"מופז, רצחת לנו את האחות"

Roobie

New member
"מופז, רצחת לנו את האחות"

שר הבטחון, שאול מופז, נדהם מן ההתקפה המוחצת נגדו בעת שביקר בבת משפחת בן אליהו במושב פארן שבערבה. מופז בא לביקור ניחום אבלים בבית המשפחה של החיילת תמר בן אליהו, שנהרגה בפיגוע באוטובוס בירושלים בשבוע שעבר. במהלך הביקור, שהונצח במצלמות הטלוויזיה של אחת הרשתות הישראליות אמרה האחות הדס בן אליהו:" אני חושבת שלכל עם ישראל מגיעות תשובות. רצחת לנו את האחות, אז מגיעות לאמא התשובות". מאוחר יותר אמרה הדס כי דברים אלה ונוספים שהטיחה היו לאחר שראתה כי מופז מגיע לביקור עם צוות טלוויזיה. " הוא מנסה לעשות לנו סוג של מניפולציה פוליטית אז החלטתי לומר לו את האמת בפנים", סיפרה. ועוד מדברי הדס בן אליהו לשר הבטחון:"אתה רק מציע לנו אלימות והרג. זה הפתרון היחיד שאתה מציע לנו. איזה פתרון אחר? מה המצאת בשנים האחרונות? חוץ מלהרוג אנשים, מה עוד עשית? היית רמטכ"ל ועכשיו שר בטחון. מה עוד עשית?" שר הבטחון ביקש מצוות הטלוויזיה לעזוב לאחר השמעת הדברים. הוא לא הגיב ומאוחר יותר אמר כי אין לשפוט אנשים בצערם. הוא הזמין את הדס בן אליהו לשיחה אישית בלישכתו. ------------------------------------------- לא שזה יפריע לימנים להכניס את תמר ז"ל לרשימה של אנשים שנרצחו "בגלל השמאל"...
 

עמרי ר

New member
אז אני רוצה להבין:

זה שאחותה של תמר ז"ל היא שמאלנית קיצונית מוחקת אותה מרשימת הנרצחים? ממתי הנרצחים הם רכושו של צד פוליטי זה או אחר, עפ"י עמדותיהם הפוליטיות כשהיו בחיים (או עמדות בני משפחתם)? על כל סיפור כזה אפשר להביא 50 סיפורים הפוכים לחלוטין, שדורשים שמותם של יקיריהם לא יהיה לשווא, ויביא אחריו מלחמה עיקשת ובלתי-מתפשרת בטרור. גם אלה וגם אלה הם קורבנות תהליך אוסלו, או כפי שאהבתם לקרוא להם כשהייתם בשלטון "קורבנות הטרור".
 

עמרי ר

New member
תיקון

כוונתי בשורה האחרונה הייתה, כמובן, ל"קורבנות השלום".
 

Roobie

New member
כנראה שאין גבול לחוצפה

<<=ממתי הנרצחים הם רכושו של צד פוליטי זה או אחר?==> על זה בדיוק אני מדבר, על זה שאתם מנכסים לעצמכם את שמות הנרצחים כדי להראות שצדקתם בנוגע לפיתרון הסכסוך (מה שמוכח כבר יותר משנתיים כשטות גמורה, אבל ניחא). ואחותה של תמר ז"ל היא לא שמאלנית קיצונית, לפי מה שהבנתי בגלי-צה"ל המשפחה שלה היא משהו בין העבודה למרצ ולא יותר קיצוני מזה (אבל לך תדע, יש כאלה שקוראים גם לשרון שמאלני).
 

