מה עושה קופסת מתג הפעלה הזו?

חוץ מקורוזיה היו איתו עוד בעיות?
לא היו בעיות . מישנת 1988 . מקרר את הסלון והחדרים מעולה . כ100 מ"ר נטו. ללא מירפסת . יכולתי ליקנות לוח מעגל מודפס . היו מבקשים בטח סכום כמו מזגן חדש . אני טכנאי . אז גישרתי עים חוטי נחושת של אינטרקום . את כול הפסים האכולים. ועובד מעולה בקיף ובחורף
 

יוסי זיו1

Active member
האלקו אצל קרמר הוא עילי, לא היו רצפתיים שלהם רק של חברת האם אלקטרה.
לגבי צריכת חשמל מה שקובע מבחינת המזגן ולא מתייחס כרגע לעומסי חום של מה בחדר או גג וכדומה זה נתון ה C.O.P שכל מזגן באותו הספק במה שנקרא פעם כ"ס או היום ב BTU או בקווט קרור שאלו 2 הנתונים שמחשבים היום מזגנים הוא שונה ותלוי ביצרן עצמו או אפילו אצל אותו יצרן יש נתונים שונים כי תלוי מה המזמין ביקש ממנו לספק והסימון באותיות מטעה מי שלא מבין מה זה אז הגרוע הוא F הטוב ביותר הוא A,אבל יש והרבה ולדוגמה מזגן של 9000 BTU לערך שנתון ה C.O.P הוא 3.8 ויש מזגן בהספק זהה והוא ב C.O.P יותר טוב של 5 ושניהם A. בחול יש A ,A+,A++ ,A+++ בארץ אין דרוג כזה.
עכשיו עוד סיבוך ,למיני מרכזי יש טבלאות בסימון זהה אבל בנתוני C.O.P שונים.
ולמי שחסר גז ,מילוי הוא לא תיקון הוא יניקת כסף מכיס הלקוח לחינם ,אין דבר כזה חוסר גז ללא דליפה ואותה חייבים למצוא ויש מיכשור ויש שיטות אבל החאפרים הרבים שמסתובבים בשוק מעדיף כי קל לו יותר למלא גז ב 5 דקות לקחת כסף ולהעלם, במזגנים הישנים ב R22 היה ניתן בקלות להוסיף ,בחדשים יותר בגז 410 יש יותר בעיה כי הגז תרכובת ואם חסר יותר מ 10% חובה לרוקן את כל הגז ולמלא מ 0 ועל פי משקל על מנת להחזירו לנתוני יצרן, אחרת לא יעבוד כמו שצריך ולא יעמוד בנתוני ה C.O.P שזה אומר חסכון בחשמל.
הטבלה של הספק ו BTU איננה נכונה בכלל כי ההספקים ב BTU אינם תואמים למשל למה שנקרא 3 כ"ס הוא 28000-27000 BTU.אין 15000 יש 14000, אין 9000 יש 9600 וכדומה.
 
החאפרים הרבים שמסתובבים בשוק מעדיף כי קל לו יותר למלא גז ב 5 דקות לקחת כסף ולהעלם, במזגנים הישנים ב R22 היה ניתן בקלות להוסיף ,בחדשים יותר בגז 410 יש יותר בעיה כי הגז תרכובת ואם חסר יותר מ 10% חובה לרוקן את כל הגז ולמלא מ 0 ועל פי משקל על מנת להחזירו לנתוני יצרן, אחרת לא יעבוד כמו שצריך
לא יותר שווה לחאפר לאתר דליפה, לתקן אותה ולמלא גז במקום רק למלא? זה לא יותר כסף על עבודה בשבילו?

אז אם יש 89% אחוזים של גז ומשלימים חוסר הוא לא יעבוד תקין? או לפחות לא יעבוד ביעילות ויצרוך יותר חשמל? אם הוא מוגדר ברמת חיסכונות A הוא יעבוד כמו מזגן ברמת חיסכונות C או משהו?
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
לא יותר שווה לחאפר לאתר דליפה, לתקן אותה ולמלא גז במקום רק למלא? זה לא יותר כסף על עבודה בשבילו?

אז אם יש 89% אחוזים של גז ומשלימים חוסר הוא לא יעבוד תקין? או לפחות לא יעבוד ביעילות ויצרוך יותר חשמל? אם הוא מוגדר ברמת חיסכונות A הוא יעבוד כמו מזגן ברמת חיסכונות C או משהו?
יוסי הסביר לך באריכות:
א. איתור נזילה אינו פשוט בכל מקרה. זה יכול להיות בסבך הצנרת של הסוללה, אם כי, ברוב המקרים זה בחיבורים ו"באשמת" המתקין. בכל מקרה, זה דורש השקעה של זמן ולפעמים כלים.
ב. בגז הישן אפשר "רק" להוסיף. בגז החדש צריך לשקול כמות וזה אומר: לרוקן את כל הגז שנמצא ולמלא מחדש. וכן. זה גורע מיעילות הקירור וזה גם מגדיל את צריכת החשמל.
 

יוסי זיו1

Active member
לאתר דליפה לוקח זמן ולפעמים גם ציוד נוסף שהם לא מחזיקים כמו בודק דליפות אלקטרוני שמכשיר טוב יעלה גם מעל 8000 ש"ח, או מיכל חנקן בלחץ גבוה עם וסת לחץ תואם והמיכל כבד מאד, ואז כמובן גם צריך לסחוב לדירה משאבת ואקום כדי לנקות את הצנרת מהחנקן, אז למה לעבוד קשה, דוחף גז ,מראה ללקוח תראה עובד לוקח הכסף ונעלם, לרוב אם תתקשר שוב לא יענה לך.
אכן היעילות האנרגטית נפגמת וגם הקירור לא כפי שהיה אמור להיות , תקבל 10-20 אחוז פחות תלוי מה היה החוסר ומהי התרכובת החדשה שנוצרה, במקור מהיצרן ולפיו הנתונים היחס הוא 50/50 בדיוק. ואותה תופעה אנחנו נתקלים כשמכניסים למערכת גז מזוייף ממיכל חדש, ותתפלא יש הרבה.
 
למעלה