מה אתם אומרים על טיוטה אונסיס ?

מצמץ

New member
מונדיאו, ובנוגע לשאלה שלך..

ההערכה היא (מבחינת ערכה בארץ) ע"פ נסיון מהדגם הקודם של המונדיאו 2.0. הדגם הקודם פשוט היה דגם שלא הגיע לבירכים של המתחרות שלו מבחינת מה שהוא הציע (וגם היתה לה את אותו הבעיה כמו בקורולה במושב האחורי), ולכן לא נמכר טוב. במקרה שלה היא לא הפסידה יותר מ 10,000 ש"ח לשנה בממוצע. ולכן הפעם כשלמונדיאו יש מה להציע, ואחרי שההתרשמות של הציבור הישראלי מהפוקוס הוא לטובה (הציבור טעם מהאיכות החדשה של פורד) אז כמה ערך היא כבר יכולה להפסיד לעומת הדגם הקודם? אישית אני מאמין שהיא תפסיד גג 13 אש"ח בשנה אם לא פחות. נכון להיום שיווק המותג פורד בארץ עבר לדלק מוטורס שמשווקים גם את מאזדה (בהצלחה רבה). קשה לי להאמין שהם לא עשו שיעורי בלמידת הטעויות מבהבחינה השיווקית של הדגם הקודם. (ולצערי דעת הציבור הישראלי על המכוניות בשוק מתקשר עם שם היבואן לדוגמא לובינסקי, המבין יבין) כך שתחת ידיים רעננות ועם מוניטין טוב קשה לי להאמין שהפורד מונדיאו החדשה תהיה כישלון. האם פרטתי מספיק?
 

שי ©

New member
עכשיו הגזמת... ../images/Emo13.gif

למונדיאו הקודמת לא היה מה להציע מול המתחרות? כשהיא יצאה ב-1993 רק אחת עמדה ברמתה והיא הסיטרואן קסנטיה, אך המונדיאו הייתה מהנה הרבה יותר לנהיגה, זולה יותר, ובעלת ביצועים הרבה יותר טובים (במיוחד באוטומט). רק ה-406, שהוצגה ב-1995, הייתה עדיפה עליה במעט, אך יש אומרים שהמונדיאו מהנה ממנה לנהיגה. הפאסאט, שהוצגה ב-1997, הציבה סטנדרטים חדשים בנושא איכות ואיבזור, אך בוודאות פחות מהנה מהמונדיאו הקשישה. הסיבות לאובדן הערך של המונדיאו הישנה נעוצות ב: 1. ריקול בנושא ראשי מנוע 1.8 בשנת 1994 בלבד: היבואן היה הוגן וזימן אנשים לתיקון, כפי שלא היה נהוג אז, ויצא לאוטו מוניטין לא מוצדק של רכב לא אמין. 2. היבואן הקודם שינה את המחיר בין 90K ל-110K כל חצי שנה: גרם לבלבול ולרתיעה מירידת ערך והמכירות נפגעו. 3. כשהזיכיון עבר ל"דלק" פורד נותרה ללא יבואן כחצי שנה ומחירי המשומשות נפגעו. שי, מונדיאו 1.8 מודל 1995 עם 155K ק"מ...
 

מצמץ

New member
שי..

1. בשנת 93 היו הדגמים הבאים: וקטרה, מונדאו, 626, אקורד, קרינה, קסנטיה והגאלאנט (אני בטח שוכח עוד כמה מתחרות). לדעתי בזמנו, הקרינה ,הגאלאנט, וה626 הציעו "חבילה" (תמורה עדיפה) על המונדאו שהדברים שהיו בה טובים לא היו אקטואלים אז ולכן אני אומר שלא היה לה מה להציע בתקופה ההיא. אמנם הפורד והסיטרואן היו נוחות ובטוחות יותר, אך בשנים הללו אמינות וסחירות "שלטו" ובטיחות היחה תנאי שולי בדרישות של הציבור הישראלי (ולא בין המקום השלישי לראשון כמו היום), ואל תשכח שהקסנטיה נכנסה ישר אחרי ה BX והציבור לא בטח בה בתקופה ההיא (גם היום יש את אותה הבעיה עם הC5, שהיא המכונית הכי טובה בקטגורית קבוצה 3 כיום (מדגיש טובה לאו-דווקא הכי כדאית). 2. בגלל זה לא התיחסתי למונדאו 1.8, והתייחסתי ל 2 ליטר אבל זה גם ככה לא משנה כי היא ששמרה על הערך שלה (פחות או יותר). 3. לדעתי המונדאו הפכה להיות אטרקטיבית רק בשנת 98/9 לאחר "האוברול" שלה, אבל גם אז היא עדין "פיגרה" מול המתחרות שלה, ובשנים אלו המתחרות כבר התקדמו בנושא הנוחות והבטיחות ואילו המונדאו נשארה במקום (דרך אגב תמיד היה לה מחיר מצוין בתור חדשה). 4. אני עדין טוען שבמושב האחורי יש הרגשה (מבחינת צפיפות) שאתה נוסע במכונית מקטגוריה אחת למטה, דבר שלדעתי די מאכזב. 5. לא אמרתי שהמונדאו היתה גרועה (לא אמרתה שאמרתי, אבל שיהיה ברור). אישית אני חושב שאנחנו סתם טוחנים מים כי כולנו הגענו למסקנה שהמונדאו החדשה היא המכונית שמציעה את "החבילה" הכי כדאית כיום (זה די מזכיר לי את נושא השלום, כולם רוצים שלום אבל לכל אחד יש דרך אחרת להגיע אליו, רק חבל שבמציאות אי אפשר לפעול בכמה דרכים באותו הזמן). מצמץ, מקווה שמיצינו את הנושא (עייף כבר מלהסביר את דברי).
 

שי ©

New member
רגע, זה לא "פורום טחינת מים"?

1. המונדיאו מכונית טובה בכל ערך נמדד מה-626, קרינה, גאלאנט. מניסיוני האישי היא גם די אמינה (טפו, טפו, טפו). 2. שמירת הערך של ה-1.8 דווקא הייתה עדיפה מול זו של ה-2.0 ליטר. 3. המונדיאו מתוחת הפנים הופיעה ב-1996 (בישראל 1997). היא אינה שונה מהותית מהישנה מלבד נושא העיצוב (לפי מבחנים; עדיין לא נהגתי באחת). 4. המונדיאו הישנה יותר מרווחת מכל הקומפקטיות בנות זמנה, ובמקום טוב באמצע מול מתחרותיה בזמנו. 5. ראה כותרת... שי
 

מצמץ

New member
שי (תגובה מס´3 או שזה 4.......)

אם תבדוק תראה שלא התיחסתי אל ה 1.8 מבחינת הערך אלא מבחינת הבעיות (לפחות לכך התיחסתי) וחוץ מזה אמרתי שהערך שלה לא נפגע יותר מידי מזה. נ.ב. אולי כדאי לתפוז לפתוח פורום כזה, ואתה ואני ננהל אותו.....דרור תזרוק בשבילנו מילה למעלה. מצמץ, עדין עייף מהטחינה אבל מסופק.
 
למעלה