מומחי הפורום שלום רב,

the mnm factor

New member
מומחי הפורום שלום רב,

(ראשית אציין שרוב הודעה זו מועתק מהודעה שכתבתי זה עתה בפורום אף אוזן גרון) יש לי בעיה קשה. בערך מאז פסח של אשתדק, כלומר מזה שנה, אני סובל כהוגן מבעיות חוזרות ונשנות של גרון סתום לחלוטין וכמות נוזלים באף. במהלך התקופות הללו איני מסוגל לנשום כראוי, אני מרגיש צורך להוציא נוזלים מהאף כמעט בכל דקה, לעיתים אני אף נחנק מהם ומשתעל אותם, ואני מרגיש שאני בולע כמויות אדירות של חיידקים. מיותר לציין שכל אלו ועוד מפריעים לי לתפקד במהלך היום וכמו כן הופכים את הלילות שלי לסיוט. בכל פעם ישנם כמה ימים של הפסקה והקלה בסימפטומים, לעיתים נדירות ביותר הקלה מוחלטת, ומיד לאחד מכן, כשרואים את האור בקצה המנהרה, שוב הגרון נסתם. במהלך התקופה הזו ראיתי רופאים רבים, וכמו כן מומחי אף אוזן גרון, שנתנו לי טיפות, כדורים, ואפילו בדיקות דם עשיתי. אבל דבר לא משתנה. אני רק לוקח עוד ועוד תרופות שלא תורמות לשיפור מצבי ואני מתחיל להרגיש חוסר אונים. הדבר גם התחיל להעיק על משפחתי שמתקשה לראות אותי במצב מתמיד של מחלה, וכמו כן בכל שבוע עליי לקחת יום אחד של חופשת מחלה בממוצע. המחלה הזו מתישה ומתסכלת דווקא בגלל הסמפטומים השגרתיים שלה, כי תמיד יש תחושה שזה עוד מעט וילך מעצמו, אבל זה אף פעם לא הולך לצמיתות. בהערת אגב אגיד גם שבמשך תקופה של חצי שנה בתוך השנה האחרונה היו לי גם בעיות קשות במערכת העיכול שהסתדרו, פחות או יותר, רק לאחרונה בעזרת שבועיים של אכילת גרגרים בתוספת מים. וכמו כן אציין שאחד הרופאים אליו הלכתי הציע שהבעיה שלי היא במערכת חיסונית חלשה, אשמח לדעתכם גם בנושא זה. אני יודע שהתיאור שלי אולי לא מתאר מחלה קשה, אבל התיאור לא מוגזם כלל. אשמח אם תתייחסו אליו ברצינות ותסבירו לי תחילה מה לא בסדר אצלי, כי הדבר הנורא ביותר במחלה הזו הוא אי הודאות וחוסר ההסברה מצד הרופאים. לאחר מכן אשמח אם תפנו אותי למקום הנכון בו אבריא כבר וברוך שפטרנו!! תודה לכם מקרב לב. (כתוספת לפורום רפואה סינית אציין שמעולם לא טופלתי על ידי רופא סיני, ואיני מכיר את שיטותכם. במהלך השנה האחרונה איבדתי הרבה מהאמון שהיה לי ברפואה המקובלת ואשמח להתחיל באנרגיות טובות עם הרפואה הסינית)
 

RanLoel

New member
בעיה כרונית

שלום the mnm factor מהתיאור שלך נשמע שהנך סובל מעודף ליחה בגוף. אני אומר את הדברים בערבון מוגבל אבל התחושות שאתה מתאר מכוונות לליחה עודפת הגורמת להצטברות של נוזלים בריאות (כל איבר פנימי ברפואה הסינית מקושר לפתח שונה בגוף והאף מקושר לריאות). חשוב להבין אם הליחה חמה או קרה (עכורה וצהבהבה או שקופה ונוזלית). אם היא קיימת רק בריאות ובפלג הגוף העליון או שבאה לידי ביטוי גם בבצקות ברגליים, בתחושה של נפיחות בבטן, או בתחושות של עמימות מחשבתית וכובד באופן כללי. הזכרת בדבריך בעיות במערכת העיכול. מערכת עיכול שאינה מתפקדת כראוי יוצרת ליחה. כדאי לחזור אחורה ולנסות לראות מתי נפגעה מערכת העיכול ומהי הסיבה לפגיעה. לרפואה הסינית כלים רבים שעשויים לעזור. אבחנה נכונה תוכל לייצב את מערכת העיכול ולסייע לך להפטר מעודפי הליחה. עצתי לך - ציין מהיכן אתה בארץ ומטפלי הפורום יפנו אליך במסרים האישיים. שבת שלום, רן
 

the mnm factor

New member
אוקיי, תודה על התשובה בנתיים

פרטים: הליחה בדרך כלל עכורה וצהבהבה אבל אחת הבעיות היא שאיני מצליח להוציא אותה מהפה ורובה מצטברת בגרון או, כמה מגעיל, נבלעת על ידי. מה שאני כן מוציא יוצא ברב המקרים דרך האף אבל בתחושה שזה עולה ישירות מהגרון, בדרך כלל מדובר בליחה נוזלית דמויית ג'ל בצבע צהוב ומעט עכור. לעיתים הליחה יוצאת כגוש יבש. שכחתי לציין שבמהלך השנה בימי המחלה מופיעים אצלי עוד סימפטומים של "התקררות" או "שפעת". יש ימים בהם השרירים כואבים ותפוסים ואני מרגיש חלש, וכמו כן בימים אלה לעיתים קר לי ואיני מצליח לאזן את חם גופי. אך דבר מאלה לא מעיק ומפריע כמו הצטברות הליחה חוסר היכולת לנשום. ולשאלתך, אני מאיזור רמת גן-תל אביב שוב תודה על הסבלנות.
 
