מה נשים חרדיות באמת חושבות על מעמדן

sista

New member
כל כבודה בת מלך פנימה

מה זה אומר, לאזני החילוניות הערלות? אישה מכובדת, בת מלך אמיתית, שומרת הכול בפנים. שומרת את עצמה בתוך הבית, שומרת את גופה בתוך בגד צנוע, שומרת את שיערה בכובע, או אפילו בשיער אחר, מלאכותי. שומרת על גופה הטמא במשך כמחצית מחייה הבוגרים. עוד אינספור שמירות לשמור, והכי גרוע בעיני, שומרת על קולה מלהישמע וכך אותה בת מלך הפכה בלתי נראית, בלתי נשמעת, בלתי מאיימת על כס השלטון.
 

giingiit

New member
את כמובן מעדיפה שאישה אחרת

תטערטל ליד בעלך (אם את נשואה), או שנשים מעדיפות לדעתך שבעליהן ישטופו את העיניים מחוץ לבית (בתקווה שזה יגמר רק בשטיפת עיניים) במיוחד כשלחיות עם מישהו זה לא להיות לבוש פיצוץ כל הזמן. אתהנשים היפות הם כמובן רואיםמחוץ לבית ולמה לא? אתן מעודדות את זה הרי... וכמובן כל כך קשה להתאפק מלממש צרכים פיזיים שיש נשים שמוכנות לסבול את זה אפילו בתקופת המחזור רק שבעליהן לא ירגישו שהם לא מקבלים את מה שרוצים... ושוב ההסתכלות הזאת על שלטון גברים. מה יש לך מזה? שאיפת שלטון היא תכונה שקיימת בעיקר בחברה החילונית ושם זה באמת מלחמה. מי רוצה שלטון? מה כל כך חשוב בזה שזה צריך לבוא על חשבון צניעות? היופי הפנימי הוא הרבה יותר חשוב. הפיתוח הפנימי של האישיות (גם אצל נשים וגם אצל גברים) הוא הרבה יותר חשוב אבל מי ששקוע בחומר כל הזמן אולי קשה יהיה לו להבין את אלו שלא רוצים לשקוע בחומר ולסיכום - בברכה תמנה
 

טל קר

New member
נראה לי שתפיסת עולמך סובבת מדי

סביב גברים. כותבים על אישה על צואה ודם - כדי לשכנע את הגבר. האישה צריכה ללכת בצניעות, כדי שהגברים לא יוכלו לשטוף את העיניים, לא לשיר, כדי שהגבר לא יתפתה. בקיצור, הגבר במרכז, והאישה צריכה להתאים את התנהגותה לטובתו. אני פשוט חושבת שלנשים יש עוד דברים לעשות חוץ מלהתערטל ליד גברים, וכשהן יוצאות מהבית זה לא רק על מנת לפתות גברים, ואני לא חושבת שהגברים הם אוסף חיות רעות שלא יכולות לשלוט ביצרן, והם יצורים כל כך מוגבלים שצריך לשנות הכל סביבם, שאם חלילה יתקלו במכשול ישר "בליינד" הם מועדים ונופלים. למה שלא תגידי שהגבר ישאר בפנים, כדי שגבר זר לא יתערטל ליד אשתו של מישהו, או שנשים ישטפו את העיניים מחוץ לבית (בתקווה שזה יגמר רק בשטיפת עיניים?)
 

giingiit

New member
טוב נו

את כבר מגיבה לא לענין. הסברתי את נקודת הביטויים האלו ולא שייך להכנס לזה שוב. את שופטת שוב אורח חיים מבלי להבין על מה את מדברת. לא חבל? והנני להזכירך שאת תוקפת אוחר חיים שבהם זוגות חיים באושר ומה את מציעה להם בתמורה? שניים מתוך שלושה זוגות מתגרשים זה ההיצע שלך? זה המצב האידאלי שאת רוצה שזוגות שמאושרים כרגע יגיעו אליו? מה את רוצה, שהם יבחרו בנישואים שמתקיימים על קרעי תרנגולת בגלל בעיות בבגידות בין בני הזוג? מה את בדיוק מציעה? למה חורה לך כל כך כיצד נשים חרדיות חיות, או שמה שחורה לך זה שהן מאושרות? קראת את הראיונות עם הנשים שהבאתי? אולי תקראי אותם ואחר כך נדבר שוב? שבת שלום תמנה
 

