מה דעתכם?

OOOO0

New member
אני חושבת שזה מגניב ביותר!

והגיע הזמן שכמו שאובמה משתתף בתוכניות סאטירה בעולם, אז גם ביבי יתחיל להשתתף בתוכניות סאטירה אצלנו. מקווה שהוא גם יגיע ל"מצב האומה" מתישהו.
 

silvia17

New member
כאב לי לראות את זה

התחיל פתטי ברמות
אחר כך היה איזה דקה וחצי זרימה ניראלי הוא אלתר בדיחה שתיים
את השאר כתבו לו... ואז הוא חזר לטקסט

וכששאלו אותך איך אתה רוצה שיזכרו את הכהונה שלך "כשומר ביטחון ישראל"

אני יותר הסכמתי עם "בקדנציה שלך יצאו השטוחים"
אהבתי את הירידות הקטנות על לפיד אני חושבת גם אם כתבו לו הוא התכוון מכול הלב אז זה יצא טבעי

http://www.mako.co.il/tv-erez-nehed...e31006.htm&sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=531648826
 

OOOO0

New member
כן, קראתי ביקורות בנושא

(ובאמת מעצבנת אותי ההתעלמות מ"מצב האומה" ומגורי)

אני מסכימה שזה בעייתי מבחינת התוכנית כי הם לא יכולים גם לבקר את המנהיג וגם לחבק אותו, זה הופך אותם יותר לתוכנית בידור מאשר סאטירה. אבל אני כבר הרבה זמן טוענת ש"ארץ נהדרת" לא מספיק סאטיריים בעיניי, אם את זוכרת את הדיון הקודם שלנו בנושא. אז במובן הזה , זה היה די מתבקש מצידם, וכן, זה היה די פתאטי וכל הקטע נראה מתוסרט ולא אמין....באמת רק הירידות על לפיד נראו אמינות, אכן ראו שהוא התכוון לזה מכל הלב
אבל הרעיון עצמו כן היה מגניב כי זה מאוד מקובל בעולם, הבעיה כאן ספציפית היא החיבור בין מנהיג ימני לתוכנית שמאלנית שאמורה לבקר אותו ולא לחבק.
 

OOOO0

New member
חחחחחחחח כן, הא?

וזו בדיוק הבעיה של "ארץ נהדרת", הם מנסים גם להיות סאטיריים וגם להיות במיינסטרים, גם לנשוך וגם לצבור הרבה רייטינג. וזה לא הולך ביחד. אתה לא יכול להיות גם שמאלני ונושך וגם להיות קונצנזוס ולחבק את השלטון. אני מסכימה גם עם הביקורת שהבאת.
 

black scar1

New member
תכף אקרא את הכתבות. תודה.

עכשיו בדיוק ראיתי את ארץ נהדרת של יום העצמאות, אני מסכימה כמעט עם כל הנאמר. ראשית- אהבתי כשרחלי רוטנר אמרה- "ממש לא ראינו את זה בא אחרי 30 שנים של פרומואים"


וזה בדיוק ההבדל בין ארץ נהדרת למצב האומה, שם אין כזאת כמות של פרומואים מעצבנים ודרמטיים על כל פוליטיקאי שבא, אפילו כשזה שוס (מירי רגב למשל), אין את ההתחנפות הזאת לרייטינג.

הראיון עם ביבי באמת הרגיש פרווה מאוד, באמת הרגיש מלטף ומחבק, וראבק יש משהו כזה מעצבן... מצב האומה הם הראשונים שעשו את הקטע של להביא פוליטיקאים לראיונות, לארץ נהדרת יש את הקטע שלה. זה הקטע של מצב האומה- הוא היה צריך ללכת לשם, אבל נראה לי שהוא ידע שזה הרבה יותר יכאב במצב האומה. וסתם הקטע עם הביבי הכפול היה מפגר לדעתי.
מסכימה שהיה נראה מאוד מאולץ, גם מצידו וגם מקיציס, היה נראה שקיציס ומריאנו פוחדים לפגוע בו, והוא מנסה להיות מצחיק, אבל הוא לא. תשאירו דברים כאלה לשליין שיודע הרבה יותר טוב מה הוא עושה ואיך לעשות "רוסט" לפוליטיקאים, איך להכניס להם בלי פחד ובלי בהלה.

