מוזה נשית

מוזה נשית ../images/Emo68.gif

מי המוזה שלכם- מוכרת ולא מוכרת- לאישה שהייתן רוצות להיות כמותה ומה מאפיין אותה שהכי התחברתם
 

שירה1973

New member
פמלה לי אנדרסון ? .... ../images/Emo151.gif

טוב אז לא ממש פמלה לי אנדרסון (עם כל הכבוד לגברת ותרומתה לעמק הסיליקון). שאלה קשה שאלת, כי לא ממש יש לי "מוזה" אחת ויחידה. כמעט כל יום אני קוראת משהו או רואה משהו או שומעת איזה שהוא סיפור על מישהו/מישהי, שגורם לי להתפעלות ומעורר הערכה והשראה. אם הייתי יכולה, הייתי לוקחת לעצמי משהו מכל כך הרבה אנשים נפלאים מסביבי. אבל, חשבתי קצת על השאלה שלך והגעתי למסקנה שללא ספק אחת הדמויות הכי מדהימות בעיניי היא הלן קלר. סיכום קצרצר על החיים של האישה מעוררת ההשתאות הזאת, ממנו אפשר ללמוד משהו על הכח הנפשי העצום שלה - http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%9C%D7%9F_%D7%A7%D7%9C%D7%A8 רובנו מתגמדים לחלוטין נוכח העוצמות של האישה הזאת. יש לי כל כך הרבה מה ללמוד ממנה...
 

mikilk

Active member
אכן שאלה קשה

והתשובה עוד יותר. המוזה, היא הרכב של כמה נשים, אך בראש ובראשונה אמא שלי, שאיננה משכילה, או קריריסטית, ודי סתמה את חייה בהקדשה למשפחתנו, לילדים ולבעלה. יחד עם זאת, חוכמת החיים שלה והאנטיליגנציה הרגשית שלה, הכינה אותנו לחיים, והביאה אותנו למה שהננו, היא גם לא מוותרת על ההנאות הקטנות שנותרו לה, מוזאונים, הרצאות, ערבי שירה, תיאטרון וכו. בעיני היא אשת העולם הגדול ללא קרירה, כסף או השכלה. אשה מדהימה - אפילו בעלי טוען (גם היום אחרי 20 שנה ביחד) כי הוא מאוהב באמא שלי וזו הסיבה שהתחתנו
 

hayapollak

New member
האמת?

יש המון נשים נפלאות ומקסימות,בהמון תחומים גם גברים לא חסר - זו עובדה. יחד עם זאת אני לא זוכרת את עצמי רוצה להיות כמו מישהיא או מישהוא. לא שאני כזו אישיות ובטח רחוקה מלהיות מושלמת (מסתבר שכולם כאלו) נשים וגם גברים יכולים לתת לי השראה מסויימת - מוזה -רעיונות חומר למחשבה להתקדם, להתפתח, להשתנות אבל זה רחוק מהצורך להיות כמו.
 
ברברה סטרייסנד

כל כך מעריצה את האישה הזו, על הנחישות, ההתמדה, הכישרון, האומץ להיות מה שהיא בלי להיכנע למה שמכתיב העולם והתרבות בהם היא חיה. עלתה מכלום לאימפריה, מבחינתי היא בספירה משל עצמה. מבחינת כישרון ויכולות קוליות אין דומה לה בכל עולם המוסיקה לדעתי.
 
יש הרבה נשים יקרות ומיוחדות שהן

מבחינתי מוזה. כל אחת בתקופה מסוימת. אחת הדומיננטיות ביותר היא שופטת שעבדתי איתה בעבר. אני מלאת הערצה לאישה זו שבגיל 37, כלכלנית בצבא קבע, נשואה ואם לארבעה ילדים עשתה מהפך בחייה ולמדה עריכת דין ובגיל 45 כבר כיהנה כשופטת בבימ"ש השלום. וכמה שנים לאחר מכן היא גילתה את עולם הרוחניות, למדה מדיטציה ויוגה לעומק, עברה עם משפחתה לגור בישוב בגולן, התקדמה למחוזי ועושה חייל רב. אישה ראויה להערצה לדעתי !
 

Eiley

New member
וואי איזה סיפור!

