מה קורה ברכבת ישראל!?!

ניוטראל

Active member
גם בהלוך וגם בחזור (הורגש יותר בחזור!),
הרכבת התעכבה, לא רחוק ממחלף זכרון יעקב.
והכרוז הכריז, שיש רכבת מצד שני. שצריכה להגיע ולעבור!
ואז הרכבת שלנו תמשיך!
(חוזר מכיוון הצפון כעת.)
שאלתי עובד שעבר בקרון.
והוא אמר לי, שעדיין יש קטע מסילה לא מוכפל! (והוא זרק אותי בזכרוני קרוב ל30 שנים אחורה...)
אמרתי לו!
חשבתי, שכבר התקדמו מאז. וכל הדרך מחיפה לתל אביב, הוכפלה המסילה. והוא אמר לי שלא!
אמרתי לו, שלא זכור לי מנסיעות קודמות בשנה האחרונה שהיה כך!הוא טען לי שכן!
והוא טען אף, שאין קטע מסילה בשיפוצים...

בקיצור! העיקר בחירות! העיקר משרד התחבורע!
אך עדיין התחבורה די פרימיטיבית...
 

scooby5

Member
גם בהלוך וגם בחזור (הורגש יותר בחזור!),
הרכבת התעכבה, לא רחוק ממחלף זכרון יעקב.
והכרוז הכריז, שיש רכבת מצד שני. שצריכה להגיע ולעבור!
ואז הרכבת שלנו תמשיך!
(חוזר מכיוון הצפון כעת.)
שאלתי עובד שעבר בקרון.
והוא אמר לי, שעדיין יש קטע מסילה לא מוכפל! (והוא זרק אותי בזכרוני קרוב ל30 שנים אחורה...)
אמרתי לו!
חשבתי, שכבר התקדמו מאז. וכל הדרך מחיפה לתל אביב, הוכפלה המסילה. והוא אמר לי שלא!
אמרתי לו, שלא זכור לי מנסיעות קודמות בשנה האחרונה שהיה כך!הוא טען לי שכן!
והוא טען אף, שאין קטע מסילה בשיפוצים...

בקיצור! העיקר בחירות! העיקר משרד התחבורע!
אך עדיין התחבורה די פרימיטיבית...
כל המסילה בין חיפה לתל אביב הוכפלה מזמן (תחילת-אמצע שנות התשעים).
אולי עובדים על חיבןר המסילה המזרחית/חשמול, מה שגורם להשבתה זמנית של אחת המסילות (בשעות הערב)
 

ניוטראל

Active member
כל המסילה בין חיפה לתל אביב הוכפלה מזמן (תחילת-אמצע שנות התשעים).
אולי עובדים על חיבןר המסילה המזרחית/חשמול, מה שגורם להשבתה זמנית של אחת המסילות (בשעות הערב)
לא רק בערב!
זה היה גם בצהריים!
ופלא, שעובד של הרכבת טען. שזה לא שיפוץ!
 

קו 415

Active member
כל המסילה בין חיפה לתל אביב הוכפלה מזמן (תחילת-אמצע שנות התשעים).
אולי עובדים על חיבןר המסילה המזרחית/חשמול, מה שגורם להשבתה זמנית של אחת המסילות (בשעות הערב)
יש עבודות על אחת מהמסילות בין נתניה לחיפה בכל ערב.
לכן מאזור 8 התדירות יורדת לנסיעה בשעה לכיוון, והנסיעות מאספות יותר
 

DAVIDADATO

Well-known member
גם בהלוך וגם בחזור (הורגש יותר בחזור!),
הרכבת התעכבה, לא רחוק ממחלף זכרון יעקב.
והכרוז הכריז, שיש רכבת מצד שני. שצריכה להגיע ולעבור!
ואז הרכבת שלנו תמשיך!
(חוזר מכיוון הצפון כעת.)
שאלתי עובד שעבר בקרון.
והוא אמר לי, שעדיין יש קטע מסילה לא מוכפל! (והוא זרק אותי בזכרוני קרוב ל30 שנים אחורה...)
אמרתי לו!
חשבתי, שכבר התקדמו מאז. וכל הדרך מחיפה לתל אביב, הוכפלה המסילה. והוא אמר לי שלא!
אמרתי לו, שלא זכור לי מנסיעות קודמות בשנה האחרונה שהיה כך!הוא טען לי שכן!
והוא טען אף, שאין קטע מסילה בשיפוצים...

בקיצור! העיקר בחירות! העיקר משרד התחבורע!
אך עדיין התחבורה די פרימיטיבית...
תדע שהרכבת עדיין בימי המנדט הבריטי ודרך אגב הסיבה שהמסילות הן בצד שמאל ולא צד ימין כי לפני הקמת המדינה היו נוסעים פה כמו בבריטניה
 

Ccyclist

Well-known member
תדע שהרכבת עדיין בימי המנדט הבריטי ודרך אגב הסיבה שהמסילות הן בצד שמאל ולא צד ימין כי לפני הקמת המדינה היו נוסעים פה כמו בבריטניה
לא נכון. כיוון הנהיגה מימין בכביש קיים בארץ עוד מימי הטורקים ולא שונה לצד הבריטי עם הקמת המנדט. אגב - גם בגיברלטר נוהגים בצד ימין מטעמי נוחות של הקישור היבשתי לספרד.

מבחינת רכבות - במדינות רבות עם נהיגה בצד ימין הרכבות נוסעות בצד שמאל. זה נכון לצרפת וספרד למשל. הסיבה היא שיותר נוח למקם את מערכות האיתות מחוץ למסילות בצד שמאל ולא בתוכן בצד ימין. יש גם היסטוריה שחברות בריטיות השתתפו בבניית קווי הרכבת הראשונים במדינות אלו.
 
למעלה