מומחה לרפואת עיניים מגיע לפורום!

דלקות מעדשות מגע

העדשות הקשות הנושמות , אומנם קשה יותר לסבול אותם בהתחלה ןצריכים התאמה טובה על ידי אופטומטריסט \רופא עיניים אבל הם גורמות לפחות תגובות אלרגיות בלחמיות כדוגמת אלו שאנו נתקלים בהם עם העדשות הרכות . לפני שתעשי זאת תבדקי אם העדשות שאת מרכיבה מתאימות לך לעתים הם לא יושבות טוב על הקרנית , לא זזות מספיק כאשר את ממצמצת , הדבר יכול לגרום לחוסר חמצן בקרנית.
 
ניתוח לייזר אחרי גיל 45

להתייחס להתאמה לניתוח כמו לאנשים צעירים יותר אבל שצריך לקחת בחשבון :
שבגיל 45 אנשים שרואים טוב לרחוק צריכים כבר משקפיים לקריאה
מי שיש לו קוצר ראיה , משקפיים עם - (ואלו הם הרוב ) אז אם מתקנים את הראיה לרחוק יצטרך משקפי קריאה , הרבה אנשים מעדיפים להישאר עם משקפי קריאה בלבד מאשר משקפיים לרחוק ובנוסף גם משקפיים לקריאה ( או להרכיב משקפיים מולטיפוקאטליות ) , כי תיקון הראיה מרחוק מאפשר להם להיות חופשיים ממשקפיים בכל הפעיליות מחוץ לבית כולל ספורט , במקרים אחרים אנו מבצעים (כמובן הכל תלוי בגודל קוצר הראיה ) תת תיקון בעין אחת ותיקון מלא בעין השניה על מנת לתת עצמאות מהמשקפיים גם לרחוק וגם לקרוב
במקרים שקוצר הראיה קל לדוגמא -1.5 בכל עין אז כמובן לאחר בדיקת התאמה שוקלים אופציה של ניתוח בעין אחת בלבד ( העין הדומיננטית) והעין השניה תשמש את המטופל לראיה מקרוב .
מי שיש לו רוחק ראיה, משקפיים עם + הניתוח ישפר לו את הראיה מרחוק וגם מקרוב , ויקטין את התלות במשקפי הקריאה .
 
טיפולים לקרטוקונוס ועדשות מגע

מבחינה עקרונית יש אפשרות להשתיל טבעות בקרנית שהם סהרונים שקופים מחומר פלסטי (לא מעורר דחיה בקרנית ) , הניתוח הוא ניתוח שנמשך מספר דקות בלבד תחת הרדמה טופיקאלית ( על ידי טיפות עיניים ) מדובר בניתוח הפיך , הטבעות משפרות את הראיה וגורמות להשטחה של הקרנית ועושות אותה סדירה יותר הדבר מאפשר ברוב המקרים שיפור נוסף על ידי משקפיים ( מה שבדרך כלל איננו אפשרי לפני ההשתלה בגלל העיוות שבקרנית ) ולעתים משפר את האפשרות להרכבת עדשות מגע כי הקרנית יותר שטוחה וסדירה ולעתים מספיק עדשה רכה , ולעתים השיפור הוא עד רמות שאין צורך במשקפיים ,כמובן כל זה תלוי במצב הקרנית .
 
העובי של הקרנית וניתוח תיקון המספר

לגבי הסבוכים של הניתוח התייחסתי בשאלה הקודמת על סכונים בניתוחי לייזר
לגבי מספר לא יציב התשובה היא שלא מנתחים עין שהמספר בה אינו יציב , נקודה .
לגבי השתתפות הקופות יש כמה קופות שבבטוחים המשלימים שלהם יש השתתפות בניתוח לייזר , למכון שלי למשל יש הסכם עם מכבי שלי וזה מוזיל את הניתוח ב כ 40% .
 
טיפול בקרטוקונוס

בדרך כלל לוקח מספר חודשים עד שנה עד שרואים מה התוצאה של השתלת קרנית מבחינת הראיה , במידה ויש אסטיגמטיזם ( אגב זה יכול גם להתפתח אחרי השנה הראשונה ובמשך השנים ) אפשר להתאים משקפיים \ עדשות מגעי \ לבצע חתכים בקרנית המושתלת ואפילו לבצע טיפול לייזר לתיקון הראיה על השתל עצמו .
 