מטרניך

New member
מה לעשות שהשוליים של השמאל הקיצוני

התרחבו לתוך מה שנותר מהשמאל הציוני שקרס ואיננו עוד. הטבע לא סובל וואקום, ובמקום שאין עוד את רבין, את יערי וחזן ואת חייקה גרוסמן יש את מצנע, את ביילין, את שולה אלוני ואת הגלאונית וממש לידם את הסרבנים הפוליטיים, את שורדי מצפן ואת שונאי ישראל מהאקדמיה והתקשורת. מסימני הזמן הוא שהגב' הדס, שאחותה נרצחה בלב ירושלים, מפנה את טענותיה לא נגד הרוצחים, אלא נגד מי שעובד יומם ולילה כדי להגן גם עליה מפניהם. גם היא, בדומה למשפחת הרוצח, רוצה להיות בצד של 'קורבנות הכיבוש' ולא בצד של ה'כובשים'. היא מוזמנת לנסוע לחברון ולשבת בסוכת האבלים של משפחת החמאסניק הרוצח שביתו נהרס. קורבן כיבוש לקורבן כיבוש יביע אומר.
 

עמרי ר

New member
באמת אין גבול לחוצפה

תגיד לי יקירי, אתם שאלתם את הקורבנות או את משפחותיהם של אלו אותם כיניתם "קורבנות השלום"? האם בדקתם מהן עמדותיהן הפוליטיות טרם הכנסת אותם לרשימת אלה ש"הקריבו עצמם" למען הסכם אוסלו שלכם? האם אתם לא סופרים לשרון את מספר הקורבנות שנפלו בזמן כהונתו כראש הממשלה, ומכילים בתוכם גם מתנחלים וישראלים רבים אחרים שממש לא דוגלים בתורות השמאל, בלשון המעטה? אני לא יודע איך מצביעה אחותה של תמר, וזה לא ממש מעניין אותי. כל מי שמאשים את מופז ברצח, בשעה שהרוצחים הם בני העוולה הערבים מהחמאס, נחשב בעיניי כשמאל קיצוני.
 

Roobie

New member
תשובה לשניכם

קודם כל, אתם יודעים איפה משפחת בן-אליהו גרה? בפארן. המקום הכי ציוני שאפשר לגור בו. הם גרים שם בשביל שיהיו נקודות התיישבות יהודיות בנגב ובערבה, במקום שבו אף אחד לא רוצה לגור, ובניגוד למתנחלים גם לא עושים את זה בשטח כבוש ולעיתים גם בניגוד לחוק הישראלי (מאחזים בלתי חוקיים וכו'). זה ממש לא שמאל קיצוני. ולעמרי - אני מעולם לא אמרתי על נרצחים שהם קורבנות שלום, ולדעתי זו היתה טעות חמורה של רבין להגדירם כך. מה תגיד עכשיו? הלך לך כל הטיעון?
 

מטרניך

New member
הביטוי 'קורבנות השלום' הוא של בגין.

שנית, לפי מה שפורסם הדס בן-אליהו (האחות, מחברת המכתב) מתגוררת בירושלים ואחותה תמר הי"ד היתה בדרך אליה. הדס והסבתא הן פעילות של שלום עכשו.
 

Roobie

New member
אם הביטוי הוא של בגין...

אז זה בכלל פועל לרעת עמרי בויכוח הזה. ודיברתי על המשפחה בכלליות, שאמרה שהיא עומדת מאחורי כל מה שתמר כתבה במכתבה.
 

עמרי ר

New member
עם כל הכבוד לך

אתה לא ממש מייצג את השמאל הישראלי. מה שאתה באופןם אישי אמרת או לא ממש לא מעניין אותי, אלא מה שטען מחנה השמאל לאורך 10 השנים האחרונות. אני תולה את 1,000 הקורבנות מאז 1993 בהסכמי אוסלו הארורים. זה כלל לא משנה אם הקורבן הצביע לימין או לשמאל בבחירות לפני שנרצח, המחדל הוא אותו המחדל, האסון הוא אותו האסון, וכל היהודים שנרצחו נרצחו מאותה הסיבה העיקרית - היותם יהודים, בין אם היו ימנים או שמאלנים.
 

רונאל1

New member
זה גם לא משנה ששרון הוא ראש הממשלה

כשרוב אותם 1000 קורבנות חוסלו בידי טרוריסטים. זה גם אל משנה שהבטיח לכולנו למגר את הטרור - ביטחון ושלום ושיקר לעם ולמצביעיו. פושעי אוסלו לדין וצדיקי מפת הדרכים לפרס ישראל.
 