מספר פרטים

היי, מעניין אותי לדעת- אמרת שזה נמשך כשנה. האם קרה משהו בסמוך לתחילת המחלה החוזרת? שינוי כלשהו בחיים? אשמח גם לדעת בן כמה אתה, אם אפשר. תודה, יעל
 

the mnm factor

New member
שלום יעל

בן זוגי הנחמד לקח את המחלה שאני נושאת על עצמו... אני כבת 20. סמוך לתחילת המחלה אכן התרחשו מספר שינויים בחיי, ובכלל השנה הקודמת היוותה פרק חשוב בחיי. יצאתי מהצבא, עברתי דירה רחוק מבית הורי, התחלתי חיים שהאמנתי בהם. קרו גם שני אסונות, אפשר לאמר, חברה מהצבא התאבדה, ודוד שלי התאבד שבוע לאחר מכן. כשהייתי לפני כחודשיים אצל רופא גאסטרו וסיפרתי לו על הבעיות במערכת העיקול החוזרות ונשנות במהלך השנה, הוא רמז לי שאולי הבעיות נוצרו בשל מעצור נפשי כלשהו, אז התחלתי לחשוב מה קרה בתקופה זו של תחילת המחלה שיכול להוות טריגר לחולשה של הגוף ומצאתי את הסיבות הללו... תודה רבה על העזרה, אני מעריכה את זה מאוד.
 
שינויים משמעותים

היי, כן, טוב, את מספרת על שינויים גדולים שקרו בחיים, אחד בסמוך לשני ולשלישי. אני חושבת שבקינסיולוגיה אומרים, שאם יש בעיה חוזרת ונשנית עם הגרון, כדאי לבדוק אם יש דברים שרצית לומר אך את לא אומרת אותם מסיבה כלשהי. בנוסף, אנחנו יודעים לומר שהתמודדות חלקית או חוסר התמודדות בכלל עם אבל משפיעה לנו על החיים מאוד, וכל אחד יכול לקחת את זה למקום אחר. האם התמודדת עם האבל על חברתך ודודך? מאוד יכול להיות שהאירועים היוו טריגר למצבך הנוכחי. ממליצה בחום על טיפול ברפואה הסינית, שיכול להחזיר קצת איזון לחייך.
 

ינוקא1

New member
ובנוסף

על השאלות של יעל : האם אתה מעשן \ עישנת בעבר ? במה אתה עובד (האם אתה בא במגע עם חומרים כימיים) ? האם החלפת עבודה \ עברת דירה לפני ההתפרצות בשנה שעברה ? האם קיים רקע של אסטמה ?
 

the mnm factor

New member
שלום שלום

אני מעשנת מעט מאוד... כסיגריה בשבוע בערך. אני עובדת בגן ילדים, באה במגע עם חומרי ניקוי שונים (שגרמו בינתיים לרגישות גדולה בעור הידיים) במחלה החלה לפני שהתחלתי לעבוד בגן, אבל אני בטוחה שעבודה זו לא תורמת לעזור לי להבריא... הגן הוא בית גידול לחיידקים והגוף שלי נותן להם דרור לעשות בו כרצונם. לא קיים רקע של אסטמה... תודה רבה על העזרה!
 

the mnm factor

New member
שלום לכל חברי בפורום היקרים

החבר הנחמד שלי לקח על עצמו את המחלה שאני נושאת כבר כמה חודשים רבים.
 

shovalili

New member
אוסיף רק עוד כמה השקפות...

אני אתחיל ואומר שכל מה שאומר כאן זה ממש על רגל אחת וניתן להרחיב עוד ועוד ולהסביר יותר לעומק את ההשקפה הסינית לגבי המצב שתיארת: ניתן לומר שגם בהשקפה "הסינית" מערכת החיסון חלשה, מכיוון שהיא קשורה למערכת הריאות (שמראה חולשה). מע' ריאות חלשה לא מצליחה להתמודד ביעילות עם חיידקים ווירוסים (או במילים שלנו - פתוגנים) שמגיעים מבחוץ ולכן זה מתבטא בחולשה כללית ואף בשרירים תפוסים כפי שציינת אח"כ. מע' חיסון חזקה יותר תוכל להתמודד ביתר קלות עם הפתוגנים. בנוסף מע' העיכול בהחלט קשורה לליחה שלא מצליחה להתפנות ואף נוצרת בעודף. כמובן שההמלצה הכי טובה שאוכל לתת זה להיפגש עם מטפל בתחום הרפואה הסינית: טווינא,דיקור, תזונה ... (מה שמדבר אליך ) ושם אני בטוחה שיוכלו להסביר ולהרחיב יותר בנוגע לצורת הטיפול במצבך. המון בריאות שלומית
 

the mnm factor

New member
תודה רבה שלומית

אני אשמע בעצתך ואלך לטיפול. עד כה הרפואה המערבית רק בילבלה אותי ודחפה לי תרופות רבות, בלי לתת לי הסבר אמיתי ומעמיק למצבי הכללי, ואת זאת אני טוענת על אף הרופאים שטיפלו בי, שהיו ברובם אנשים טובים ומיקצועיים. אני מוצאת ששיטת הטיפול ברפואה הסינית מתאימה לי יותר. אז שוב תודה רבה!
 

shovalili

New member
בהצלחה ../images/Emo13.gif

אני מציעה לך למצוא את המטפל שמתאים לך שאת מתחברת אליו ונוח לך איתו (אני מדברת בלשון זכר אך זה תקף גם לנשים כמובן
) בכדי שהטיפול יהיה שלם ומקדם ! בהצלחה וכמובן רפואה שלמה שלומית
 
למעלה