מה דעתכם על פינת בישול?

karnaf7

New member
מה דעתכם על פינת בישול?

גבירתי המנהלת חצישלירבעשמיניתששעשרית... (תני קיצור) אני אמנם מבשל לא רע ועל כך יעידו חברי. אבל כבר שמעתי על מתקשים אפילו בתחום טיגון מלוואח מוכן ואף חביתה. מישהו מעוניין לדעת איך להכין משהו? שישאל, אולי כאן ימצא הפתרון הצעה זו מיועדת אך ורק למוכנים לקחת סיכונים...
 
../images/Emo150.gif אתה יכול לקרוא לי

חציש או משהו. אני חושבת שזה רעיון מצויין. אפשר אולי מדי פעם להכריז על הפינה, ואליה לשרשר ערימת מתכונים מוצלחים (אם כי בגבולות הסביר מבחינת ציוד מטבח: באחת הדירות שגרתי בהן הרגשתי פשוט מליונרית ברגע שסוף סוף השגנו כיריים של גז למטבח, וזה פחות או יותר כל מה שהיה מבחינת אמצעי בישול). רוצה להתחיל?
 

עמית22

New member
אני מעוניין

מחר אני יוצא מבית ההורים ועובר לדירה בת"א. הידע הקולינרי שלי מתמצא בטיגון ביצים וחיתוך סלט (וגם בזה אין לי יותר מדי דמיון) הפחד שלי זה שאני אחיה מסנדביצ'ים במקום מאוכל. כל תבשיל שקל להכין ומהיר בביצוע אני אשמח לשמוע.
 
מזל טוב ../images/Emo65.gif

תתחדש על דירתך הטריה, וברוך הבא לפורומנו התופח! שתיה חמה מוגשת בסלון, karnaf7 הביא עוגיות מעולות. אני חושבת שקפיצת המדרגה הפשוטה ביותר היא פסטה: קלה מאוד להכנה, טעימה ומשביעה, מגיעה בשלל צורות, ובטרחה קטנה אפשר להכין יופי של רטבים. הנה דוגמא לרוטב מבוסס שמן זית שהיינו מכינים פעם (לפני שאסרתי להכינו מטעמים קלוריים): מה צריך
שמן זית, בצל, פטריות, קוביות שום קפואות, קוביות בזיליקום קפואות, 2 תיבוליות בזיליקום של קנור. מה עושים
קוצצים את הבצל והפטריות. כמו כן קוצצים את במחבת שמים שמן כך שיכסה את בסיס המחבת. כמו כן קוצצים את תיבוליות הבזיליקום, וע"י ריכוז כל השמן בחלק אחד של המחבת (ע"י הטיה לצד), "ממיסים" את התיבוליות בשמן. מכניסים פנימה את הבצל והפטריות ומטגנים, ומוסיפים 2 קוביות שום וקוביית בזיליקום קפוא. מטגנים עד שהבצל מזהיב ומורידים מהאש. איך מגישים
שופכים את הכבודה על הפסטה, מאוד מומלץ להוסיף קצת גבינה לבנה מלוחה ואם רוצים אפשר לזרוק פנימה גם כמה צנוברים. קוצצים קצת ירקות טריים, ואוכלים בתיאבון רב. ארוחה מלאה בבערך עשר דקות טרחה. הרוטב הזה כמובן לא מחייב. באופן כללי יש מגוון רחב של רטבים שאפשר להתנסות בהכנתם (גם על בסיס שמנת, או על בסיס רוטב עגבניות). אם למישהו יש רוטב אהוב, קדימה לספר!
 
יש לי הצעה -

תעשי במאמרי הפורום קטגוריה של מתכונים, ככה כולם יוכלו ליהנות מהמתכונים שיעלו בפורום.
 

קישקוש

New member
יותר קל להוציא מהפריזר..

את האוכל שהבאת מהבית, או כלמיני קפואים שאפשר לחמם במיקרוגל או בתנור. אמנם אני מאד אוהבת לבשל ואני יודעת שהאוכל הקפוא הוא פחות בריא וכו' וכו' , אבל כשאני חוזרת מורעבת מהעבודה- אין לי זמן לחשוב על בריאות והשקעה..
 

karnaf7

New member
זה אכן קל יותר

אבל יותר כיף לאכול משהו שהכנת בעצמך - אני בעיקר אוהב להכין כשעוד מישהו/ מישהי / כל החברה אוכלים איתי. ואם כבר מהמקפיא - אז שיהיה בתנור או בתוסטר אובן המיקרו הורס מלא מאכלים.
 

