בדקתי מדגמית
ולצערי הנתונים אינם נכונים, וכמו שציינו קודמים בשרשור זה, הם משיתים באתר עלויות תחזוקה מוזרות ולא ברורות
שהן משום מה לינאריות לאורך השנים ? וכבר משנה ראשונה ?
הרי רכב חדש באחיות, אחרי שנה יש רק טיפול אחד בעלות טיפוסית של כ- 450 ש"ח (לדוגמא קורולה).
מצבר ברכב חדש שורד בדר"כ 2-3 שנים ראשונות (לעיתים קצת מעבר). בכל אופן עלותו סביבות 600-800 ש"ח.
צמיגים סוחבים בממוצע כ- 4 שנים עד להחלפה, ובכל מקרה עלות רביעיה סביב 1500-2000 ש"ח.
ברכב חדש בשנים הראשונות חוץ מטיפולים שוטפים אין תחזוקה. לא מובן מהיכן המציאו עלויות סביב 5K ש"ח בשנים אלו.
עוד פשלות היו בעלות הביטוחים שהם מנופחים כלפי מעלה, אם כי השפעתן של טעויות אלו על הטעות פר חודש יחסית מינורית
משום שהחלוקה לאורך השנה מתאזנת משהו.
העלות הנכונה ניתנת לחשוב עצמי, העלאתי כאן בעבר מספר טבלאות אקסל שעושות עבורנו את החישוב לאחר שאנו מזינים לתוכן
עצמית את העלויות הנכונות, כפי שאנו מכירים מהדגם המבוקש, בהם הבטוח שהציעו לנו מהחברה כך שהעלות מדויקת לחלוטין,
וגם את עלות הטיפולים הידוע לנו - שהיא מאד מדויקת ברכבים חדשים בהם ההפתעות לא מתרחשות בשל אחריות בשנים אלו.
ברכבים שהם סופר חסכוניים בעלותם, מקרה מייצג לדוגמא תה קורולה, תמורת נסועה של כ- 15 אלף ק"מ בשנה (ממוצע טיפוסי)
העלות פר שנה על הכביש תנוע סביב 2800 ש"ח לחודש - באם מוכרים את הרכב לאחר שנתיים, או שלוש שנים מיום שנרכש.
רכבים להם פחת גבוה יותר, ועלויות אחזקה קצת יותר יקרות (ביטוח אמצעי מיגון ומוסכים), כמו למשל סקודה אוקטביה,
תמורת אותה תקופה מקבילה של שנתיים שלוש, העלות לחודש מאמירה לסביבות 3450 ש"ח (לשם השוואה).