מה ההבדלים בין (פרופיל 21)אי התאמה לנפשי?

amitoz20

New member
מה ההבדלים בין (פרופיל 21)אי התאמה לנפשי?

הכוונה שלי היא מה ההבדלים הקטנים באמת בין שני הפרופילים הללו... הבנתי ששניהם רשומים כשחרור מסיבות בריאותיות...אז למה יש הבחנה ביניהם?האם זה רק למערכת הצבאית או שבאמת יש הבדלים הלאה.... מה ההשלכות לגבי הוצאת רישיון, ויזה לחו"ל וכד' בין אם זה תחת אי התאמה או בין אם זה תחת נפשי פרופר... מי שיודע לענות אבל באמת מוזמן לעזור, תודה מראש. שנה טובה שתיהיה!
 

Ambious

New member
ההבדלים הם סמנטים, והם בעיקר בשימוש הצבא

לגבי העניין של הרשיון, מדובר בעיקר במסחטת כסף. הצבא 'מדווח' למשרד הרישוי (במקרים מסוימים גם זה לא קורה), שמזמן אתכם לראיון עם פסיכולוג (בעלות של 500 ש"ח, שאתם משלמים לממשלה כמובן), אבל אין שם ממש 'בעיה', רק צריך להראות ולדבר כמו בן אדם, להוכיח שאתה לא מסוכן לציבור ושאתה כשיר לנהיגה, והכל יהיה בסדר. לגבי ויזה.... אני לא סגור על זה, אבל אני בספק אם יש השפעה - כי ויזה זה משהו שניתן על ידי ממשלה זרה, שאין לה - מן הסתם - גישה לתיקים הצבאיים שלך. שוב, מדובר בהשערה בלבד. בכלל ובגדול - מעבר לזה ומעבר לאי היכולת לעבוד במשרד ממשלתי (לא הפסד גדול), לא צריכה להיות השפעה לסיבת השחרור על החיים באזרחות.
 

amitoz20

New member
סבבה אבל עדיין אז מה ההבדל בין אם

משתחררים על סעיף אי התאמה או על סעיף נפשי אם שניהם נרשמים כ"סיבות בריאותיות"!? ובעצם אז למי זה כן משנה אם ככה או ככה?זה משנה למישהו מבחוץ?ולמי בצבא בכלל זה משנה? אגב מישהו "מבחוץ" יכול לדעת אם חייל השתחרר על סעיף נפשי או אי התאמה? ויש הרבה גישות שטוענות שעתידית עדיף לצאת על אי התאמה(מאשר נפשי) כי זה בלי בעייה נפשית כביכול אבל מצד שני החייל כאילו לא מתאים למערכת...ומהצד השני של המטבע יש שטוענים שעדיף סעיף נפשי(מאשר אי התאמה) כי זה כאילו שיש (אולי)משהו נפשי אבל אותו אדם כן יכול (בשונה מהאי התאמה)להסתגל למערכת ולתפקד בתוכה.... מה אתם אומרים על כל זה?
 

Ambious

New member
בגדול - בתאוריה - אף אחד חוץ מהצבא לא יכול

ולא אמור ולא צריך לדעת אם השתחררת על סעיף נפשי או על אי התאמה או על אפילפסיה. פרופיל 21 זה שחרור מסיבות רפואיות ושום דבר מעבר לזה לא אמור להיות רשום בשום מקום. לגבי מה 'עדיף' לצאת עליו, אין 'עדיפות'. אם אתה לא מתאים למערכת, אתה תצא על אי התאמה. אם יש לך בעיות נפשיות, אתה תצא על בעיות נפשיות. אם אתה צריך לבחור בין זה או זה, כנראה שאתה לא באמת צריך להשתחרר.
 
עונה ומעמידה דברים על דיוקם:

יש שני סוגי פטורים: האחד, פרופיל 21 ואז בתעודת הפטור יהיה רשום "שוחרר מסיבות רפואיות" פטור זה כולל הן פטור בשל סיבה נפשית (לאלו שעברו דרך הקב"ן) והן פטור בשל סיבה רפואית אחרת (למשל, מי שעבר ניתוח לב ולא התקבל לשירות), מי שמעיין בתעודת השיחרור לא יכול לדעת מה סיבת השיחרור. השני, אי התאמה - התנהגות חמורה שזה בעיקר תיקים פליליים ו/או מאסר בכלא צבאי ו/או עבירות סמים ו/או מצב כלכלי חרפתי של החייל ומשפחתו. בדר"כ בתעודת השיחרור יתווסף לפטור - אי התאמה "בשל התנהגות רעה וחמורה" - אולם גם אז לא מפורטת הסיבה לכך שהחייל קיבל פטור עקב אי התאמה. מה עדיף? תלוי מה היעוד בחייך ומה כוונתך לעשות.
 
למעלה