מה קורה אם הנתבע לא הגיש כתב הגנה בזמן?

הכל על הגשת תביעה קטנה.

לאחר הגשת התביעה לבית המשפט, הנתבע צריך להגיש כתב הגנה. תוך כמה זמן הנתבע צריך להגיש אותו? מה קורה אם הנתבע לא מגיש אותו? מה קורה אם הנתבע מגיש באיחור? והאם זה אומר שניצחתם או שצריך להתחיל מחדש? ריכזנו לכם את כל התשובות.

ספויילר: אם קיבלתם פסק דין בהעדר הגנה, הנתבע עדיין יכול להגיש בקשה לביטול פסק הדין אך לא בטוח שהיא תתקבל. על-מנת לבטל פסק דין, יש לעמוד במספר תנאים. הנושא מפורט בהמשך המאמר וגם באתר שלנו. תוכלו ללמוד באתר שלנו על המון זכויות שמגיעות לכם ואפילו לא ידעתם.

תוך כמה זמן נתבע צריך להגיש כתב הגנה?​

בית המשפט לתביעות קטנות מעמיד 30 ימים לרשות הנתבע להגשת כתב ההגנה.

ממתי מתחילים לספור את הימים לצורך הגשת כתב הגנה?​

ספירת הימים להגשת כתב ההגנה תחל מיום בו בוצעה מסירת כתב התביעה לנתבע כדין . כלומר, הנתבע יחל לספור את 60 או 30 הימים לצורך הגשת כתב הגנה, החל מהיום בו קיבל את כתב התביעה לידיו.

מי צריך למסור לנתבע את כתב התביעה?​

תובע. עם זאת, בבית המשפט לתביעות קטנות, מזכירות בית המשפט דואגת למסור את כתב התביעה לנתבע. ובאחריות התובע לוודא שהנתבע אכן קיבל את כתב התביעה.

מה הדין אם הנתבע לא הגיש כתב הגנה בזמן?​

אם נתבע לא הגיש כתב הגנה בזמן, תוכלו להגיש בקשה למתן פסק-דין בהעדר הגנה. ההוראה תקפה הן לבתי-המשפט ה"רגילים" (תקנה 130 לתקנות סדר הדין האזרחי, התשע"ט-2018); והן לבתי-המשפט לתביעות קטנות (תקנה 10 לתקנות השיפוט בתביעות קטנות (סדרי דין), התשל"ז-1976).

מה קורה אם רק חלק מהנתבעים לא הגישו כתב הגנה בזמן?​

גם אם מדובר במספר נתבעים, כל נתבע עומד בפני עצמו. כך שגם אם חלק מהנתבעים לא הגיש כתב הגנה במועד או שכתב ההגנה נמחק, עדיין אפשר לבקש פסק-דין בהעדר הגנה רק לגבי אותם נתבעים.

מה הדין אם הנתבע הגיש כתב הגנה והוא נמחק?​

כתב הגנה שנמחק יחשב ככתב הגנה שמעולם לא הוגש. כלומר, גם אם הוגש כתב הגנה אבל הוא נמחק, ניתן לבקש לתת פסק-דין בהעדר הגנה. (תקנה 130 לתקנות סדר הדין האזרחי, התשע"ט-2018).

קיבלתי פסק-דין בהעדר הגנה, האם זכיתי?​

פסק הדין יישלח לנתבע עם אישור הבקשה למתן פסק דין בהעדר הגנה. מתאפשר לנתבע עוד 30 יום כדי להגיש בקשה לביטול פסק הדין מיום שקיבל את פסק הדין לידיו. בבקשה לביטול פסק דין, הנתבע יצטרך להתייחס לשני עניינים: מדוע לא הגיש כתב הגנה במועד,סיכויי הגנה.



רוצים לדעת עוד? הכנסו למאמר המלא הנתבע לא הגיש כתב הגנה? זה מה שקובע החוק

תוכלו למצוא באתר שלנו מאמרים שימושיים מאוד. אנחנו מעודדים אתכם להכיר את הזכויות שלכם ולעמוד עליהן.
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה