מה זה מובטלי הייטק?

tazmanyak

New member
מה זה מובטלי הייטק?

האם מובטל הייטק הוא אדם שעסק בתחום ואח"כ פוטר או אדם שרק סיים לימודים ולא מוצא עבודה?:] אני ראיתי פה כמה הודעות על אנשים שבוכים על האבטלה לאחר שפוטרו מעבודתם. אני לא מכיר את האנשים פה, אבל אספר בקצרה את הסיפור שלי אני למדתי במשך שנתיים עיצוב גרפי לקח לי עוד שנה לחפש עבודה ואז נדלקה הנורה שבמקצוע הזה לא תבוא הישועה, לאחר מכן נרשמתי ללימודים בהנדסת תוכנה בביה"ס להנדסאים, בתום השנתיים שוב מצאתי את עצמי במצב דומה למה שקרה אחרי לימודי הגרפיקה. ראיתי שלחלק מהאנשים פה יש בעיה למצוא עבודה וזה אחרי שבקורות חיים שלהם יש להם ניסיון,בין אם זה שנה או יותר. ואני לא יודע מה אני אמור להרגיש ולחשוב אחרי שאני רואה שאנשים עם ניסיון לא מוצאים עבודה. אני סיימתי את לימודי התוכנה לפני יותר מחצי שנה.אני עובד בתור פועל , וביחד עם זאת אני ממשיך לשלוח קורות חיים, ממשיך לחפש עבודה בתחום המחשבים, אבל לא רואה שום נקודת אור. בכל הודעה בעיתון או בכל מקום אחר, דואגים לציין "לפחות 3 שנים ניסיון", יש מקרים שיותר מ-3 שנים. להודעות כאלה אני גם שולח ויודע מראש שאני לא אקבל תשובה, גם לא יטרחו לשלוח תשובה שלילית. אין לי עיניים גדולות וציפיות בשמיים, באמת שלא איכפת לי להרוויח 1000 שקל בחודש, העיקר לרכוש ניסיון,להשתפשף במקצוע ושהחומר לא יברח מהראש, ככה עשיתי בעיצוב גרפי, אחרי שלא מצאתי עבודה, קרוב משפחה נתן לי מחשב פנוי בבית דפוס שלו ונתן לי לנסות דברים ולהתבונן איך אחרים עובדים וללא כל תשלום. שורה תחתונה (או כמה שורות) שיתנו לצעירים שרק סיימו לימודים צ'אנס , לא יתכן שבכל הודעה בעיתון יצויין "3 שנים ניסיון" וכד'. אנשים שרק סיימו ללמוד ונתקלים בהודעות שדורשות ניסיון, נסוגים ומתייאשים . מקווה לטוב :]
 

havalina

New member
מובטלי הייטק זה גם אנשים ללא נסיון

בתשובה לשאלתך, אתה גם נחשב מובטל הייטק. זכור שפרסום מודעות בעיתונים כמו מעריב וידיעות עולה המון כסף, ויש הרבה חברות שיבחרו שלא לפרסם שם. אני חוזרת על הודעותיי הקודמות (עיין בטאגליינז): כדאי לחפש בכל הדרכים: חברות השמה, אתרים לחיפוש עבודה באינטרנט, דרך קשרים וחברים, חברות כוח-אדם. אבל ממש ממש לחפש, בנרות. בעיקר למי שמוכן להסתפק במועט, נראה לי שאם תתאמץ, כעבור כמה חודשים (..) תקבל הצעה כלשהי, גם אם נמוכה מבחינת שכר. מצד שני, אני לא יודעת איך מתיחסים לאנשים בלי תואר אקדמי. בכל מקרה, תמשיך לנסות!
 