כבר אמרנו ש"ארץ" היא מזמן לא סאטירה, היא הרבה יותר מיינסטרים.

האמת, במרחק של זמן, יש לי גם קצת ביקורת על העונה האחרונה של מצב האומה, היא בלי ספק יותר אמיצה ונועזת מארץ נהדרת, אבל גם היא נפלה, במחשבה שניה ללא מעט "ביקורות קלות" וחבל...
 

silvia17

New member
ארץ סתם הרסה למצב את השאלות חימום

למה היא נפלה היה לי קשה להתגבר על המציאות
שהמציאות קצת נרגעה ומצב נכנסה לכושר זה היה פנטסטי רק חבל שזה קרה אחרי הפרק ה12
יש פרקים נהדרים גם לפני כמו פרק 7 אבל רק אחרי 12 היא התחיל להתעשת על המצב וב19+ רוב הפרימרייזים חלפו והיה לך קל יותר
אחרי פרק 22 זה בכלל חגיגה ואז הסוף
זה קשה לעבוד בתקופה בחירות יש כ"כ הרבה חומר לעבוד איתו שהם לא ידוע מה לבחור מה יותר טוב ומה יציץ פתאום ואיזה פוליטיקאי יעשה מה

מועדון לילה הייתה תוכנית טובה היו בה פינות סאטירה מעולות שמסוגלות לעקוף את מצב אבל העונה ה5 נתנה פייט ביחס לשאר העונות
הגיע לרמות יותר גבוה משל מועדון לילה

יש לך עוד מהביקורת? אני אשמח לקרוא אותה
 

OOOO0

New member
זה היה יותר מערכון מראיון

זה היה סביר להניח מתוסרט לגמרי, אז קשה לי להשוות את זה לאירוחים של פוליטיקאים ב"מצב האומה", שם באמת מפתיעים את הפוליטיקאי האורח בשאלות הקשות. די ברור שהוא התחמק מ"מצב האומה" כי הוא ידע שזה הולך להיות כואב, והסכים ל"ארץ נהדרת" כי ידע ששם תהיה לו יותר שליטה על התכנים. (והוא בטח וידא את זה טוב טוב לפני שהוא הגיע בכלל) וכן, זה פתאטי איך שביבי מנסה להצחיק בכוח, הוא ממש מנסה להיות אובמה....

וגם אני ,כמו סילביה, אשמח אם תרחיבי יותר עם הביקורת שלך כלפי העונה האחרונה של "מצב האומה".
 

black scar1

New member
בטוחה שזה היה מתוסרט? אם כן

זה ה-ר-ב-ה יותר עלוב ממה שחשבתי. אם ככה נראה מערכון שהם כתבו מראש, אני לא רוצה לדעת איך ביבי היה מגיב לראיון סטירי אמיתי. באמת חשבתי שהוא לא ידע מראש את השאלות... (כאילו ברור שהיו קטעים שתואמו, היה ברור לי נגיד הקטע בסוף שהוא הולך עם מריאנו עם הג'קטים וזה- היה מתוכנן, אבל באמת חשבתי שהראיון לא היה מתוסרט).

אממ.. לגבי הביקורת שלי על מצב האומה... לא יודעת...אוקי.. זה משהו שחשבתי עליו בדיאבד, עכשיו.
בעיקר בקשר ל-2 דברים-
הראשון זה הפינה הקבועה על הירידות על ה"חרדים" שהם עושים כבר 2 עונות- מי צריך ליבה והאלימפיאדה ולמה אין אלוהים וכד',
והשני- זה לא היה בדיוק פינה קבועה, אבל הבדיחות על טבעונים שרצו שם דיי הרבה (בהשפעת מגמת הטבעונים העולה עם גרי יורופסקי שגם ארץ נהדרת עשו עליו מערכון).

