מודל חדש במוזיאון GREIF בחיפה

  • פותח הנושא greif
  • פורסם בתאריך

greif

New member
מודל חדש במוזיאון GREIF בחיפה

חדש ב-GREIF-Miniature Model Museum- מכונית כיבוי אש נושאת סולם המבוססת על רכב Delahey.
הכבאית – שכינויה הוא על שם הרכב Bonvilleעליו היא מבוססת – נכנסה לשרות בתחילת שנות ה-30 ושימשה במשך שנים רבות- מעבר לצפוי.
כבאית זו היא בעצם סולם גבהים- היא אינה נושאת מים או חומרים כימיים- אלא רק את הסולם ואיתו ציוד אלמנטרי נלווה- לצורך הפעלת הסולם ופעולות חילוץ וכיבוי בגבהים.
כבאית הסולם היתה נילווית לקבוצת כיבוי משולבת- ומאפשרת את ההגעה לגבהים לצורך כיבוי וחילוץ.
בתמונת המודל שצולמה בסדנת העבודה של המוזיאון- ניתן לראות את הסולם פרוש לכל אורכו- ולהתרשם מגובהו.
הכבאית הזו-המוצגת בעזרת המודל - שירתה במערך הכיבוי של נסיכות מונקו- ושימשה מתחילת שנות ה-30 כאמור- ועד אמצע שנות ה-50- שאז הוחלפה ברכב מודרני יותר.
כבאית זו- מצטרפת לאחיה הקטן-המוצג גם הוא במוזיאון- ג'יפ הכיבוי מתוצרת וויליס, ששימש כרכב הכיבוי של נמל התעופה (הליקופטרים) של מונקו משנות ה-50 ועד סוף שנות ה-60.





 

greif

New member
חדשות מוזיאון GREIF בחיפה

המודל החדש שהצטרף ל-GREIF-Miniature Model Museum- הוא מכונית ה-פורד המפורסמת ביותר בתולדות הרכב, ה-פורד מודל T 1910.
זהו הרכב הראשון שיוצר בייצור המוני מסיבי שגרם למהפכה בתחום התחבורה היבשתית.
במשך 19 השנים שבהן יוצר רכב זה- שמבנהו הבסיסי לא השתנה מאז הוצג לראשונה בשנת 1908- יוצרו מעל 15 מיליון יחידות מסוגו.
כאשר תיכנן הנרי פורד את המודל T, הרכב נחשב למודרני מסוגו, עשוי מהחומרים המתקדמים ביותר באותה תקופה, והמבנה שלו חזק וקשוח- לאפשר לו להתמודד עם הדרכים הגסות באותה תקופה- להזכירכם- אלו לא היו דרכים סלולות, ובאיזורי הערים-מרוצפות בגסות- דרכים שהתאימו לעגלות סוסים בעלות המהירות הנמוכה.
כאשר הסתיים ייצור המודל T ב-1927, עדיין נרכש הרכב על אף שעבר זמנו. זאת- תודות למוניטין המעולים שצבר, וכן למחירו הנמוך- מחיר שהחל לרדת בהדרגה כבר ב-1910 עקב ייצור מתחרים מודרניים ממנו.
רכב זה מוצב כבר בתצוגת המוזיאון- והשבוע יצטרף אליו אחיו הצעיר- פורד מודל T 1012, עם המבנה הייחודי לו- יש למה לחכות.







 

