מהמייל ישר לכאן

s h o o s h a

New member
מהמייל ישר לכאן

לזכרו של אפרים קישון ז"ל, שהלך לעולמו מתוך א' קישון, הג'ינג'י עם המפתח (תל-אביב, 2002), עמ' 123. "צריך לשכור עורך דין טוב", "לפני עשר שנים לווה ממני קונשטטר 20 לירה לשעתיים. הוא הבטיח להביא לי את הכסף תוך 24 שעות. כיוון שלא הביא, נתתי לו צלצול, אז הוא ביקש ארכה של שבוע ימים. מקץ שבוע ימים הלכתי אל קונשטטר ודרשתי את כספי. הוא הבטיח לי לסדר את העניין עד יום ב' בצהרים. ביום ה' בערב הלכתי אל עורך דין והלה שלח לקונשטטר אזהרה של עורך דין, לפיה "באם לא יסולק החוב בתוך 72 שעות מקבלת אזהרה זו יינקטו כל הצעדים הדרושים". תוך חודשיים לא באה תשובה מקונשטטר, על כן קבע הפרקליט שאין מה לעשות עוד, מאחר שהוא לא רוצה לשלם. לקחתי ממנו את העניין והעברתיו לפרקליט יותר טוב. תבענו את קונשטטר לדין. כעבור חמישה חודשים נתקיים המשפט, אבל קונשטטר לא בא בגלל מחלה, ולכן נדחה המשפט למועד מאוחר יותר בשנה הבאה. אז שוב לא היה משפט מפני שקונשטטר בינתיים נסע לחוץ לארץ. חיכיתי שנה וחצי אך משלא חזר, פניתי אל עורך דין אחר די מפורסם והלה השתדל לחדש את המשפט, אך השופט לא היה מוכן לדון בהעדר הנתבע. ערערנו לפני בית דין גבוה יותר אך הוא דחה את התביעה בגלל החוק, לפיו אין דנים בבית דין גבוה כזה בתביעה אזרחית למטה מחמישים לירה. חיכינו שנתיים-שלוש עד שקונשטטר חזר מחוץ לארץ ואז שלחתי לו על ידי נוטריון עוד שלושים לירה הלוואה ועיגלתי כך את חובו לחמישים. עכשיו כבר דן בית הדין הגבוה בתביעתנו וחייב את בית המשפט הנמוך לערוך משפט בהיעדר הנתבע, אולם מכיוון שקונשטטר לא היה נעדר היות שחזר בינתיים מחוץ לארץ, כזכור, לכן נדחה המשפט עד בירור נוסף. לקחתי פרקליט עוד יותר נודע והגשנו לבית הדין העליון צו על תנאי נגד שר המשפטים שיבוא וינמק מדוע אי אפשר לקבל בחזרה את חמישים הלירה שלי מקונשטטר. שר המשפטים בא ואמר שצריך לפנות אל בית המשפט אז חידשנו את המשפט אבל הוא נדחה מפני שקונשטטר ביקש דחיה. הלכתי אל עורך הדין הגדול ביותר בארץ ותארתי לפניו את הפרשה. הוא הקשיב קשב רב ויעץ לי ללכת לקונשטטר ולהכות אותו. הלכתי אל קונשטטר והיכיתי אותו. הוא תיכף שילם לי 50 לירה במזומנים. "כדאי לפנות אל עורך דין באמת טוב".
 

אלמרה

New member
אכן אלוף המצבים הבלתי אפשריים היה

אפריים קישון. אגדה בחיו. ומי שקרא את הביוגראפיה שלו שנכתבה בהזמנה שלו על ידי ירון לונדון שהוזמן כלאחר כבוד לאחוזה בשוויץ - יודע כמה מרתק היה האיש.
 

Gilliana

New member
אפריים קישון - האיש והאגדה

ואיזה איש שהוא היה! שנון וחריף מאין כמותו, לבבי וסימפטי ומה לא. לא אשכח את משחק הלוח שהוציא לשוק לפני שנים רבות - "חבילה הגיעה". מישהו כאן זוכר? משחק חברה ע נ ק !!!
 
קונשטטר מהחיים

ומעשה שהיה כך היה. לפני כך וכך שנים, היה מן מנהג כזה של מישהו לחבל בכל מכונית חדשה של הורי, שריטה פה ושריטה שם. אתם יודעים בוודאי שקנאה קשה כשאול. והורי? ליבם נחמץ, מי במעל הנפשע? אפילו דאגו לכסות את המכונית בכיסוי הלבן המפוסם בכדי למנוע את המעשה. ואז יום אחד זיהתה אימי מהמרפסת את השכן קורע את הכיסוי וחורט במכונית. צעקה בספונטניות טבעית והשכן נמלט. פנתה לאשתו, פנתה אליו והוא מתמם... אני??? פעלה לפי הספר. הגישה תלונה במשטרה, זומן לחקירה חברית כמקובל אצלנו. מילה שלו כנגד מילה שלה והתיק נסגר עוד לפני שנפתח. והחגיגות נמשכות. השכן העצבני אפילו הגביר את מעשיו והשריטות גברו. ואז אמרתי. עד כאן. צריך לסגור את ה"ספר" הישן ולפתוח "ספר" חדש. לילה אחד גם על המכונית החדשה שלו התנוססה שריטה עמוקה וארוכה לתפארת מדינת ישראל. והנה הפלא ופלא, בזאת תם ונשלם, אין שריטות ואין חבלות ושקט ושלווה ירדו על העולם. ומה המסקנה המתבקשת מכל הסיפור הזה? שאם יקירתנו שושה הייתה מועילה בטובה לפרסם את סיפורה בזמן, היו נחסכים, מהורי וממני המון עוגמות נפש למכביר.
שבת שלום ורק בשמחות.
 

