מה הוא המסר שפורום זה יכול להעביר לחילונים?

mador 26

New member
מה הוא המסר שפורום זה יכול להעביר לחילונים?

שלום לכולם אין כוונתי להשתלח, אלא לקיים דיון ענייני, עם המשתתפים בפורום, על ההיבטים החיוביים שהיהדות כדת, מציעה לחילונים. בברכה.
 
הפורום..

יכול בעיקר לשרת את כולם במסירת מידע אודות כל הקשור ביהדות הלכות, מנהגים, תפיסות וזרמים שונים בנוסף, הפורום יכול לשתף ולעורר דיונים אפשר להתלבט יחד ולהעלות פתרונות משדה היהדות האם זה היה נסיון לעורר דיון, או שמא באמת אינך יודע מה יתרונות הפורום? אין כאן שום איום לנסות להחזיר אף אחד בתשובה, ואולי זו הבשורה החשובה ביותר לאותם הקרואים 'חילונים' אגב מידע, 'חילוני' הוא מתרגום ארמי, שמשמעותו 'זר'. לכן, גם ביטוי זה לא ממש מוסיף כבוד לאומתנו..
 

mador 26

New member
הכוונה בשאלתי,

שלום ליאור ותמר, כפי שכתבתי, הכוונה היא - לעורר דיון בדבר המסר שהיהדות , במובן הדתי, האמוני, ובעיקר המוסרי, בעולם המודרני, יכולה לתת, ולאו דווקה בנושא הלכות ומנהגים. לא עלה בדעתי חשד להחזרה בתשובה. אכן, "חילוני" בארמית פירושה "זר" או "לא כוהן" אך בשפה העברית שאנו כותבים ומדברים בה, פירושה "לא דתי" . ובאשר לביטוי זה "שלא ממש מוסיף כבוד לאומתנו" אני מציע להשאיר זאת פתוח לדיון. שבת שלום.
 
אם כך, הפורום הזה הוא המקום

להעלות את המחבר בין יהודים חילוניים לתרבות היהודית. למצוא את המשותף. לגלות את היפה שביהדות. לתת מענה לכל מי שמחפש משמעות להיותו יהודי, למרות שאינו שומר את כל המצוות. (חלקן הוא בודאי שומר, בבלי דעת).
 

דוד YY

New member
אני אישית רוצה להעביר את המסר הבא ...

יהודי צריך לקיים מצוות התורה שאותה קיבלנו מסיני. לא צריך להיבהל מזה, זה לא קשה. ואם קשה לך לקיים מצוות מסוימות, אז תקיים את מה שאתה יכול, כי כל מצווה זה רווח נקי. ואם יש עבירות שקשה לך להימנע מהם, אל תשתדל להימנע ממה שאפשר ותבקש מה' שיעזור לך לקיים מצוותיו. ואמר החכם מכל אדם קהלת יב (יג) סוֹף דָּבָר הַכֹּל נִשְׁמָע אֶת הָאֱלֹהִים יְרָא וְאֶת מִצְוֹתָיו שְׁמוֹר כִּי זֶה כָּל הָאָדם.
 

mador 26

New member
קיום מצוות

שלום דוד, מדוע יהודי צריך לקיים מצוות שלטענתך קיבלנו "מסיני", לפני אלפי שנים... העולם השתנה מאז, צורת החיים השתנו, ובציוויליזציה המודרנית מוסגי המוסר הפכו לכלל עולמיים. אותו אלוהים שאבות אבותינו סיפרו לנו עליו, מעולם לא ראינו, ולא שמענו... האם לא די בכך, שנקבל על עצמנו את אותם כללי מוסר ונהיה אנשים ישרים, מכבדים את הזולת, ועוזרים לו בעת צרה ככל יכולתנו, מכבדים את חוקי המדינה ומקיימים אותם ונחיה בשלום עם כולם? מדוע לאותו אלוהים חשוב שנקיים את אותן מצוות שכביכול ציווה? איזה יתרון מוסרי יהיה לנו, אם נקיים מצוות, כמו למשל לא לערבב חלב ובשר, או לא לנסוע בשבת או לגדל פיאות? בברכה.
 