tazmanyak

New member
:/

כל הרשימה שהבאת כגון כוח אדם וכו' הכל עשיתי ועדיין עושה בראשון אין חברת כוח אדם שלא הייתי בה..גם באיזור ת"א , ואפילו הגעתי לירושלים, העיקר למצוא עבודה. לגבי אתרים, יש לי תיקיה מיוחדת וגדולה במועדפים שמוקדשת לכל חברות כוח האדם ואתרים שונים העוסקים בתוכנה. אני סורק אותה פעם או פעמיים בשבוע. אני כבר חצי שנה מחפש בנרות ובפנסים :] לא מתייאש. לגבי תואר ... לא שאני מזלזל בתואר במדעי המחשב. בעלי תואר במדעי המחשב יוצאים עם רקע לא גדול בשפות תכנות. כמה שידוע לי מתרכזים שם בעיקר בלימודי המתמ' וכו'. אני למדתי שנתיים בביה"ס להנדסאים באוני' ת"א..לא נראה לי שבעלי תעודה אקדמאית יודעים משהו יותר טוב ממני (חוץ ממתמ'..בעעעע) בנוגע לשפות תכנות. יש לי ידע רב בשפות תכנות, הבעיה שלא נותנים צ'אנס לאנשים כמוני (בלי תואר אקדמאי) וזה טיפשי. ותודה :]
 

havalina

New member
נכון ולא נכון..

תואר במדעי המחשב הוא מתמטי רק בשנה א'. נכון, התואר הוא לא תואר מעשי במובן שהוא לא בא ללמד אותך תכנות באופן ישיר, אבל אני דווקא למדתי באוניב' שפות תכנות לעומק ובצורה מאד אינטנסיבית (תרגילים קשים מאוד שדרשו עשרות שעות להכין). הערך המוסף העיקרי של האוניברסיטה זה רוחב האופקים, למשל: לקחתי קורסים בעיבוד תמונה, מסדי נתונים, מבני נתונים, מערכות הפעלה, gui, מבנה מחשבים, אלגוריתמים, חישוביות... אתה לומד המון דברים תאורטים (עד רמת הפסאודו-קוד) שיכולים לתרום ביישום מעשי. למשל: סדרי גודל ("O של.."), אופטימיזציה של קוד, OOP.. זה כמו שארכיטקטים לומדים איך לשרטט תרשימים ולעצב בתים ולומדים הררים של תאוריה ונכון הם לא בנו בניין אמיתי אבל יש להם כלים מאד חזקים לעשות כן... כל זה נאמר מתוך היכרותי עם תואר אוניברסיטאי, אין לי שום ידע על תואר של הנדסאי. אז אני ממש לא באה לזלזל. חוץ מזה, שמתי לב שרוב המשרות הן באזור ת"א (ת"א, ר"ג, ראש העין, לוד, אור יהודה) - אני עברתי למרכז מירושלים רק בשביל העבודה.
 

tazmanyak

New member
.....

לידע כללי, לימודי הנדסאי כוללים: מתמטיקה לא ברמה של תואר במדעי המחשב. אני למדתי מתמ' ברמה של 5 יחידות, אלגברה לינארית ובוליאנית. סטטיסטיקה. בנוסף למדנו מבני נתונים, מערכות הפעלה וכו'. לימודי הנדסאי לא מתרכזים בשפות תכנות בלבד. אני מסתכל על אחי שלומד לתואר במדעי המחשב באוני' בר-אילן את הידע שיש לו בשפות תכנות , וזה לא רק לו אלא לכמה חברים שלו שמבקשים ממני להכין להם את העבודות הקשורות בתכנות. הידע שלהם לא רב ולכן לא מובן לי למה במודעות הדרושים יש לפעמים דגש על תואר במדעי המחשב לעבודות הקשורות בשפות תכנות. חבל שהמדינה מתנהלת בצורה הזאת ואח"כ מתפלאים על כמות הצעירים שעוברים לחו"ל על מנת ללמוד ולעסוק במקצוע.ואת הדבר הזה רואים לא רק בתחום המחשבים, זה דבר בולט גם בתחום הרפואה. אני לא רואה את עצמי עובר לחו"ל, במיוחד לא עם הידע שיש לי כרגע, אבל בארץ אני אהיה מוכן לעבור לכל איזור ולקחת כל עבודה הקשורה במחשבים.
 
למעלה