המספר חזר אחרי ניתוח לייזר

בכל מקרה צריך להמתין ולראות אם אין התדרדרות נוספת בראיה , אני הייתי ממתין לפחות שנה עד שאנחנו בטוחים שזה המספר שחזר ואין עליה נוספת בקוצר הראיה.
תלוי באיזה שיטה עשית אם בשיטת השיוף העמוק (LASIK ) אז צריך לבדוק כמה עובי יש בקרנית ואם העובי מאפשר הרמת המתלה וביצוע התיקון הנדרש באמצעות טיפול לייזר נוסף
אם מדובר בשיוף שטחי אז שוב צריך לבדוק מה העובי של הקרנית ובהתאם להחליט אם אפשר לבצע את התיקון בלייזר
הדבר החשוב לדעתי הוא לוודות שזה המספר הסופי ואז אפשר עקרונית לעשות את התיקון הנדרש .
לגבי מדוע זה קרה יש אחוז מסוים של מטופלים שאצלם במשך הזמן אחרי הניתוח חוזר חלק מקוצר הראיה שלהם ואז אפשר לעשות תיקון נוסף בלייזר אחוז זה נעשה במשך השנים קטן יותר ויותר , אצלי אחוז זה עומד היום על כ1% .
 
עדשות מגע אחרי ניתוח לייזר

בהחלט אחרי חודשיים את יכולה לבצע התאמה של עדשות מגע לגבי סוג העדשה תלוי במצב הקראטוקונוס אצלך יש כמה סוגים יש עדשות רכות מיוחדות לקראטוקונוס , יש עדשות קשות נושמות , יש עדשת סקלראליות וסמי סקלראליות יש עדשות היברידיות (במרכז קשה נושמת ובקצוות רכה ) , צריך להתאים לך עדשה לפי מצב הקרנית שלך . בהצלחה
 
סוגי טיפולים לקרטוקונוס

מבחינה עקרונית יש אפשרות להשתיל טבעות בקרנית שהם סהרונים שקופים מחומר פלסטי (לא מעורר דחיה בקרנית ) , הניתוח הוא ניתוח שנמשך מספר דקות בלבד תחת הרדמה טופיקאלית ( על ידי טיפות עיניים ) מדובר בניתוח הפיך , הטבעות משפרות את הראיה וגורמות להשטחה של הקרנית ועושות אותה סדירה יותר הדבר מאפשר ברוב המקרים שיפור נוסף על ידי משקפיים ( מה שבדרך כלל איננו אפשרי לפני ההשתלה בגלל העיוות שבקרנית ) ולעתים משפר את האפשרות להרכבת עדשות מגע כי הקרנית יותר שטוחה וסדירה ולעתים מספיק עדשה רכה , ולעתים השיפור הוא עד רמות שאין צורך במשקפיים ,כמובן כל זה תלוי במצב הקרנית .
לעתים אני משלב את השתלת הטבעות עם קרוס לינקינג( טיפול שמשלב זילוף טיפות ריבופלביןvitamin b2 ולאחר מכן חשיפה של הקרנית לאור אולטראסגול למשך מספר דקות , תלוי בעוצמה שיש במכשיר שבו משתמשים ), טיפול זה מחזק את הקרנית ומייצב וכשהוא משולב עם השתלת טבעות משיגים השפעה גדולה יותר של הטבעות על הקרנית .
אפשר גם לשקול טיפול לייזר מסוג PRK (שיוף שטחי ) משולב עם קרוס לינקינג
לגבי התאמה אתה צריך לבוא ולעבור בדיקה .
 
טיפול קרולינקינג בקרטוקונוס

איזה קרוס לינקינג עשית ? האם הוסר האפיטיל ( מבטיח השפעה טובה יותר של הטיפול ) לפני הטיפול , למרות שבספרות מדווח על כשלון בסביבות ה5% , יש עקרונית אפשרות לבצע טיפול חוזר , אישית ביצעתי טיפול זה למאות רבות של אנשים , חזרתי על טיפול זה , אחרי מספר שנים רק בשתי עיניים ולא היתה שום בעיה עם הטיפול החוזר .
לגבי ההבדל בין קרוס לינקינג וטבעות
ה קרוס לינקינג מיועד לייצב את הקרנית ולעצור את ההתדרדרות בקראטקונוס
הטבעות מיועדות לשיפור הראיה בחולי קראטוקונוס
 
שאלה נוספת על טיפול בקרוס לינקינג

לא נתקלתי בצורך לבצע את הטיפול ביותר מפעמיים , אנשים שיש להם קראטוקונוס מאוד מאוד מתקדם או בשלב שהקרנית כבר מצולקת או שהקרנית דקה מאוד לדרגה קיצונית אז הם כבר לא מתאימים לקרוסלינקינג
 
תזוזה בניתוח לייזר

בכל מכשירי הלייזר המודרניים קיים מנגנון שמאפשר ללייזר לעקוב אחרי תנועות ולבצע את הטיפול במקום הנכון על הקרנית אם העין זזה מעבר ליכולת הלייזר לעקוב הלייזר מופסק אוטומטית וחוזר שוב לפעולה אחרי שהעין חוזרת למקום שבוא אמורה , כלומר מול המכשיר. בנוסף יש אור בתוך המכשיר שהמטופל מסתכל עליו כל הזמן וזה מקל על המטופל להמשיך להסתכל ישר לתוך המכשיר לייזר . אל דאגה .
 