דוד YY

New member
שלום גם לך !

מעמד הר סיני חקוק בתודעה שלנו כעם ועל כך אנו חוגגים את חג השבועות 'זמן מתן תורתנו'. המצוות הם לא באים לתת לנו יתרון מוסרי. התורה היא הוראות הפעלה לאדם ולבריאה שהבורא ברא, ובקיום המצוות מגיעים לשלמות שנגלה אותה לאחר שנפטר מהעולם הזה לעולם הבא. ואינני מבין מה השתנה בעידן המודרני ביחס לרלוונטיות של התורה !
 

mador 26

New member
יתרון מוסרי

שלום דוד, אם קיום המצוות אינן מקנות לנו יתרון מוסרי, לתה לקיים אותן ?...לשם מה אנתנו זקוקום להוראות הפעלה ? כיצד אנו נותנים כביכול "אור לגויים" אם לא ע"י רמה מוסרית יתירה ? לאנושות יש נסיון של הרבה אלפי שנים, כיצד לחיות, והמדע המודרני משפר באופן מתמיד את איכות החיים ומאריך אותם בהדרגה, מוצא יותר ויותר תרופות למחלות . זה מה שקורה מעולם המודרני אין מכל זה, באף אחת מהמצוות, מהעולם הישן והפרימיטיבי. לפי כך, מה היתרון והתועלת בקיום המצוות הפרומיטיביות שעבר זמנן?
 

דוד YY

New member
תשובתי ....

קשה לי להאמין על עצמי שאם הייתי חושב שאין עולם הבא אם הייתי מקיים מצוות. ויש חילונים שחיים באושר ולא מרגישים שחסר להם דבר. אבל היהדות מלמדת אותנו שקיימים עולמות רוחניים מעבר לעולם שלנו, המצות פועלות בממד הרוחני של האדם, ועיקר התועלת מכך היא לעולם הבא, הוא העולם הנצחי. היהדות לימדה אותנו שעיקר בריאת האדם היא לעולם הבא , עולם שכולו טוב , והמצוות מקנות את היכולת ליהנות מאותו עולם. זו הסיבה העיקרית שבגללה אני מקיים מצוות.
 

mador 26

New member
"עולם הבא"

שלום דוד, אני ממש מתפעל מהכנות ומהתמימות שלך... האגדות הדמיוניות על החיים אחרי המוות המציאו כבר בתרבויות הכי פרימיטיביות. גם אצל השבטים האינדיאנים, ביוון ומצרים העתיקות, אז גם לך סיפרו... מה שמפליא אותי, זה שאת כל המצוות המרובות שאתה מקיים, אך ורק כדי להבטיח את ההנאה שלך, אחרי מותך. אז בבוא הזמן, אחרי 120, אני מאחל לך, הנאה רבה...ותודה בשביל התרומה שלך לאנושות. ביי !
 

דוד YY

New member
ואני מתפלא מהביטחון שלך שאין חיים לאחר החיים.

אם יש לך הוכחה שאין חיים לאחר המוות אשמח לדעת, התורה שבעל פה מלמדת אותנו שהאדם נברא בעיקר לעולם הבא, והעולם הזה הוא הכנה לעולם הבא. מה הביטחון שלך לזלזל בזה, תלמד קצת גמרא ותבין שמדובר באנשים בעלי אינטליגנציה גבוהה. אתה לכל היותר יכול לומר שאין הוכחה שיש חיים לאחר המוות. אז למה לזלזל !! אולי המסורת היהודית נכונה, תישאר לפחות בספק ואל תזלזל.
 

mador 26

New member
מי שצריך להוכיח...