קישקוש

New member
צודק!

כשאני מכינה אוכל לאורחים- אני משקיעה חבל"ז. אבל כשזה רק לי- ההשקעה לא משתלמת. השותפה שלי כמעט ולא נמצאת, וגם כשכן- היא אוכלת 'סלט' (משוגעת, איך אפשר לשבוע מזה??). אני חושבת שהתחלתי להתמכר לאוכל המהיר.. מכירים קב' גמילה טובה??
 

EyalPolo16V

New member
אפשר לבוא כל שבוע מצויידים עם אוכל

מאמא.... כל מה שצריך זה מיקרוגל ואתם מסודרים
 

karnaf7

New member
מזל טוב עמית , קבל ספגטי בולונז:

נתחיל בפשוט: את הספגטי תכין בדיוק לפי מה שכתוב בגב האריזה (כל השאר זה סתם אגדות שרלוונטיות לפסטות שמכרו פעם) מומלץ גודל 5 של בריליה. ועכשיו לבולונז: המצרכים: 2 בצלים גדולים חתוכים לקוביות 500 גרם בשר בקר טחון (אפשר גם עוף או הודו או אפילו טחון מן הצומח של טבעול - לא עלינו) רכז עגבניות - 3 קופסאות קטנות. 1 שן שום (מעוך או חתוך דק) תבלינים:בזיליקום מיובש (לא חובה אבל כדאי), פלפל שחור, מלח אופן ההכנה: לטגן את הבצל עד שנהיה זהוב להוסיף השום, וכחצי דקה אחריו את הבשר. לערבב היטב עד שהבשר מקבל צבע אפור (נשמע מוזר - כשתראו תבינו) להוסיף את התבלינים. ולבסוף את הרכז. לבשל את הכל עוד כ 3 דקות - חובה לטעום תוך כדי ולהוסיף תבלינים לפי הטעם... לגבי הסמיכות דלילות - ניתן להוסיף מים / רכז עגבניות אם נראה לכם סמיך מידי אבל זה (שוב) תלוי בטעם אישי. וכאן שוב נכנסת דילמה ציבורית : אפשר לערבב עם הספגטי בתוך הסיר ואפשר להגיש בנפרד... אני מגיש בנפרד - ומה אתם?
 
נהיה לי כאב ראש רק מלקרוא

אני אישית בשלנית נהדרת של ביצת עין (עם צהוב רך בלבד) ושל מקושקשת. אני גם יודעת לשים לחם במצנם ואה! פופקורן בסיר... ואת הזמן המושלם לפופקורן במיקרו (גאה בעצמי) להפשיר, אני מעולה בזה....ומיקרו ואני מנהלים רומן כבר כמה שנים טובות..
 

laife

New member
איזה כיף לי

אני ממשפחה רק של בנים, ולכן אני יודע לעשות הכל בבית ! שזה כולל:
לבשל כל דבר.
לנקות את כל הבית.
לכבס, לגהץ.
וכל מה שבית נורמלי צריך, בדירה הראשונה שגרתי בה לא הייתה לי ברירה אלא לנקות לבד, כי אם לא הייתי צריך לגור בזבל, ואחרי חודש ברחתי משם... היום אני גר עם אחי, והוא מבשל הכל, הוא שף סוף הדרך..
 
לנקות דוקא אני יודעת

ולא מהבית בכלל אחרי שביליתי שנה במקדונלד'ס לימדו אותי everything there is to know על ניקיון ושאר כיף! עד אז לא ידעתי לטאטא אפילו אחותי עד היום צוחקת עליי אני לא יודעת לקלף תפוז/תפוח או להחזיק יעה (יאה?)
 

עמית22

New member
תודה לקרנף ולחציש

אתמול והיום סתמתי חורים, סיידתי קירות וניקיתי את החדר ומחר אני מעביר ציוד. יש לקוות שבמהלך השבוע אני אחזיר משובים על המנות שלכם
 

karnaf7

New member
ההרבה הצלחה...

ולפי החתימה שלך, נראה לי שאתה מחכה לשבת ב"נוח" אחרי שסיימת את הכל... אז שיהיה לך בכיף - בפעם הראשונה בביתך שלך וללא כל חשש
 

עמית22

New member
לשבת ב"כיף" התכוונת ../images/Emo8.gif

ואכן אני מחכה לשבת בנוח בדירה החדשה (למרות שאחרי שנתיים של חברות בעלה ירוק ההורים יודעים...
)
 
למעלה