טל קר

New member
מאוד שייך, כי אני רואה קו עקבי

בדבריך, קו שמרמז על הגבר כמרכז, שהדברים מיועדים לו, והאישה צריכה לשנות את התנהגותה בגלל תכונותיו. אני שמחה שהצלחת למצוא X נשים חרדיות מאושרות. אני מכירה גם נשים חילוניות מאושרות. לא ידוע לי על כזה אחוז גרושים גבוה של 66 אחוז, אבל גם אם כן, אני לא רואה רע בגירושים. להפך, להשאר עם אדם שהסתבר שטעית בבחירתך אותו כבן זוג, רק כדי לא להתגרש נראה לי פסול. אני מבינה שבחיים החילוניים אותם חיית לפני שחזרת בתשובה, היית מעורבת בבגידות על ימין ועל שמאל (אמרת שאת מכירה את העולם החילוני, וזה הדבר היחיד שעולה בדעתך כשאת חושבת על נישואים בין חילוניים), אבל אצלי המצב לא כך. אולי אם היית מסתובבת עם האנשים הנכונים לא היית צריכה לחפש תשובות שגויות ולחזור בתשובה? מביאה לך קישור למאמר של ד"ר צופיה מלר על מעמד האישה החרדית.
 

giingiit

New member
אין תשובה אז יורדים לפסים אישיים הא

לא משנה. אני רגילה לכך. התחמקת מלענות לי על שאלתי אז אשאל שוב: למה איכפת לך איך חיות נשים חרדיות? מה זה ענינך כיצד הן חיות? מה עם המושג "פלורליזם"? שבת שלום תמנה
 

טל קר

New member
מכיון שהתחמקת מלענות על שאלותי

גם בנוגע לקונטרס על הנידה, וגם בנוגע להאם את ציונית, וגם בנוגע לדעתך על בני עקיבא, על דעתך על פורום קולך, לבעית העגינות, ועוד מספר שאלות שציינתי בהודעה הרלוונטית, חשה אני פטורה מלענות לך על כל שאלה באשר היא. נ.ב. אני בטוחה שאת רגילה לירידה לפסים אישיים. שמתי לב מהודעותיך.
 

giingiit

New member
לא התחמקתי מכלום

כתבתי לך בפירוש שאענה לך אבל את צריכה לדון בכל סוגיא בנפרד. כל אחת מהן היא עולם ומלואו. אפשר פה בפורום או באימייל. איך שתרצי. יש לי פחותזמן לפורומים בימים טרופים אלו אבל אימיילים אני יותר משתדלת לענות. אני יכולה גם להפנות אותך לדברים שכתבתי או כתבו אחרים על הסוגיות שהעלת אם את רוצה תשובה מיידית. תלויבך. קונטרס הנידה כבר דנתי בו בעבר ולא הבאת אותו לדיון אלא תשומת ליבי. כתבתי לך שנאי מכירה אותו והוא מחזיק מים כמו שאר הסילופים שם. אם את רוצה תשובות לקונטרס גם זה יצטרך לחכות שיהיה לי זמן לכך. ובואי נצא שתינו מהירידות לפסים אישיים. אם ירדתי לפסים אישיים כלפיך אני מתנצלת. שבת שלום לך תמנה
 

אנדרי ז

New member
חשבתי שזה דיון ציבורי

אני לא רואה טעם לנהל פה התכתבויות באי-מייל, אלא אם כן זה באמת בנושאים פרטיים. מתנהל פה דיון ציבורי ורק מן ההגינות שתעני לשאלות המופנות אלייך באותה מסגרת ציבורית, על מנת שגם אחרים יוכלו להגיב. מה גם שלמיטב ידיעתי כתיבת אי-מייל וכתיבת הודעה בפורום אורכים בדיוק אותו משך זמן.
 

sista

New member
כרעי תרנגולת, לא קרעי תרנגולת

אלא אם מישהו כאן קורע תרנגולות ומתחתן עליהן. למה את שוב ושוב חוזרת על הטיעון - "את לא מבינה על מה את מדברת". למה את טורחת להתדיין עם נשים שלא יודעות על מה הן מדברות כביכול? זו השחתת זמן איומה, לא? אולי צניעות יש לך, אבל איפה הענווה?
 