הוא זה שאומר שיש, מה שהתורה שבעל פה מלמדת, אינה הוכחה.וכל זמן שאין הוכחה שיש, מבחינתי - אין, מבלי לזלזל. שלום דוד, למדתי הרבה גמרה, ולא השתכנעתי באמיתותה.למדתי עוד כמה דברים נוספים ובין היתר למדתי גם שלא מעט אמונות ופולחנים ביהדות, הועתקו מעבודות אלילים בתקופה הקדומה. הדת לא עשתה שום טוב לאנושות, אם אתה חושב שאני טועה, אשמח לקרוא הסבר שלך. לילה טוב !
 

דוד YY

New member
מבחינתי ההוכחה הכי טובה

התנ"ך , רצף היסטורי עד מעמד הר סיני, בספרו של הר' נויגרשל 'מסע אל פסגת הר סיני' - הוא מאריך להוכיח את היסוד הזה וזה שמפקפקים במסורת, זה לא מפליא אותי, גם את השואה שהייתה באירופה יש מי שמכחיש. יש חוקרים רציניים הסבורים שחווית המוות קליני זו הוכחה להשארות הנפש. ויש שחוקרים את תופעת גלגול נשמות, ויש רופא מפורסם בארה"ב שמרפא דרך היפנוזה וחזרה לגלגול הקודם. ויש את תופעת הסיאנס, שעליה לא ראיתי מערערים. (אבל כרגיל תמיד יהיה מי שיפקפק להרגיע את מצפונו) ולגבי השאלה : מה תרמה היהדות לאנושות ? אז אגלה לך שלפי היהדות (לפי האמת) אם רגע אחד יפסק לימוד התורה , העולם יחזור לתוהו ובוהו ! כמו שנאמר : בירמיהו (כה) "כֹּה אָמַר יְדֹוָד אִם לֹא בְרִיתִי יוֹמָם וָלָיְלָה חֻקּוֹת שָׁמַיִם וָאָרֶץ לֹא שָׂמתי''
 

mador 26

New member
התנ"ך אינו רצף היסטורי מאז עד היום.

שלום דוד " בספרו של הר' נויגרשל 'מסע אל פסגת הר סיני' - הוא מאריך להוכיח את היסוד הזה " הערכתו של הרב נויגרשל 'מסע אל פסגת הר סיני' עם כל הכבוד, לא מהווה הוכחה לכלום. אין שום "חוקרים רציניים" הסבורים שחווית המוות קליני זו הוכחה להשארות הנפש. אתה מכיר מחקר כזה? אשמח אם תוכל להצביע על מחקר כזה. כל הסיאנסים מבויימים, התוכל להצביע על מדען שחקר סיאנסים ומצא אותם אמינים? לימוד תורה לא תרמה דבר לאנושות, עובדה : שואה, מלחמות, רעב, אסונות טבע, הרג אין קץ, מה ולמי עזר לימוד התורה? אתה ממש משלה את עצמך, או שאינך רואה את המציעות מעבר ל-ד' אמותיך... לילה טוב.
 

mador 26

New member
קישורים

שלום לך, דוד, אף אחד מהקישורים שהזכרת לא יכול לקבל כותרת של "מחקר" ואינם עונים על הדרישה להיות הוכחה מדעית. בכולם יש סיפורים מאד מעניינים אך אינם בהכרח אמת. כיצד נדע זאת? לא די שמישהו סיפר סיפור, כדי שיהפוך לאמת... בגלל חוסר היידע לסיבת התופעות הללו, כמו כל תופעה שטרם מוסברת ע"י המדע, עטים המפרשים הפנאטיים (כמו למשל: דניאל בלס) על מקרים כגון אלה, כמוצאים שלל רב ומיחסים אותם למעשי ניסים.
 

דוד YY

New member
אף אחד לא מייחס לזה מעשה ניסים...