אני אסביר מה הבעיה שלי עם זה- זה לא שזה לא הצחיק אותי, וגם אני מנסה להפריד את דעתי האישית כלפי הנושאים האלה ולהסביר מה הבעיה שלי איתם ולהיות אובייקטיבית כמה שיותר (נגיד יש לי אנטי גדול מאוד לדת - אז אני אמורה לאהוב ביקורת על דת וחרדים, אבל מנגד קשה לי מאוד כשיורדים על טבעונים ומדביקים להם סטיגמות וכאלה). כשאני חושבת על זה לעומק, התבהר לי שהבעיה היא שזה פשוט נושאים שקל לצחוק עליהם- שאוהבים לצחוק עליהם שנוח לצחוק עליהם. זה סאטירה שאני מוצאת אותה בעייתית. כמו שדיברנו פעם על הקטע הפמיניסטי שיש דווקא בדיחות שבאות לבקר התנהגויות סקסיסטיות וכתבתי שזה לדעתי הדבר הכי אמיץ שאפשר לעשות, לא כי הומור שובניסטי הוא לא מצחיק, אלא כי הוא "קל". לקחת טאבו, משהו שלא קונצנזוס ולצחוק עליו זה יותר קשה.

נפל לי אסימון ממש גדול עם כל העליהם שעושים נגיד על החרדים בקטע שהם לא עומדים בצפירה או שכתבו שהם עושים מנגל ביום השואה. וכל הדיון המפגר הזה. כן, אני מבינה את הביקורת על אי השירות, אני מבינה את הביקורת על אי העבודה ועוד דברים אבל כשמדברים עליהם בכזאת שנאה - ואני מרגישה שרק כל אחת המקבוצות מנסה להשניא את הקבוצה השניה ע"י הגזמות פראיות, אנחנו פשוט כועסים כל הזמן ורוצים להמשיך לכעוס, לשנוא, לא משנה מי, כל מי ששונה מאיתנו, זה פשוט מרגיש לי שכל העניין הפך לאבסורד. אז במבט לאחור, זה לא רק "מוסיף שמן למדורה" שגם ככה משניאים את החילונים על החרדים ולהיפך, זה פשוט לא סאטירי, זה פשוט קל, כייף.. נגיש. זה משהו שהעם רוצה לשמוע. עם זאת, אני מודה שאני לא זוכרת עד כמה זה היה מדובר כשהם התחילו את זה, לפחות בעונה ה-5 זה היה כבר דיי בוער, אולי בעונה ה-4 פחות, ואז היה מקום לזה. בכל מקרה, אני מקווה שלא ימשיכו עם הנושא הזה בעונה הבאה, לא כי אי אפשר להצחיק עם זה, לא כי זה פוגע בי או משהו, כי זה גם מיחזור וזה גם כבר לא סאטירי.

לגבי העניים עם הטבעונות- אני מרגישה שעולה מעין גל כזה של יותר אנשים שמנסים להביא את עניין הטבעונות לתודעה, וזה נפלא בעיני, אבל הם סובלים מתופעה דומה שעושים לפמיניסטיות כשמוציאים עליהם מלא סטיגמות - "יפי נפש", "היפים" וכו' וכו'. זה קל לעשות דמוניזציה במקום להקשיב לטיעונים.
אני מודה שהירידות של מצב האומה על טרנד הטבעונות היו הרבה יותר אינטיליגנטיות מאלו של ארץ נהדרת, ועדיין משהו בזה הציק לי, כי שוב, אנשים מאוד אוהבים לצחוק על צמחונים וטבעונים, להפוך אותם לאנשים הזויים, זה פשוט לא סאטירי.

אולי אני מנתחת יותר מדי, והיו גם המון דברים מעולים בעונה הזו ונועזות וקטעים הורסים מצחוק, זה פשוט שתי ביקורות שיש לי שחשבתי עליהם בתקופה האחרונה.

