מה עושים אם זכיתי בתביעה קטנה והנתבע לא שילם?

הכל על הגשת תביעה קטנה.

לעיתים נתבעים שקיבלו פסק-דין לא ממהרים לפעול לפי פסק-הדין. התובע לא מקבל את הכסף שמגיע לות ולרוב הולך לאיבוד בבירוקרטיה ולא יודע איך עליו לפעול כדי להשיב את כספו.

במאמר זה אעשה לכם סדר: תוך כמה זמן הנתבע צריך לשלם לפי החוק? האם התובע צריך לשלוח דרישה כלשהי כדי לקבל את הכסף? מהן האפשרויות העומדות בפני תובע כשהנתבע לא משלם, ומה הדרך לקבל את הכסף שלנו?

אם אתם מעוניינים ללמוד עוד אודות גביה ועבודה מול הוצאה לפועל (הוצל"פ), אתם מוזמנים להכנס למאמר המלא באתר שלנו באמצעות הלינק בתחתית המאמר. האתר שלנו תמיד מתעדכן עם זכויות נוספות ששוה לכם להכיר.

קיבלתי פסק-דין לטובתי - מה עושים עכשיו?​

בדרך כלל בית המשפט יבצע את מסירת פסק הדין לנתבע ואז תוכלו להתעדכן על מצב המסירה מול מזכירות בית המשפט. ובמקרים מסויימים, בית המשפט מורה לתובע למסור לנתבע את פסק הדין. במקרה כזה, יהיה צריך לקבל אישור מסירה. על-מנת לדרוש את הכספים, יש להשיג אישור מסירה.

תוך כמה זמן הנתבע צריך לשלם לי?​

בית המשפט קובע במסגרת פסק-הדין את התקופה העומדת לרשות הנתבע לבצע את התשלום. בדרך כלל תוך 30 יום (מיום מתן פסק-הדין או מיום מסירת פסק-הדין לידי הנתבע). אם בית המשפט לא קבע תקופה בתוך פסק-הדין, אז התשלום צריך להיעשות עם מתן פסק-הדין (באופן מיידי). לכן, רצוי שעם קבלת פסק-הדין, התובע ישלח דרישת תשלום לנתבע עם עותק של פסק הדין.

ואם הנתבע לא שילם לי במסגרת הזמן שהוגדרה?​

כשאדם פרטי/תאגיד לא משלמים סכום שנקבע בפסק דין, ניתן לפתוח נגדם הליכי הוצאה לפועל. הליך הוצאה לפועל מאפשר לגבות את הכסף על ידי הטלת עיקולים על נכסים של החייב, והחוב שלו צובר שם ריביות "יפות" כל עוד הוא לא משלם. ניתן לפתוח תיק הוצאה לפועל רק בחלוף המועד שמופיע בפסק הדין. אם למשל נקבע בפסק הדין שהנתבע ישלם לתובע תוך 14 ימים, אז רק בחלוף 14 ימים ממסירת פסק-הדין לנתבע, ניתן יהיה לפתוח תיק בהוצאה לפועל. אם לא מצוין בפסק-הדין מועד לביצועו, ניתן לפתוח את תיק ההוצאה לפועל תוך 30 ימים מיום מסירת פסק-הדין לידי הנתבע.

האם ניתן לגבות כספי תביעה באמצעות הוצאה לפועל גם בתביעות קטנות?​

גם פסק דין של תביעות קטנות מתאים להוצאה לפועל במידה והנתבע לא עומד בתנאים שהוגדרו בפסק-הדין. מומלץ להגיע פיזית למשרדי הוצאה לפועל על-מנת לפתוח תיק, יחד עם כל המסמכים הרלוונטיים כמו פסק-הדין ואישור המסירה.



מוזמנים לקרוא את המאמר המלא באתר שלנו: זכיתי בתביעה קטנה והנתבע לא שילם. מה עושים?
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה