מה עושים עם ילדים כבדיםםםם?

רותי ע

New member
מה עושים עם ילדים כבדיםםםם?

ואני לא מדברת על משקל
כשרוצים לצאת לטייל כל כך קשה להזיז אותם. בבית יש מחשב וטלביזיה וחברים שאפשר להזמין. כבר בגיל כזה? (3,6) אז בימים הסוערים של החורף עוד בסדר אבל איך שהתחיל להיות יפה הטלתי וטו. אין פיתויים כמו טלביזיה ומחשב. חייבים לצאת לטיול. ואחרי שהם זזים, הם נהנים... אז תנו טיפים, איך להכניס את אהבת הטיולים בילדים ?
 

אילנית03

New member
כמה טיפים שעוזרים אצלנו

1) נראה מה חדש בחוץ (היום שביתה ואין טלויזיה/מחשב) 2) מביאים חבר של הילד איתנו 3) טיולי משפחות + פיקניק
 

לי6

New member
לוקחים דברים מהבית:

הילדה לוקחת תיק עם דברים שתוכל לעשות אם תשתעמם ואז בעצם מביאה את הבית לטיול, ופה נגמרות השאלות מה נעשה ומה יהיה.
 
אני אישית

לא מדליק טלויזיה שרוצה לצאת לטייל למרות הפיתוי של זמן שקט להכנה חוץ מזה הם מתרגלים לפעילות כל הזמן והיום הם יוזמים את היציאות מהבית לא תמיד אבל בהרבה מיקרים
 

יונית א

New member
טיפים מניסיון של אימא קשישה

אפשר להכניס את אהבת הטיולים בילדים, אם מתאימים את הטיול לילד, סבלנותו, אופיו, תחומי העיניין שלו. אם הטיול אינו רק לראות את פריחת האירוסים בגלבוע וכולל שלש שעות נסיעה בפקקים נחמדים של כבישי ישראל. אם מכניסים חידונים,משחקים(לא במסגרת המדריכה מהשומר הצעיר ,אלא ספונטניים כאלו, ממציאים). אם ממציאים סיפורים,הסיפורים הטובים ביותר הרי נוצרו מטיפוס מייגע על תלולית צחיחה או במערה בלתי נגמרת.מפעילים את הדמיון שלהם-שלכם. חכי חכי לגילאי ההתבגרות, אז כבר לא תוכלי לכבות את הטלוויזיה או המחשב עבורם ולהודיע להם "עכשיו חייבים". (אגב, הפטנטים "שלי" עובדים גם על המתבגרים הפרטיים שלי-רק קצת יותר מתוחכם מלחפש את המפלצת במחשכי המערה).
 

אילילי

New member
כמו יונית

גם אני אמא "קשישה" יחסית עם שתי הבנות הראשונות (תאומות) היה קל... תמיד טיילנו איתן וחוץ אולי מהקיטור של "מתי מגיעים" באמת שגם הן נהנו מהטיולים. אני זוכרת עוד תגובות של מטיילים אחרים שהיו רואים כיצד הן אצות ומטפסות בשבילים ובדרכים. הבנות גדלו ונולד אחד קטן. עדיין המשכנו לטייל כשהוא על הגב (של הבעל בדרך כלל) אבל לצערנו מתישהוא הבנות החליטו שדי...הן מבינות את הקטע וכמה כבר אפשר ובכלל עדיף להפגש עם חברים בבתים...לעשות על האש ולשחק במחשב...וככה כמות הטיולים ירדה פלאים...מה שגרם לקטן להיות פחות רגיל לטיולים ויותר לשבתות של מחשב.. והאמת...גם אני אומרת לפעמים לעצמי...עוד פעם לראות כלניות (ופורחות לי כאלו ממש מול החלון) עוד פעם לאירוסים או לנחל זה או אחר (ובכל זאת...הכושר שלי לא כמו מה שהיה פעם) אז עכשיו אני בהתלבטויות..אין לי בעיה להשאיר את הילדים אפילו לבד.הם כבר לא צריכים סבתא או ביביסיטר שתשמור אבל בכל זאת..תמיד כייף יותר עם הילדים...אפילו כשהם מקטרים... אז אני קוראת את ההודעות של הרוב שמדברות על טיולים עם ילדים קטנים יחסית ואומרת לעצמי שבאמת חסר הפן הזה בפורום של ההורים לילדים בוגרים שבאמת כבר נמאס להם לנסוע לפריחה זו או אחרת ורוצים משהו אחר... את הבן אני עוד יכולה "להכריח" לבוא איתנו ואת הבנות אני משכנעת בדרך כלל רק עם נוסעים למקום שיש בו גם שוק איכרים או שוק אוכל (הקיצר...מקום לבזבז קצת כסף..) אז...באמת שאשמח לשמוע רעיונות לטיולים גם עם בני/בנות טיפשעשרה בינתיים אני אומרת לבעלי...בוא נצא לטיול...נצא ב8-9 בבוקר ונחזור ב 2-3 ..אז הן רק מתעוררות...
יש הזדהות???
 
