מה אומרים לילד קטן ששואל למה היא עושה את זה?

katanchikit

New member
תסמונת דאון זו לא מחלה

זו תסמונת.

תסמונת מתייחסת לאוסף של תסמינים.
למשל, תסמינים כמו כאב ראש, כאב גרון, חיוורון... שמופיעים יחד... הם תסמונת.
לא כל תסמונת היא מחלה. לדוגמא, תסמונת טרום וסתית אינה מחלה.

גם לא תסמונת דאון. כן, חלק מהתסמינים שלה יכולים לגרום למחלה או למחלות, אבל התסמונת עצמה איננה כזו.

למה חשוב להגדיר נכון?

כדי להימנע מהנחות שגויות כלפי אנשים, שחלקם בריאים לחלוטין.

מסכימה עם גינס וטריקו, אפשר להגיד שזה קושי או מגבלה. אפשר גם בכלל לא להיכנס לזה, אלא פשוט להסביר שיש אנשים שנולדים קצת שונים מאחרים -ולפעמים קשה להם יותר מאחרים לשלוט בהתנהגותם, או לא לצעוק, או לא לזוז... וכמו שכתבה אמא נחל, אנחנו משתדלים לא לבהות ולא להצביע כדי לא להעליב.
 
מה אומרים לילד קטן ששואל למה היא עושה את זה?

הסבר:
אתמול בפארק שליד הבית הגיעה נערה נדמההלי עם תיסמונת דאון, לא יודעת בדיוק מה יש לה, אבל היא לא ילדה, מטופלת עם עובדת זרה, ככל הנראה יש לה טיקים וכל כמה שניות היא צעקה וזמזמה ועוד
אני כמובן התעלמתי ולא הסתכלתי, אבל זה הפחיד את הבן שלי שבא אלי בריצה, נעמד לידי ולא הוריד ממנה את העיניים. אח''כ הצביע ושאל למה היא עושה את זה (הוא בן 4).
אמרתי לו שמותר לה לעשות מה שהיא רוצה ושככה היא רוצה כרגע, אבל זה ממש הפחיד אותו והוא ביקש שנלך משם.
אני רוצה להכין את עצמי לתשובה יותר נורמלית פעם הבאה, אבל לא יודעת מה להגיד.
לא רוצה להגיד שהיא חולה או שמשהו לא בסדר.
מה עונים? איזה הסבר נותנים שיתאים לגיל שלו?



ועוד שאלה: אתמול הוא אמר לי שמנה. אמרתי לו שלא יפה להגיד שמנה ושזה מעליב. אבל עכשיו כשאני חושבת על זה, אני לא רוצה שהוא יחשוב ששמן זה לא טוב או מעליב. אולי הייתי צריכה לתת תשובה אחרת?
 

אמאנחל

Member
מנהל
להגיד את האמת

למה לא להגיד שהיא חולה? היא באמת חולה. יש לה בעייה מסוימת במוח שבגללה היא לא לגמרי שולטת בכל מה שהיא עושה, ובגלל זה יש לה אשה נחמדה שמלווה אותה לכל מקום ודואגת לה. ולדעתי, כדאי להגיד לילד בדיוק את זה. וגם כדאי להגיד שזה לא משהו מידבק כדי שידע שלא מסוכן להתקרב ושהוא לא יכול "לחטוף" את זה גם. וגם ללמד כללי התנהגות: "אנחנו משתדלים לא לבהות, ואנחנו לא מצביעים באצבע ולא צוחקים ולא צועקים, כדי לא לפגוע ברגשות של אותו אדם."
&nbsp
לגבי "שמנה" גם כאן את מלמדת כללי התנהגות בחברה, את יכולה להגיד שיש אנשים שנעלבים אם אומרים להם "שמן" או "שמנה" ולכן אנחנו לא נגיד את זה למישהו. אנחנו יכולים לחשוב את זה בלב ואתה יכול לבוא ולהגיד לי את זה בשקט, אם אתה רוצה. ולא מצביעים באצבע. את יכולה להגיד שלהיות מאוד מאוד שמן זה לא הכי הכי בריא, אבל יש אנשים שמאוד קשה להם להיות רזים וזה לא לגמרי תלוי בהם. ולכן אנחנו לא מעירים על זה ולא צוחקים, כי גם ככה קשה להתמודד עם זה. ולהיות קצת שמן, זה ממש לא נורא, לגוף יש מאגרי שומן כדי להשתמש בהם בשעת חירום כשאנחנו חולים או משהו כזה. ולא חייבים להיות ממש ממש רזים, יש אנשים בכל מיני גבהים ובכל מיני צבעים ובכל מיני משקלים ולכולם מגיע יחס של בני אדם.
 
תסמונת דאון היא לא מחלה אז לא הייתי משתמשת בזה

הייתי אומרת שזה קושי או מגבלה שיש לאותה נערה שבגללה היא מתנהגת כפי שמתנהגת
 
למעלה