מה מציינות דרגות הברנדי למיניהן?

pinky_tom

New member
מה מציינות דרגות הברנדי למיניהן?

מה מציינים הסימונים על הברנדי כמו XO XX וכו`???
 
דרגות יישון של ברנדי

דרגות היישון של הברנדי נועדו לציין את גילו של הברנדי הצעיר בבלנד שבבקבוק: שלושת דרגות היישון הקלאסיות הן: VS - Very Special - מיושן לפחות 30 חודשים (שנתיים וחצי)בחבית, אולם לרוב לא פחות מ- 3 שנים. VSOP - Very Superior Old Pale - הברנדי הצעיר בתערובת מיושן לפחות 54 חודשים (4.5 שנים) בחבית אולם לרוב לא פחות מ- 10 שנים. XO - Extra Ordinare - מיושן לפחות 78 חודש בחבית אולם לרוב מגיע לפחות ל- 15 שנה ויש הרבה שגם מיושנים 25 שנה. ישנן מזקקות קוניאק המיישנות בדרגת נפוליאון, שאינה נפוצה, וישנן גם דרגות נוספות הייחודיות למזקקות כגון הקורדן בלו של מארטל, או הפאראדי של הנסי וכו`.
 
סתם בשביל הקטנוניות

אלו הם דרגות ישון של קוניאק ולא של ברנדי על תוויות הברנדי מסתפקים לרוב בכיתוב השנים במספרים במקרים מסוימים כמו הXO של כרמל זה סתם גימיק שיווקי
 
האמנם?

ידידי הפולני, לאט לך עם הזעזוע... הקטנוניות שלך, כבודה במקומה מונח, אולם אין היא מוצדקת. אמנם הסטנדרטים של היישון הוכתבו במחוז קוניאק, אולם הם אומצו והפכו מקובלים על יצרני הברנדי ממחוז ארמאניאק ויצרני הקלבדוס מנורמנדי שאף הוא ``ברנדי``. לכן אמרתי ברנדי ולא קוניאק. מקור הבעיה שלך מוכר לי. הוא חוזר על עצמו בכל מיני וריאציות. המילה ברנדי, משום מה, תמיד מייצרת אסוציאציות נחותות אצל אנשים ולא בצדק. ברנדי היא משפחה בה יש חברים מכובדים נוספים חוץ מהאח הבכיר ממחוז קוניאק. כאמור, הקלבדוס, הארמאניאק, הברנדי בשיטת סולרה מספרד וכו`. ברנדי זה לא בהכרח 777. יש?
 
למעלה