סילביה- מועדון לילה - תוכנית סאטירה?? עזבי מצחיקה. באיזה ייקום אפשר לקרוא לה תכנית סאטירה? אני אהבתי אותה בזמנו, כשראיתי, אבל לא מזמן עשיתי מרתון לעונה השלישית (רציתי גם לעונות יותר מוקדמות, אבל לא היה) והתפלאתי עד כמה ההומור שם גרוע, בדיחות וולגריות ודביליות. אני חושבת שמצב האומה הפכה את הטעם שלי בהומור לאליטיסטי
טוב, זה תהליך שעברתי גם עם עצמי, אבל אני מוצאת שמאוד קשה להרשים אותי מבחינה קומית. סוגי הומור שהצחיקו אותי בעבר מרגישים לי נמוכים, וולגרים, מעליבים אפילו. בעבר מקסימום משהו לא היה מצחיק אותי, אבל עכשיו, אני ממש מרגישה לפעמים התקוממות מסוגי הומור מסויימים, כאילו מעליבים את האינטילגנציה שלי. רף ההומור שלי עלה מאוד. לא יודעת על כמה זה טוב. זה גורם לי לא להנות מדברים שנהניתי מהם בעבר. אבל זה המצב.

קראתי את הכתבות של לילך וולך - נראה לי שאת כולם כבר קראתי בעבר חוץ מהראשונה- הראשונה הייתה נהדרת, היא בטח נכתבה בעונות הראשונות של "מצב האומה"- היא מתארת את אופי התכנית במדוייק, היא כותבת כ"כ נפלא! כל מילה בכתבה הזאת זהב!
 

silvia17

New member
אני משווה בין מעדון לילה ל'מצב'

והם מצחיקים יש להם פינה מה? מה, מה קרה? לפעמים יש להם שם בדיחה סאטירית טובה והשאר זה פשוט הומור טוב
מידי פעם הם מכניסים אחת או שתיים נורא אהבתי את התוכנית הזה אני מתה שהיא תחזור

אבל היא גברית מידי ואורנה שהייתה שם לא הצליחה להתבטא


היה למצב משהו יום רביעי ללא בצק אני לא חושבת שזה היה כ"כ מעליב אבל זה כן נושא שקל לצחוק עליו תולי באיזה רמה מצב האומה לא עשתה את זה באופן רדוד

http://www.youtube.com/watch?v=Qzndf18PLJU
 

black scar1

New member
טוב.. לגבי מועדון לילה, פשוט לא מסכימה

אבל אין לי לכתוב יותר ממה שכתבתי.

כן- הקטע הזה אני זוכרת דיי הפריע לי, לא אהבתי אותו. כמו שאמרתי- זה לא רק העניין של "מעליב", ניסיתי להסביר מה מפריעה לי בקטע הזה בצורה יותר עמוקה מאשר סתם "מעליב".
 

silvia17

New member
אני חושבת שהוא אחד הגדולים

אבל אני יכולה להבין את הסיבות שלך


כמה זמן את טבעונית
לי היה כמה ניסיונות
בלב ברר אכלתי שלוש ימים אוכל טבעוני (כשר לפסח )
 

black scar1

New member
אני לא טבעונית

ניסיתי להיות צמחונית ותקופה ארוכה באמת לא אכלתי בשר.. אולי שנה אפילו, אבל נשברתי.

היום אני כן אוכלת בשר, אבל משתדלת כמה שפחות, אם יש אופציה אחרת- אלך עליה.
אני גם נגיד בבתי קפה תמיד שותה קפה עם חלב סויה, וגם בבית קונה חלב סויה.

אני יודעת שזה לא הרבה, אבל זה כל מה שאני מסוגלת כרגע.
 

silvia17

New member
גם אני ככה

אני משתדלת לא לאכול בשר ואם אני אוכלת זה פעם אחת בשבוע גג פעמים
זה לא בריא יותר מידי בשר אחת הסיבות שאני ממעטה באכילת בשר היא בגלל כול מה שדוחפים לעוף כדי שיגדל
חלב אני לא שותה אם יוצא לי זה אולי כוס וחצי {כולל תערובות} בחודש מוצרי חלב אני אוכלת פעמיים בשבוע
 

OOOO0

New member
מחזקת אתכן


גם אני משתדלת ושואפת להיות בעתיד טבעונית או לפחות צמחונית .
 
למעלה