giingiit

New member
מתנצלת על שגיאת הכתיב

כיצד העזתי לטעות ככה. אוי וואי. אני חוזרת על הטיעון כי הודעותיך מוכיחות זאת. למה אני משחיתה את זמני פה? כי אני לא אוהבת סילופים וחשוב לי להציג את הצד האמיתי של הנשים החרדיות כי מלבד הכותבים ישנם גם הקוראים השקטים ומכיוון שגוססי מדעת אמת הפנה אותנו לכאן, למה לא לכתוב כאן? למה להשאיר במה לכתיבה נגד הציבור שלי על ידי אלו שלא מכירים אותי ואת הצבירו שלי ולא מכירים את המקורות שמהם הם מצטטים? מסכימה שמותר לי? לפחות אני מכירה את הצד הזה. האם את מכירה? ואם את כן יודעת על מה את מדברת, בואי נשמע מה פירוש המילה ענווה ואם את צודקת, אתנצל. בסדר? הבמה לרשותך שבת שלום תמנה
 

sista

New member
מה, עכשיו את עושה לי בוחן פתע?

לידיעתך, אם יורשה לי להעשיר אותך מעט, דרך ארץ קדמה לתורה. דרך ארץ אמיתית, הכוונה. לא חתימת "בברכה" או "שבת שלום" בסוף כל הודעה רצופת רעל. לא שחצנות, לא התנשאות, לא יומרנות לייצג ציבור שלם ובמיוחד לא טענות שאת ורק את יודעת את האמת ולא ניסיון להלבין פני אדם ברבים יקרבו אותך אל המעלה הרוחנית שאת מתיימרת לה. כך הגדרתי על דרך השלילה מה לא נחשב לענווה.
 

פינגו

New member
לגבי גירושים

אולי אני מוקצה בשל כך- אבל אני מאמין שהאושר האישי חשוב משמירה קנאית על התא המשפחתי. כמובן, שאיני קורא להפקרת ילדים ובריחה מאחריות (מי שמכיר אותי, יודע כמה אני מתעב זאת), אבל אחוז גירושים אינו מרשים אותי. אני מעדיף אחוז גירושים גבוה, שאנשים יחיו עם בני זוג כלבבם, מאשר שיתחתנו עם השידוך (הגייה אידישית) שלהם.
 

טל קר

New member
נראה לי שתפיסת עולמך סובבת מדי

סביב גברים. כותבים על אישה על צואה ודם - כדי לשכנע את הגבר. האישה צריכה ללכת בצניעות, כדי שהגברים לא יוכלו לשטוף את העיניים, לא לשיר, כדי שהגבר לא יתפתה. בקיצור, הגבר במרכז, והאישה צריכה להתאים את התנהגותה לטובתו. אני פשוט חושבת שלנשים יש עוד דברים לעשות חוץ מלהתערטל ליד גברים, וכשהן יוצאות מהבית זה לא רק על מנת לפתות גברים, ואני לא חושבת שהגברים הם אוסף חיות רעות שלא יכולות לשלוט ביצרן, והם יצורים כל כך מוגבלים שצריך לשנות הכל סביבם, שאם חלילה יתקלו במכשול ישר "בליינד" הם מועדים ונופלים. למה שלא תגידי שהגבר ישאר בפנים, כדי שגבר זר לא יתערטל ליד אשתו של מישהו, או שנשים ישטפו את העיניים מחוץ לבית (בתקווה שזה יגמר רק בשטיפת עיניים?)
 

sista

New member
לבן זוגי רצון חופשי ושליטה עצמית

והכי חשוב - הוא אוהב אותי. הוא לא שוטף את העיניים בנשים מעורטלות אלא מה שחשוב לו זו האהבה והזוגיות. אני מסרבת להצגתו כחרמן בוגדני בלתי נלאה. לדעתי גם הגברים החרדים אינם כאלה. כל המיתוס שגבר לא יכול לשלוט ביצרו הוא שגוי לחלוטין בעיני והוא משמש רציונליזציות לתוקפנות ואלימות נגד נשים. הקטע על שלטון גברים: התיאוריה שלי היא שישנו דיכוי של הנשים בדת על מנת שהגברים ישלטו בחברה וישמרו על מעמדם, בכך שנשים לא יאיימו עליהם. המדרג מסתדר בערך כך: קודם האל, אחריו הגברים ובתחתית הנשים והעבדים. אני לא תאבת שררה, אלא שוחרת שוויון ומתעבת דיכוי. בנוגע לפיתוח פנימי של האישיות - מנשים גם נשללת זכות לשוויון רוחני - נתקעות להן בחדרון צפוף בעזרת נשים, משמשות את הגברים כמעודדות בתפילה, לא כמשתתפות שוות. גם תפילה של 10,000 נשים לא תחשב כמניין. מדוע? קולן אינו מגיע גם הוא השמיימה? מה כל כך מגונה בכך שאישה תקרא בתורה או תנהל טקסי דת בפני קהל של נשים וגברים?
 

giingiit

New member
על מה מבוססת התיאוריה שלך?