חלק מההתבגרות

יש לי עוד הרבה זמן עד לשם, אבל יכול להיות שצריך למצוא דרכי בילוי אחרות כאלה שיתאימו גם למתבגרות. גם אם זה יציאה לבאולינג בקניון (איכס) או משהו דומה. אני חושבת שהבילוי המשפחתי יותר חשוב מ "יצאנו לטיול". אני מגיל 12 בערך לא אהבתי לטייל עם הורי כי פשוט לא אהבתי טיולים, ובעיקר שנאתי את האתרים הארכיאולוגיים שההורים שלי תמיד עצרו בהם. כן נהנתי כשנסענו לאיילת, לצלול וכו'. אפשר גם לתת להן להחליט- לתת להן ספר עם מסלולי טיול ולהגיד שהשבת הן המארגנות את הטיול- כולל איפה אוכלים, מתי עוצרים וכו'. אחד הדברים שמבאס מתבגר צעיר בטיול המשפחתי הוא להיות מובל. תחשבי על זה שגם בגיל 13 וגם בגיל 15 אנחנו עדיין מצפים מהם לשבת בכסא האחורי, להיות בשקט ולשמוח עם מה שאנחנו החלטנו... בדיוק כפי שהיה כשהם היו בני שלוש או ארבע... מרבית ההורים שוכחים להתעדכן ולזכור כי הם נוסעים עכשיו לטיול עם עוד מבוגר או שניים שיש להתחשב גם בהם! ולבסוף- לדעתי גם להתרגל לבד! כפי שאת ובן זוגך אולי טיילתם לפני שנולדו הילדים, אפשר לטייל גם בלעדיהם, וזו בהחלט גם יכולה להיות חוויה.
 

אמברון

New member
הכל עניין של שיווק ../images/Emo8.gif

אנחנו מאוד אוהבים לטייל. תמיד אהבנו. האהבה הזאת לטבע סוחפת את הילדים כשהיא אמיתית או כשמשווקים אותה ככזאת. למרות הנטיה הבטטונית הכלל אנושית, ברגע שמכניסים אלמנטים משלהבים לטיול המצופה, הכל נראה אחרת. ולמה אני מתכוונת? כשמספרים לדור ההמשך על הטיול השבועי ומכניסים את חוסר האנרגיה שלנו (אוף, בטח יהיו המון פקקים... איזו נסיעה ארוכה מצפה לנו... בתוספת תרגום למילים של חוסר החשק שלנו לעיתים) אי אפשר לצפות שהם יתלהבו או ירצו להזיז את עצמם מהספה והטלויזיה. משפטים "מעוררים" יכניסו גם בהם חשק לטייל (עם מי מטיילים, לאן מטיילים, מה הולכים לראות, כמה כיף יהיה וכד'). אבל האמת היא שעד שלב היציאה מהבית זה לא fun גדול. ברגע שיוצאים - מתחיל כל הכיף.
 

d a l i a l

New member
ושכחת להוסיף...

אם נגלה להם שבסוף הטיול הולכים לאכול במסעדה, גם זה עשוי להזיז אותם קמעה מהמחשב...
 

mevav1

New member
אולי זה אופי של ילדים?? אצלי ילדיי

הגדולים,גם כיום כשהם נער ונערה,הם רוצים לטייל איתנו ולא כל שכן,כשהיו קטנים...לעולם לא פספסו טיול. יצאו כמוני למזלי. אבל אולי,אולי תנסי קצת בדרכים ערמומיות להשיג זאת? הכוונה היא לומר להם נגיד שכעת ניסע רחוק......נראה חיות...(אם זה נכון)נראה צמחים ופרחים משגעים....נקנה לנו משהו טעים לאכול לידXYZ וכד'...... לא יודעת אילו דוגמאוןת אבל לעתים,לא נורא אם"נשחד" אותם בדברים שהם רוצים. אולי גם תקחו דיסקים שהם אוהבים ושיעשה כיף בדרך.
 
אני מקווה שאת צודקת, כי הגדולה שלי

כבר מראה ניצני "טוב, אז אני אשאר בבית ואתם תלכו לטייל" וחבל לי. בסוף היא תמיד נהנית, למרות שהיא גם נהנית לקטר תוך כדי הטיול. לעומתה, השניה עז הרים. מטפסת, צועדת ומטיילת בלי בעיה. הקטנצ'יק התגלה כספיידרמן אמיתי בטיול האחרון ונשבר רק לקראת הסוף.
 

רותי ע

New member
נתתם לי חומר למחשבה ../images/Emo6.gif

אני חושבת שנעשה הכל - גם ננצל את זה שהם "קטנים וחסרי אונים" ונכריח אותם לבוא כדי שיתרגלו. וגם נלהיב אותם תוך כדי. ונמצא משחקים ואתרים מעניינים. וגם אנחנו נפסיק להיות כאלו כבדים ונצא יותר... שישבת מתחילים (טיול לצפון).
 
ליצור עניין והמשכיות

אם הם נהנים בטיול עצמו, ורק קשה להזיז אותם מהבית, אז יש ליצור להם את העניין בטיול הבא בעת הטיול הנוכחי. גלומר, לא לתת להם לעשות את כל האטרקציות והפעילויות ביום אחד. להראות להם אטרקציה שהם מאוד רוצים ללכת אליה, ולשמור אותה לטיול הבא. משהו בסגנון, היום לא נספיק, בעוד שבועיים נצא לטיול לשם. זה בדרך כלל עובד... לרשימת אטרקציות יש ללחוץ על הלינק למטה ולגלול לסוף העמוד. יש שם רשימת אטרקציות שתמיד עובדת על ילדים.
 
למעלה