התופעות האלו מוסברות באופן פשוט: יש גוף ויש נשמה שאלוקים ברא. בסיאנס אתה מתקשר עם הנשמה, בחווית מוות קילני אתה מתוודע לנשמה. וגלגול נשמות , זו אותה נשמה מחיים אחרים. האמת הזו פשוטה לנו על פי ספר בראשית שם נאמר: 'ויפח באפיו נשמת חיים , ויהי האדם לנפש חיה'. אף אחד לא סתר עובדות אלו , ומי שמנסה לדחות אותם דוחה אותם בקש בגלל דעות קדומות. וישפוט הקורא.
 

mador 26

New member
יש גוף - מוחשי, אבל נשמה, רק בדמיון.

אין לאדם יישות נוספת מלבד גופו. אחרי שפסקו חייו, ואחרי שהתולעים סיימו לכלות את בשרו, נותרים רק עצמותיו חסרי הערך והתועלת. כל הנושאי הסיאנסים אינם אלא אחיזת עינים ותו לא . גילגול נשמות ותחיית המתים.הם סיפורים דמיוניים. לא טרחת להגיב על סוגיית התרומה לאנושות כביכול, של "לימוד התורה" ... "לימוד תורה לא תרמה דבר לאנושות, עובדה : שואה, מלחמות, רעב, אסונות טבע, הרג אין קץ, מה ולמי עזר לימוד התורה?" שבת שלום !
 

דוד YY

New member
חבל שאתה לא מעיין בקישורים שהבאתי לך .

מחקרים בנושא גלגול הנשמות ואת חווית המוות קליני ואת תופעת הקול הישיר . לגבי תרומת התורה לאנושות. מבחינתי זה כמו לשאול מהי תרומת החמצן לקיומם של החיים. בלי התורה לא היה כלום ! כבר הבאתי לך את הפסוק 'אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי' העולם כולו נברא ע"י הבורא בשביל התורה כמו שדרשו חז"ל 'בראשית' - בשביל התורה הנקראת ראשית... האסונות שקרו לעמ"י כבר כתובים בתורה חורבן בית ראשון ושני ויש גם רמזים לשואה והתורה כבר הזהירה ואמרה שכל האסונות האלו נגרמו בגלל עזיבת התורה .
 

mador 26

New member
עיינתי בקישורים שהבאת

שבת שלום, דוד אתה לא עיינת בתגובה שלי, ראה: "אף אחד מהקישורים שהזכרת לא יכול לקבל כותרת של "מחקר" ואינם עונים על הדרישה להיות הוכחה מדעית. בכולם יש סיפורים מאד מעניינים אך אינם בהכרח אמת. כיצד נדע זאת? לא די שמישהו סיפר סיפור, כדי שיהפוך לאמת... " לא קיימים שום מחקרים מדעיים במיסטיקה, לא ב"גלגול נשמות" ולא ב"תחיית המתים" התורה לא מהווה גורם כל שהו להתנהלותו של העולם. כתבתי לך על כך. על התורה יש מחקרים, והם מראים שהיא נכתבה ע"י אנשים שונים ובתקופות שונות. אתה תאמין במה שאתה רוצה, תוצאות המחקרים אמינים יותר מהאמונה שלך. הרמזים שיש בתורה, על אסונות לעם ישראל, הנם רב-משמעיים וניתן לפרש אותם ול"התאים" אותם בהתאם לנסיבות, וכך זה באמת נעשה, אך אין בכך שום הצדקה להתרחשות אסונות ולהרג של מיליונים חפים מפשע, לפי דרכה האכזרית של התורה. המסקנה היא, שלא קיים אל רחום וחנון או אל מלא רחמים. או כל אל אחר. גם בתנ"ך לא חסרים תופעות של הרג ורצח ע"י אותו אל חסר רחמים, שאתה סוגד לו ומהלל את טובו שלא קיים. שבוע טוב.
 
למעלה