עמרי ר

New member
כששרון נבחר לראשות הממשלה

הרשות הפלסטינית כבר הייתה קיימת 8 שנים; הרוצח ערפאת והכנופיות שלו כבר הובאו בדיוור ישיר מטוניס, הנשק והכסף כבר הועבר להם, והלגיטימציה הבינלאומית הייתה בכיסם; הם חלשו על חלק גדול מהשטח ועל כמעט כל האוכלוסיה בגדה וברצועה; הטרור כבר השתולל לאחר כשלון קמפ-דיוויד והצעות ברק שנדחו ע"י הפלסטינים. זו המציאות, זו ההיסטוריה, ומה שתגידו לא ישנה אותה. אמנם אתם, בשמאל, מומחים גדולים בעיוות האמת כשזה מתאים לכם, אבל הזכרון פה הוא לא עד-כדי-כך קצר, ואנשים יודעים טוב מאוד מי דרדר את המדינה למצב הנורא הזה, מי הביא לכאן את אוסלו ויצר מצב בלתי-הפיך (בניגוד, אגב, למה שהצהיר בזמנו רבין), ומי ממשיך לתת לגיטימציה לטרוריסטים.
 
העבודה ומר"צ זה לא שמאל קיצוני ?

הם לא תמכו בראנטיסי שרצח את אחותה של הדס ? מספיק להיתמם. כאשר אתה תומך במישהו, תמוך עד הסוף או שתכה על חטא. העניין של לתמוך ואח"כ להאשים אחרים זו צביעות.
 

רונאל1

New member
הם גם תמכו באמא שלך

ונתנו לה מענק לידה כשאתה נולדת....(מענק שביבי הליכודניק רוצה לבטל עכשיו). פנאטיתזה זה ימין אולטרה-קיצוני. בית משוגעים ממש. חבר של רנטיסי ושיח יאסין ואם עייש היה בחיים הוא בטח היה הולך לבקר אותו.
 

רונאל1

New member
אתה האמא של הימין הקיצוני

חבר של ראנטיסי וערפאת. אתה יכול להגדיר את עצמך איך שבא לך, אבל הדעות הקיצוניות נשפכות מכל משפט שלך וקובעות חד משמעית: מדובר בימני קיצוני פסיכי על כל הראש.
 
אם אני ימין קיצוני ותומך במפת

הדרכים כפי שציינתי, שלטענתך כאן בפורום היא דרך השמאל, אז המסקנה היא שיש סתירה בין הדברים. לא ייתכן ימין קיצוני שתומך באידיאולוגיה של השמאל כלומר אתה מצוי בסתירה פנימית. תחליט, מפת הדרכים זה דרך השמאל הקיצוני של שלום עכשיו, או של הימין הקיצוני ?
 

מטרניך

New member
הדס בן-אליהו, אחותה של הנרצחת,

הינה פעילה בשלום עכשו בירושלים. כידוע, שלום עכשו הקצין את עמדותיו בזמן האחרון ומי שנותן בו את הטון כיום הם קיצונים אנטי-ציוניים. אחד הדוברים בארוע של שלום עכשו בזמן האחרון היה ד"ר מנחם קליין מבר אילן שהתראיין לא מכבר לעיתון הנאצי בגרמניה 'נציונל-צייטונג' והשמיץ בו את ישראל. בשבת האחרונה הפגינה תנועת שלום עכשו בבירה מול החומות בהפגנה עליזה עם בלונים מופרחים באוויר - רק כמה מאות מטרים ממקום הטבח ברח' יפו. משתתפי ההפגנה לא הלכו למקום בו נרצחו 17 הקורבנות כדי להדליק נרות נשמה ולהתייחד עם זכר הנרצחים. תחת זאת הם עמדו דקת דומייה לזכר 'הקורבנות משני הצדדים', היינו לזכר הרוצחים ולזכר הקורבנות גם יחד. שר הביטחון גילה גדלות נפש כשהסכים להיפגש עם הגברת לאחר דברי הבלע הנבזיים שהטיחה בו. אל הרוצחים האמיתיים, אנשי החמאס, היא לא היתה מעזה לדבר ככה.
 
למעלה