greif

New member
חדשות מוזיאון GREIF בחיפה

למודל ה- פורד מודל T האדום שכבר הוצג כאן (לא...לא למכירה, לא יד שניה, לא מעיקול או מאגר המשטרה) הצטרף חבר חדש במוזיאון GREIF.
זהו ה-פורד מודל T 1912. וכבר אז למכונית היה שימוש נוסף-מעבר להובלה, והסעת נוסעים- רומנטיקה....
מה שהיה טוב לכירכרות הקלות, טוב גם למכונית- כלי חדש- וללא נפיחות הסוס הרתום מלפנים....
אז לפניכם- רכב המותאם בדיוק לדייט מבטיח, או – לריענון מערכת יחסים קיימת- כי שיגרה- זה לא תמיד טוב...
הרכב- הוא אותו רכב, פורד מודל T הארגזי והחסון, כי הדרכים כידוע-ב-1912- עוד היו רחוקות מלהיות האוטובאן הגרמני הידוע לתפארת.
הרכב הוא פורד אנגלי- המכוניות האלו -חלקיהן יוצרו בארה"ב, ונשלחו לבריטניה-ושם הורכבו בסיגנון בריטי- הגה ימני למשל. המנועים- יוצרו במלואם באנגליה וכונו- מנוע פורד אנגליה (הסוסיתא, והכרמל דוכס- זוכרים?....חטיף גמלים-למי שלא מכיר).
לרכב הזה ספסל זוגי- בקבינה הקטנה, מחופת הברזנט.
אבל- אם תרצה הליידי להתענג על נסיעה באוויר הפתוח (כאילו שחסר אוויר בקבינה הפתוחה נוסח רכב בט"ש), מקרני שמש אביבית, וממראה הציפורים, הפרפרים והנוף האנגלי הירוק והאביבי- הרי שבאחורי הרכב שמור לה כיסא נוסף, מרופד היטב, בחלל הפתוח-ממש מיטת שיזוף על גלגלים....
אל תנסו את זה איתה ברכב החדש שלכם מודל 2020....היא תישאר תלושת אוזניים וקרועת בגדים במהירות המודרנית, ובמקום רומנטיקה תקבלו נינג'ה זועמת.
כראוי לרכב רומנטי, וכתשובה מקדימה לכל אותם חובבי הצבע השחור של הפורד מודל T, - רכב זה נצבע בצבעי ירוק כהה (שאומץ אחר כך על ידי בנטלי), ושחור (שחור ?!??), ואילו הגלגלים (עשויים עץ בעבודת יד) בצהוב עליז.
כרגע נשלמת בניית פורד נוסף- הפעם מודרני יותר, מהיר יותר, ולא יהיה צורך במנואלה כדי להניע.





 

greif

New member
חדש במוזיאון GREIF בחיפה

המודל שיוצג כאן הפעם- מוצג ב- GREIF-Miniature Model Musem דווקא באגף הספנות המודרנית- של שנות ה-50-2,000 האניה נראית אמנם כמו אניית מפרשים מהמאה ה-19- אולם זו אניה מודרנית ומשוכללת ברמת שנות ה-2,000.
האניה הזו- ששמה הוא GORCH FOCK היא אניית אימונים ובית ספר ימי שט של הצי הפדרלי הגרמני. היא נבנתה בשנת 1957, לאחר שגרמניה- כפיצוי מלחמת העולם השניה- נושלה מכל אניות האימונים שהיו לה (שאחת מהן נשאה את אותו השם).
האניה קרויה על שמו של הסופר הגרמני יוהאן קינאו- שהשתמש בשם הפסבדונים הסיפרותי GORCH FOCK. הוא שירת בצי הקיסרי הגרמני במלחמת העולם הראשונה- ונהרג בקרב יוטלנד.
לרשות צוות האניה מערכת הנעה מודרנית הכוללת מנוע דיזל, וגנרטורים לייצור חשמל מכל הסוגים, כמו גם מערכות ניווט ותקשורת מהמילה האחרונה.
לחניכים המתאמנים- מוקדש גשר פיקוד משלהם, ומערכת מפרשים מסורתית- הם מתאמנים בהשטת האניה באמצעים המסורתיים הדורשים את הפעלת כל החושים, התבוננות מעמיקה בים ובשמיים וניתוח מצבים המתפתחים בהם- ללא עזרת מיכשור מודרני. כל פעולת ימאות שלהם- נעשית בכוח הידיים –ונדרשות עשרות ידיים לביצוע פעולה שכזו- כמו למשל פתיחת וקיפול מפרשים, הטיית מפרשים לפי כיוון הרוח, הורדת והרמת סירות, עוגן, ועבודות אחזקה.
החניכים המתאמנים באניה הינם קדטים של המכללה הימית לקציני ים של הצי הפדראלי הגרמני (בפלנסבורג), כמו גם מועמדים לשירות בצי המסחרי הגרמני, בני נוער שוחרי ימאות המעוניינים לעבוד בים, וגם קדטים ממדינות זרות.
כמי שהתאמן, וגם הדריך באניות אימונים מסוג זה- אני יכול להדגיש בתוקף את החשיבות של שימור כישורי הימאות המסורתית, במיוחד בתקופה זו של פריחת "ימאות הכפתורים ומסכי המגע" – כי על הבסיס של הימאות המסורתית- בנויה כל הימאות כולה-גם בתקופת הלוויינים והמעגלים המודפסים.





 
למעלה