולרס לידי בטוי, והם יהיו מהירים יותר.
 

jonish

New member
הממ.. אז ככה...

היה לי נסיון של כ-6 שנים על הסקטים ונכון לעכשיו על רולר יש לי נסיון של 14 שנים...ניתן להשיג גם גלגלים קשיחים וגם מייסבים פתוחים לרולר... הרכות של הגלגל נותנת לך יציבות ואחיזת קרקע טובה יותר לכן עדיף גלגלים רכים יותר למהירות , למרות שהשחיקה שלו גבווה יותר...
 

גיאגלגל

New member
וכאן דעותינו חלוקות

גלגל רך יותר בהחלט נותן אחיזת קרקע משופרת ובולם רעידות, אבל הוא עושה את זה ב"מחיר" של חיכוך גלגול גבוה יותר, ולכן מאט אותך. אם תוכל לעלות תמונה של רולר עם מיסבים פתוחים, אני אתענין מאד. לא ברור לי איך אפשר ברמה הטכנית להתקין מיסב פתוח (כזה שכשאתה מפרק אותו, נשפכים הכדרדורים על הרצפה) בתוך מסילה של רולר, והיכן "משחילים" את הנגדי שלו. די קשה לי להאמין שניתן להשיג גלגלי אוקולון לרולרס, בעקר בקטרים גדולים. החומר שביר מדי, ונשחק ממש מהר (בסקטים, שתיים-שלש "עצירות הוקי", והגלגלים כבר לא היו עגולים). (הנסיון שלי הוא בערך 20 שנים עם סקטים, ו-10 שנים עם רולרס מדגמים שונים). כמובן, יתכן שדגם הרולר שאני בוחר להשתמש בו כיום, מוכוון נוחות ולא מהירות (K2 PLASMA), ולכן התחושות שלי מזייפות. נראה לי שאני מתחיל לחפש מאמרים בגוגל
 
למעלה