מה ידוע לכם על ג´סטי אוטומאטית?

moranium

New member
מה ידוע לכם על ג´סטי אוטומאטית?

יש לי אופציה לרכוש סובארו ג´סטי בהזדמנות , 88´ מנוע 1000 , אבל היא אוטומאטית ושמעתי שהאוטומאט לא הכי מומלץ , רק ההילוכים הם טובים משהו יכול לאשר או לאשש ? אשמח לתגובה תודה מראש
 

rigi

New member
מה שידוע לי..זה

שסוברו בין הראשונים שהוציאו את התיבה האוטומטית הרציפה וזה קרה בדגם הזה אני לא זוכר באיזה מודלים הם התחילו . כעיקרון התיבה של סוברו היתה יותר מוצלחת מהתיבה המקבילה של הפיאט אונו. אבל עדיין היו לתיבה האלו המון בעיות. התיבה עובדת על עיקרון של רצועות (שכנראה נקרעות היום) ,ולא היתה מוצלחת בהרבה דגמים של רכבים. זה מה שזכור לי.
 

© DrorZi

New member
אז ככה :

הגיר של סובארו אמין מאוד, א-ב-ל, וזה אבל גדול, גם בתנאים טובים ושימוש נכון (והרבה השתמשו בו לא נכון) אורך החיים שלו הוא כ 100 אלף קילומטר. שיפוץ עולה כ 6K ש"ח, לידע כללי: רק החגורה עולה 1800 ש"ח, היא לא נקרעת, היא עשויה חוליות ברזל, אבל היא נשחקת ולא עומדת יותר בעומסים. דרך השימוש הנכון זה להבין שהגיר אינו גיר אוטומט ואין הוא מתפקד בעמידה כגיר אוטומט, זאת אומרת שאין לעמוד עם האוטו בלי ברקס (למשל בעליה, כמו עם רכב אוטומט שהוא שומר על אי התדרדרות האוטו אחורה-זה אסור לעשות, זה שוחק בפראות את החגורה). אני הייתי מוריד את מחיר שיפוץ הגיר, משפץ וחי איתו בשלום לכמה שנים טובות, ברגע שהוא במצב טוב הוא מחזיק מעמד.
דרור זי, בוחש לבד את ההילוכים
 

moranium

New member
אז כנראה שאני הולך על שרייד

88 במצב טוב אוטומאט ... יש עליה לא ?
 

itzik93

New member
אחחחחחחח.....

כמה שאני שונא את השרייד עם הישבן החתוך שלה... הג´אסטי יפיפה לידה, אבל שוב, הכל עניין של טעם - בכל מקרה, ג´אסטי ידנית לא באה בחשבון ? לגבי השרייד, רק שתדע, שמדובר במכונית עם אחזקה יקרה יחסית (כמה שהיא קטנה, זה לא בדיוק אומר על התיקונים) וכדאי (שוב, תלוי מה המטרה) לקחת ידנית - אין בכלל מה להשוות מול האוטומטית (עם ה 3 הילוכים)... בנוסף למה שדרור ציין (קבל ח"ח) חיפשתי עכשיו (ומצאתי) את גליון 175 מספטמבר 2000 שבו נבחנת הג´אסטי (90-94) כמשומשת. ציטוט לגבי התיבה האוטומטית: "דווקא גורם ההצלחה, התיבה האוטומטית, הוא גם החוליה החלשה. לתיבה מצמד חשמלי אשר משתלב ברגע שמתחילה תנועה. כל עוד המכונית עומדת נייחת ברמזור, מנותק המצמד ומשחרר מעומס את התיבה והמנוע. כלומר, לג´אסטי האוטומטית אין ממיר מומנט, אלא חיבור מכני ישיר באמצעות אותו מצמד חמשלי. מתי זה מתחיל להתקלקל ? למשל, כאשר נהג מחזיק את האוטו בעליה על ידי לחיצה על דוושת התאוצה, או עושה מעשה מגונה כזה בעמידה ברמזור. פעולה זו תגרום לשחיקה מהירה של המצמד שאינו מתוכנן לעמוד בעומס שחיקה מתמיד. נזק נוסף לתיבה עשוי להיגרם בשל העברה ידנית ממצב DS ל-D תחת עומס. לתיבה שני יחסי העברה עיקריים, כאשר DS נועד למעשה רק לסייע בבלימה במורד ואינו מצב ספורט. נזילות זמן תגענה למצמד החשמלי ותחסלנה אותו. אותו מצמד יקר להחלפה ולכן כדאי מאוד לבדוק אותו במוסך מורשה של סובארו טרם רכישה." מחיר מצמד חשמלי ECVT הינו 6885 ש"ח הג´אסטי ממולצת משנת 90 ומעלה (לאחר שינוי צורה) ובגירסת ה 1.2 הזרקה יש לה 74 כ"ס (מול 50 כ"ס בגירסת ה 1.0 ליטר ללא הזרקה). במה שקשור לרצועה (כמו זדרור ציין) לא אוזכר משהו כלל וכלל - סביר להניח שבטיפול נכון (מכוניות כאלו שכבר עברו 100K לפחות) כבר התיבה שופצה והוחלף המצמד החשמלי והרצועה בגיר - בכל מקרה, לא לוותר על בדיקה במוסך מורשה סובארו ל ECVT (מצמד חשמלי). בהצלחה איציק
 

pomelit

New member
לי למשל יש ג´אסטי לא אוטומטית

שבמיוחד בימים האחרונים יקרה לליבי (ולכיסי). אני יודעת שאתם לא מדברים עליה, אבל זו ההזדמנות היחידה להכניס את ההודעה הזו בלי שירביצו לי כי יש לי אוטו יפני... אז יש לי ג´סטי, 1992, יד שניה אני ולא מלאך, אני ולא שרף - כולנו - עשינו עליה 100K, וזה שהיה לפנינו עשה בערך אותו דבר. היא עברה טיפול 200K עכשיו, והחליפו לה חצי מהחלק הקדמי (וזה די מזל, כי היה מפחיד ליסוע בה). סוחבת פיצוץ סתם - זה לא קשור לכלום, אבל רציתי שתדעו לה לה לה
 
למעלה