אחחחחחחח.....
כמה שאני שונא את השרייד עם הישבן החתוך שלה... הג´אסטי יפיפה לידה, אבל שוב, הכל עניין של טעם - בכל מקרה, ג´אסטי ידנית לא באה בחשבון ? לגבי השרייד, רק שתדע, שמדובר במכונית עם אחזקה יקרה יחסית (כמה שהיא קטנה, זה לא בדיוק אומר על התיקונים) וכדאי (שוב, תלוי מה המטרה) לקחת ידנית - אין בכלל מה להשוות מול האוטומטית (עם ה 3 הילוכים)... בנוסף למה שדרור ציין (קבל ח"ח) חיפשתי עכשיו (ומצאתי) את גליון 175 מספטמבר 2000 שבו נבחנת הג´אסטי (90-94) כמשומשת. ציטוט לגבי התיבה האוטומטית: "דווקא גורם ההצלחה, התיבה האוטומטית, הוא גם החוליה החלשה. לתיבה מצמד חשמלי אשר משתלב ברגע שמתחילה תנועה. כל עוד המכונית עומדת נייחת ברמזור, מנותק המצמד ומשחרר מעומס את התיבה והמנוע. כלומר, לג´אסטי האוטומטית אין ממיר מומנט, אלא חיבור מכני ישיר באמצעות אותו מצמד חמשלי. מתי זה מתחיל להתקלקל ? למשל, כאשר נהג מחזיק את האוטו בעליה על ידי לחיצה על דוושת התאוצה, או עושה מעשה מגונה כזה בעמידה ברמזור. פעולה זו תגרום לשחיקה מהירה של המצמד שאינו מתוכנן לעמוד בעומס שחיקה מתמיד. נזק נוסף לתיבה עשוי להיגרם בשל העברה ידנית ממצב DS ל-D תחת עומס. לתיבה שני יחסי העברה עיקריים, כאשר DS נועד למעשה רק לסייע בבלימה במורד ואינו מצב ספורט. נזילות זמן תגענה למצמד החשמלי ותחסלנה אותו. אותו מצמד יקר להחלפה ולכן כדאי מאוד לבדוק אותו במוסך מורשה של סובארו טרם רכישה." מחיר מצמד חשמלי ECVT הינו 6885 ש"ח הג´אסטי ממולצת משנת 90 ומעלה (לאחר שינוי צורה) ובגירסת ה 1.2 הזרקה יש לה 74 כ"ס (מול 50 כ"ס בגירסת ה 1.0 ליטר ללא הזרקה). במה שקשור לרצועה (כמו זדרור ציין) לא אוזכר משהו כלל וכלל - סביר להניח שבטיפול נכון (מכוניות כאלו שכבר עברו 100K לפחות) כבר התיבה שופצה והוחלף המצמד החשמלי והרצועה בגיר - בכל מקרה, לא לוותר על בדיקה במוסך מורשה סובארו ל ECVT (מצמד חשמלי). בהצלחה איציק