מה נותן חברות במנזה?

מקוטיאל

New member
מה נותן חברות במנזה?

וגם רציתי לדעת, מאיזה איי קיו אפשר להתקבל? תודה.
 

lepidus

New member
כל מה שתוציא ממנה

יש חברים שמסתפקים בכרטיס החבר, כדי שיוכלו להראות לכולם שהם חכמים עם "תעודות". יש חברים שמסתפקים באינטראקציה בתוך הארגון; דיונים, מפגשים, הרצאות, כנסים בחו"ל. ויש חברים שרוצים לעזור, אבל לא יודעים איך. למי שחפץ בכך, מנסה מספקת את הכיוון ואת הכלים.
 
מניסיון העבר, נחמד לאגו ולא יותר.

בעבר קם ארגון מתחרה בשם דנסה, שניסה להראות שאנשים שהצליחו באמת, בעסקים למשל, אין להם כלום עם חבורת מנסה.
 

Cvoog

New member
ומישהו בכלל טען לקשר בין השניים?

כאן זה לא פסיכומטרי - אף אחד לא מנסה לנבא הצלחה. ארגון מנסה לא קם כדי לגרום לחבריו להיות יותר מוצלחים. הוא קם במטרה להעניק איזושהי משמעות נוספת לחיים - אם בצורת דיונים אחד עם השני, ואם בניסיון לעשות משהו למען אחרים. אני רואה את הארגון כאיזושהי תוספת לעשייה הכללית שלי, בתקווה שיצמחו משם דברים חיוביים. שום תוספת לאגו או משהו כזה. אני לא אכחיש שיש חברי מנסה שכן נמצאים שם בשביל התוספת לאגו, שיבושם להם. האינטרס שלי הוא להפוך את הארגון למשמעותי בחברה הישראלית, לנסות לעשות איתו משהו מועיל. זו עבודה קשה, אין לי ספק, אבל בחיבוק ידיים אני לא מתכוון לשבת. סיווג
 
זו השעה או שאתה מתבדח? לא היה

רגע בהיסטוריה שלא ניסו לחבר בין אינט' לבין הצלחה. העניין שזה, אפעס, לא ממש הצליח... לתת משמעות לחיים? אין משמעות לחיים. אולי לתת קצת עניין. מאחר ואין משמעות לחיים, חובה להעביר אותם בסבבה ולנהוג לפי האמרה הקדושה: חיה ותן לחיות.
 

Cvoog

New member
אני אישית לא מנסה לחבר בניהם

אני גם לא רואה את זה כדבר נכון/שיש לו איזשהו בסיס מוצק. הצלחה היא אוסף של משתנים אקראיים, בדיוק מה שאינטליגנציה מתיימרת לא להיות. אין משמעות לחיים? זה כבר סובייקטיבי. אני מאוד מקווה שלחיים שלי תהיה משמעות, ולו רק באמצעות הענקת משמעות לחיים של אחר.
 
אף פעם במילואים לא אהבתי שאמרו לי

שאני צעיר. הצלחה היא אוסף של אגל זיעה אחד למשנהו, התמדה, מקצוענות וקצת כישרון בתחום כלשהו. מה לעשות, והאינטליגנטים הם לעיתים קרובות כל כך עצלים ונחים על זרי הדפנה שלא רק אינם מצליחים בדבר, גם משמעות חייהם עלובה למדי. ולגבי עניין המשמעות לחייו של מישהו אחר, זה יקרה במקרה וגם לזה אין ממש משמעות.
 

Cvoog

New member
הכל טוב ויפה בהגדרת ההצלחה

אבל שכחת מזל. כן מזל, אותו משתנה אקראי ובלתי תלוי שעלול להפוך הכל לפתע פתאום (ר' בועת ההיי-טק ושות'). אני קצת מתקשה עם הקביעה שהאינטליגנטים עצלים, אולי כי אני לא מכיר מספיק אינטליגנטים, אולי כי אני מכיר את האינטליגנטים הלא נכונים. ומשמעות חיים לא חייבת להיות דבר מפוצץ אדיר ומפואר, גם לדברים קטנים יש משמעות גדולה.
 
אולי טיפת מזל. אבל אנחנו הרי לא

נודה בזה כשמדובר בנו. מזל הוא הרי עניין של... מזל. אלוהים הרי נמצא בפרטים הקטנים ומשמעות החיים באמת לא צריכה להיות משהו גדול אלמלא היא באמת משהו אפסי.
 

Cvoog

New member
לא.

אני לא אגרר לדיון על קיומו של אלוהים. אני את הנקודה שלי הבהרתי
ליל מנוחה
 

lepidus

New member
ושוב, זה מה שאתה עשית עם החברות שלך

אני מודע לגרסאות הקודמות של מנסה-ישראל, תאמין לי... אין ספק שמי שנכווה פעם אחת, יהיה סקפטי מאד לגבי נסיונות נוספים. אתה רוצה לראות קבלות? חכה, כל עוד זה תלוי בי, גם זה יגיע. אפילו ראש ממשלה חדש מקבל 100 ימי חסד.
 
למעלה