מה זה Vegetable Shortening?

m i r i b

New member
מה זה Vegetable Shortening?

הדודה מאמריקה קנתה מתנה מחבת ברזל. בהוראות ל"סגירת" הברזל אחרי הקנייה ולפני הבישולים, רשום שיש לצפות את כל המחבת בvegetable shortening ולהכניס לתנור של 150 מעלות לשעה (פעמיים), עיון באתר cisco.com מראה שמדובר בסוג של שמן מוצק או משהו כזה... מישהו מכיר את המונח? אפשר להשתמש בשמן זית במקום? מישהו קנה מחבת ברזל מקצועי / פויקה - ומכיר את ההליך? תודה רבה.
 

מני.ת

New member
אפשר להתשמש כל שמן

כל שמן יצלח למלאכה. לאחר התהליך, יחליף הברזל את צבעו מאפרפר לשחור.
 

wan

New member
שורטנינג הכי טוב למטרה זו-לווק לסיר

והוא אכן נותן שכבת מגן הולמת לכלים יצוקים. יש אפילו הסבר שלי כיצד עושים זאת ,לווק יצוק למשל. פה אפשר למצוא בפורום מתכון להשחרת ווק. שמן הוא לא תחליף. התחליף היחידי הוא שומן מהחי. ללכת לקצב לקנות שומן כבש או עגל. או של חזיר למי שלא שומר. ויש לחמם את הכלי. להכניס את השומן ולהתחיל לחממו עד שישחרר שמן. להמשיך כך,עד שיש ממש עשן. רצוי להכין בחוץ אם יש חצר. ובעזרת מזלג להחזיק חתיכת שומן ולהעבירה על הכלי. להביא לחום גבוהה. ולכבות. לחכות קצת. ולחזור על התהליך. כמה פעמים. להשאיר הכל מכוסה יום. ולחמם למחרת שוב. לשטוף הכל במים רותחים. ולא להשתמש בסבון. ויש שכבת מגן. אחרי כל שימוש. יש לשטוף היטב. ולייבש על האש. ולאחסן. אם יש שורטנינג זה הכי מומלץ כי אז אין את ריח השומן...בכל הבית.
 

מני.ת

New member
תודה WAN על ההארה ../images/Emo140.gif

בלי ידיעה מוקדמת , השתמשתי בשמן צמחי רגיל ומאחר והמחבתות הושחרו כהלכה הנחתי שזו הדרך הנכונה. תודה על ההארה
 

utoo

New member
אני הבאתי מארה"ב משטח ברזל

יצוק ועשיתי את התהליך עם שמן רגיל ויצא מצויין, רק הידיות לא צופו כראוי כי בהכנסה לתנור חלק מהשמן נמרח.דרך אגב, מרגרינה זה שומן מוצק צמחי .
 
למעלה