כמה נשים חרדיות את מכירה? את יכולה לראות בבעלך את מה שאת רוצה לראות אבל אם לא נסתכל עליך באופן אישי, אלא ניקח סטטיסטיקות, הסטטיסטיקות לא מסכימות עם התיאוריה שלך לצערי הרב מאד (גם אני חלק מהסטטיסטיקה הזו). מה המקורות שלך לקביעה שלנשים נשללת הזכות לשיוויון רוחני? תביאי מקור ואל תדברי מהתחושות שלך כי הן לא מבוססות על שום מציאות אלא את מדברת מהרהורי לב וזה לא אוביקטיבי. את שואלת מדוע 10,000 נשים שתתפללנה בציבור לא תחשבנה מנין? התשובה במאמר. תקראי אותו שוב ואל תעני לעצמך תשובות מהרהורי ליבך. אם את שמת עצמך כמישהי שיש לה זכות תקוף אורח חיים של נשים אחרות, לפחות תעשי זאת מתוך ידע ולא מתוך רצון להרוס משהו שהוא טוב לנשים. נשים אלו לא רוצות שהאבירה sista תבוא להצלתן. אלו שחזרו בתשובה כמוני לרגע לא מתגעגעות למה שהן השאירו מאחורה ואלו שנולדו כחרדיות לא רוצות לחיות כמוך, אז למה את מנסה לכפות את אופן חשיבתך על אחרות? זה פלורליזם זה? זו כפיה חילונית. בברכה תמנה
 

טל קר

New member
אני מזמינה אותך שוב לקרוא את מאמרה

של תמר רוס שמדברת על כך על תחושת העדר השוויון. http://www.toravoda.org.il/ross1.htm נ.ב. איך בדיוק סיסטה כופה את דעתה או את אופן חשיבתה על נשים אחרות? אנא, הביאי ולו דוגמא אחת. נ.ב.ב. אגב, האם את פלורליסטית? אשמח לשמוע את דעתך על הזרם הרפורמי.
 

sista

New member
מי שמה עצמה לקבוע מה טוב לנשים?

אני, הצניעות והפרטיות אינן טובות לי. הן עושות אותי חולה מצדקנות מעושה. לי, זה לא טוב. אולי לנשים אחרות זה טוב, אז שיהיו צנועות. אני רוצה שיהיה חופש בחירה. שעוד נשים, שזה לא טוב להן, יוכלו גם הן לא להיות צנועות כאוות נפשן ולהציל את עצמן ללא עזרת האבירה סיסטה. ואני לא מדברת מהרהורי לבי, אלא מהרהורי ליבך: ההודעה שלך בראש השרשור, אליה התייחסתי בכובד ראש ועניתי לפיה, אומרת שנשים לא יכולות להיות מניין ולא יכולות להיות כוהנות דת. הסקת המסקנות שלי - אגב לדעתי שום דבר כאן ובכל מקום אינו אובייקטיבי - קובעת שתפילה וכהונה הן סמכויות רוחניות.
 

טל קר

New member
וד"ר צופיה מלר אומרת,

שמכיון שזה מנוקד בשורוק ולא בחולם, הכוונה לכבודה במובן של רכוש. (KVUDA)
 

giingiit

New member
נכון. זו אחת מהכוונות של המילה

בפשט שלה אבל מה שצופיה מלר לא אמרה (מענין למה) זה שכל ספר תהילים נכתב כספר רוחני והמטאפורות החומריות שם מתיחסות למהויות רוחניות. אגב, מה עם בנה של צופיה מלר (זה שחזר בתשובה)? היא כבר מקבלת אותו כמות שהוא, או שפלורליזם עדיין לא הגיע אליה הביתה? חבל שהיא מפסידה קשר עם נכדיה ובנה בגלל אי יכולתה לקבלם כפי שהם. חשבתי שחילוניות זה "חיה ותן לחיות" אבל צופיה מלר מוכיחה לנו שלא. היא מוכיחה לנו שאם תלך נגד חוקותי, ותבוא הרעה הזו עליך (אתר חופש). העיקר שהיא יורדת על הדת והחרדים
שבת שלום תמנה
 
למעלה