מסקרן אותי לשמוע עוד על האשה הזו! כללית יש מלא נשים שמעוררות בי השראה.. אני מעריכה נשים אמיצות ופתוחות, שיודעות מה הן רוצות, מקרינות משהו מיוחד אבל שומרות תמיד על כבודן... יש כל כך הרבה תכונות ודברים ספציפיים שאני מעריכה בנשים שאני רואה. זה מאוד עוזר במיוחד כבחורה צעירה, שאת מסתכלת על נשים אחרות ומאתרת לך דברים שאת מעריכה וחשובים לך ככה שאת יכולה ללמוד איך למצוא אותם גם בעצמך! אני מרגישה כמו עדיין מן סוג של צופה, עדיין לא ממש אישה...
 
אפשר לשאול לגילך ?

כשפגשתי את השופטת הייתי בת 22 לערך. עבדנו ביחד כשנתיים. למען האמת, התחלתי את הגילוי האישי שלי יחד איתה. שתינו גילינו יחד את עולם הרוח - היא פנתה ליוגה ומדיטציה ואני פניתי אל עולם הנסתר. בפעם הראשונה שראיתי הילה זה היה אצלה. ראיתי את ההילה שלה. לבנה, זוהרת יפה, ומסביבה הילה אדומה עם חור בכתף (מסתבר שהיתה לה בכתף פציעה ישנה). היינו יושבות בהפסקה בלשכתה ומתאמנות זו על זו בראית הילות. היא אישה מדהימה ומיוחדת במינה לא ראיתי אותה שנים אבל אני עוד מפנטזת שיום אחד אגיע לצפון ואבקר אותה בביתה ו/או בבית המשפט בו היא עובדת.
 

המונשרי

New member
יש את הנשים הקלאסיות הללו..........

מבחינת מראה דוגמת": סופיה לורן ( בצעירותה),פלומה פיקסו,רומי שניידר, או יעל אבקסיס- שכל רמ"ח אבריהן מדיף נשיות. אם זה מבחינה אנטלקטואלית אז נשים דעתניות דוגמת : הילרי קלינטון, אופרה ווינפרי "עושות לי את זה". אוהבת את הנשים שהן מכתיבות דעת קהל ופחות את אלה הנגררות כאווזות פותות אחר צווי האופנה.
 
אני קיבלתי השראה משתי עלמות

שקראתי עליהן בחודש האחרון בעיתונות: האחת- לילך להט- בחורה בת 22 שמגיל 12 עוסקת באופן קבוע בהתנדבות על סוגיה השונים. ציטוט שלה- "חונכתי מגיל צעיר על עזרה לזולת. הסיפוק שבתרומה נותן לי הכל". השניה- לאה סבן- בחורה בת 23 שלפני 4 שנים נפצעה קשה ממכונית תופת בירושלים. כל פלג גופה העליון נשרף. ובכוח האמונה שלה בלבד (היא סירבה לשכנועי הרופאים לעבור ניתוחי השתלת עור, מתוך אמונה מוחלטת שאלוהים ירפא אותה), החלימה לחלוטין, לא נותר שום פגם בעור שלה, והיום היא מדגמנת, לומדת וכותבת שירים. הקריאה על שתי הבחורות השונות והמופלאות האלה, מילאה אותי ביראת כבוד, ורצון להכניס מהאיכויות שהן מגלמות לתוך חיי.
 
אסתר וייס - המחנכת שלי

מכתה ג' עד ו'. לא יפה, צועקת לפעמים על הילדים. ילדת "קסטנר", שסיפרה לנו איך הוריה נקברו חיים. נשואה ליצור שאני לא יכולה להגדיר אחרת מאשר מאוס...... פגעה בי פעם נורא ולא שכחתי לה עד היום. אבל אותנטית, ולא מוותרת. חכמה מאוד. אוהבת את הילדים, וגם אם עשתה טעות, היה ברור לכולם שלא מתוך כוונה רעה, אלא מתוך אהבה אמיתית ורצון טוב. אשה משכמה ומעלה, טובת לב, שמערכת החינוך החדשה הטכנוקראטית ניסתה להעיף החוצה והצליחה, אבל הבינה פתאום שבלעדיה אי אפשר ללמד מתמטיקה, וזחלה חזרה אליה לבקש עזרה.
 
למעלה