הגיל המומלץ לניתוחי לייזר


החל מגיל 18 בתנאי שבדיקת העיניים כולל מיפוי קרניות תקינים והמספר יציב אם הגיל הוא מעל גיל 18 והמספר לא יציב גם אז לא מנתחים , לעתים אנו מנתחים אנשים מעט מתחת לגיל 18 בעיקר צעירים לפני גיוס בתנאי שאנו יודעים שבמשך השנה האחרונה לפני הניתוח המספר היה יציב .
 
עיוורון מעדשות מגע


שימוש לא נכון בעדשות מגע יכול לפגוע קשות בעין ובראיה וכן לגרום לליקוי קשה בראיה בעין הנפגעת מכך
עדשת מגע לא מטופלות נכון או יכולות לגרום לזיהום קשה בקרנית זיהום שעלול להשאיר צלקת שפוגעת בראיה בעין. כנ"ל עדשות לא מתאימות לעין כמו עדשות רכות שלוחצות על הקרנית ולא מאפשרות כניסת חמצן לקרנית גם הם יכולות לפגוע בעין .
לכן אני ממליץ על התאמה של עדשות המגע אצל אופטומטריסט\או רופא עיניים .
 
בלפריטיס *

בלפאר יטיס מתחלקת לשני סוגים , קדמית ואחורית
הקדמית מתבטאת באודם בגבול העפעפיים וקשקשת בין הריסים , הטיפול הוא בהתמדה על ניקוי העפעפיים עם המגבונים שציינת או עם סבון NAVIBLEPH או STERILID לעתים גם מורחים משחת סטרוידים לפי הנחיה של רופא העיניים , לרוב המהלך הוא כרוני עם החמרה והקלה לסירוגין אך למחלה זו אין סבוכים וחשוב להתמיד על הטיפול הנ"ל
יש גם בלפאר יטיס אחורית שמתבטאת בסעורות חוזרות בעפעפיים מחלה זו יותר קשה לטיפול אבל לפי התיאור שלך את לא סובלת מסוג זה של המחלה
 
לייזר והריון

לא לוקחים גורם זה בחשבון שאנו מבצעים ניתוחי לייזר לתיקון ראיה , רוב הנשים שעוברים טיפולי לייזר הם בגיל הפוריות , אחוז האנשים בנתונים שלי שעוברים פעם נוספת טיפול לייזר עקב חזרה חלקית של קוצר הראיה הוא כאחד אחוז ולא ראיתי שאחוז הנשים גדול יותר מהגברים, אני מבצע ניתוחי לייזר מזה כ23 שנה , גם בספרות המקצועית לא מתייחסים לניקודה זו.
 

The new me9

New member
אחרי ניתוח לייזר

עשיתי ניתוח לפני כמה שנים. אני לא צריך משקפיים.
&nbsp
האם אורח חיים מסוים יכול לגרום לי לחזור למשקפיים?
נניח ישיבה ממושכת מול המחשב
הליכה בחוץ בלי משקפי שמש
&nbsp
כל אלה יכולים לשנות את מבנה העדשה ולהחזיר לי משקפיים?
או ברגע שהעדשה שלי עם מעוצבת נכון - לא אחזור למשקפיים אלא לקריאה בגיל מבוגר?
 
מומחה לרפואת עיניים מגיע לפורום!


מתמודדים עם דלקות חוזרות בעיניים? בן משפחה מבוגר סובל ממחלות כרוניות? חוששים מהתפתחות תסמינים של מחלות בקרנית העין?

ביום ראשון, 30.11.14, בין השעות 16:00-18:00 יתארח בפורום ד"ר עאדל ברבארה, מומחה לרפואת עיניים ולמחלת הקרטוקונוס (ניוון הקרנית).
ד"ר ברבארה מנהל את מרכז רפואי IVSION מרכז לתיקון הראיה בלייזר ומנהל המרכז הארצי לטיפול בשראטוקונוס. בנוסף הוא שימש כיו"ר החוג לניתוחי רפרקציה בישראל עד יולי 2014. ד"ר עאדל ברבארה הוא הראשון בארץ שהשתמש בשיטת ה-lasek לתיקון הראיה בלייזר ומחלוצי הרופאים שביצעו ניתוחי תשבורת בלייזר להורדת המשקפים, הוא מבצע טיפולים אלו מעל 23 שנה.

שרשרו כבר עכשיו שאלות לד"ר ברבארה!
 

לאה133

Well-known member
יש לי בעיות בעיניים: יובש, שורף, כאבים, דלקת בעפעיים

אני משתמשת במגבונים לניקוי עיניים ובטיפות הילו ג'ל, האם יש לרופא המלצה לטיפול אחר/נוסף על מנת להקל את כאבי העיניים?

אשמח לתשובתו של הרופא
 
למעלה