s h o o s h a

New member
ועוד אחד מהמייל- תחשבו על זה

חברים יקרים, סיפור ממש מהחיים, מלמד משהו על איך אנחנו חושבים ומה צריך כדי לצאת מהקופסא. תלונה התקבלה במחלקת פונטיאק בחברת ג'נרל מוטורס: " זוהי הפעם השניה שאני כותב לכם, אני לא מאשים אותכם על אי התיחסותכם, כי תלונתי נשמעת מטורפת, אבל זו עובדה שיש לנו מסורת משפחתית של אכילת גלידה כל יום אחרי ארוחת ערב. אבל סוג הגלידה משתנה ואחרי הארוחה, כל המשפחה מצביעה איזה סוג גלידה נאכל –‏ הרוב כמובן קובע –‏ ואז אני יורד לרכב ונוהג עד חנות הגלידה לרכוש אותה. זו גם עובדה שלאחרונה רכשתי פונטיאק חדשה ומאז שקיבלתי את הרכב הנסיעה לחנות הגלידה יוצרת בעיה. לתשומת לבכם, כל פעם שאני קונה גלידת וניל, כשאני חוזר לרכב, הרכב אינו מניע. אם אני קונה גלידה מסוג אחר, הרכב כן מניע. נחמד, אבל אני רוצה שתדעו שאני רציני בקשר לשאלה שלי, לא משנה כמה היא נשמעת מטורפת- אני לא מבין מה יש לפונטיאק שגורם לה לא להניע כשאני קונה גלידת וניל ולעומת זאת אין שום בעיה בהתנעה כשזו גלידה מסוג אחר. מנהל פונטיאק היה סקפטי בקשר לתלונה, אבל החליט לשלוח מהנדס לבדוק את התלונה. המתלונן התפלא שפנייתו נענתה ובאחד הימים פנה אליו לקביעת פגישה המהנדס אותו שלח המנכ"ל. הם נדברו להיפגש אחרי ארוחת הערב באחד הימים הקרובים. כך הם נכנסו יחד לרכב ונסעו יחד לחנות לקנות גלידת וניל לאותו הערב ואכן לאחר שקנו את הגלידה וחזרו לרכב, הרכב לא הניע. המהנדס חזר שלוש פעמים לפגישות ואכן בלילה הראשון הם קנו גלידת שוקולד- הרכב הניע, בלילה השני קנו גלידת תות- הרכב הניע, בלילה השלישי קנו גלידת וניל והרכב לא הניע. המהנדס שהיה כמובן אדם הגיוני לא היה מוכן לקבל שהפונטיאק אלרגית לגלידת וניל. הוא תכנן להמשיך ולבקר את המתלונן עד שהבעיה תפתר. הוא הכין טבלה ורשם בה את כל הנתונים- יום, שעה, סוג הדלק, זמן נסיעה וכו' וכו'. תוך זמן קצר מצא את הפתרון- קנית גלידת וניל ארכה פחות זמן מקנית גלידות מטעמים אחרים. מדוע? גלידת הוניל שהיא הגלידה הכי פופולרית היתה מונחת בחנות במיכל נפרד בקידמת החנות כדי לאפשר שרות יותר מהיר. כל שאר הגלידות היו מונחות מאחור במיכלים אחרים ולכן באופן טבעי לקח יותר זמן להכין למכירה גלידות אלה מאשר גלידת הוניל. כעת השאלה שהמהנדס שאל- למה כשזמן הקניה היה קצר, הרכב לא הניע. כמובן שזו לא היתה בעית הגלידה. הבעיה היתה בסתימת אדים. וזה קרה כל ערב, הזמן הארוך שלקח לקבל את הגלידות עם טעמים האחרים איפשר למנוע להתקרר ולפתוח את סתימת האדים ואז ניתן היה להניע את הרכב. כשקנו גלידת וניל, בגלל מיקומה בקידמת החנות הזמן הקצר לחזרה לרכב ולהתנעה היה קצר וסתימת האדים לא השתחררה. בעקבות הבדיקה של המהנדס שונתה מערכת הדלק והרכב של המתלונן תוקן (כעת הרכב לא אלרגי לגלידת וניל). ג'נרל מוטורס הנחתה את עובדיה להתיחס ברצינות לכל תלונה גם אם היא נשמעת מוזרה, אולי מאחורי תלונה כזו מסתתרת תגלית מופלאה
 

אלמרה

New member
Circumstantial evidence

ראיות נסיבתיות! זו שורה תחתונה בשני הסיפורים: ההוא שהבאת וזה: איך מתחילות כל ההודעות ההן? (במחקר מקיף שכלל כך וכך נבדקים ....) התברר כי שיש קשר ישיר בין רמת ה- IQ ומידת הנעל. כן, זה זה פשוט... מידת נעלו של ילד בגיל 4 ורמת ה- IQ שלו נמוכים מאלו של ילד דומה בגיל 10... ולכן מי שמסתמך על ראיות נסיבתיות או מי שבונה את מסלול חיו על פי "מחקרים מדעיים.." כמו גם על פי כוכבים ומזלות... שלא יתפלא אם מכונית הפונטיאק החדשה שלא אינה מתניעה...
 

Gilliana

New member
ועל זה הייתי אומרת...

שקודם כל צריך לחפש את הנורמלי ולא את הפארא-נורמלי, למרות שהרבה יותר קל ברוב המקרים לייחס את התופעה למה שנקרא Paranormal activity. בשורה התחתונה אני מאמינה שלכל דבר (כמעט) יש הסבר הגיוני מדעי - גם אם אנחנו לא יודעים מהו בזמן נתון. תופעות שנחשבו לפארא-נורמליות לפני 100 שנה זכו כעבור שנים להסברים מדעיים. אני כמובן מוציאה מכלל זה את תחום המחשבים (שבמקרה הוא תחום העיסוק שלי), שם נתקלתי בתופעות שלשום מדע נוכחי אין תשובות/הסברים לגביהן.
 
למעלה