מושל קליפורניה, ג'רי בראון, הפך את הצעת חוק SB277 לחוק

מושל קליפורניה, ג'רי בראון, הפך את הצעת חוק SB277 לחוק

מושל קליפורניה, ג'רי בראון, הפך את הצעת חוק SB277 לחוק בחתימתו, פחות מ 24 שעות מרגע שהונחה על שולחנו.
-----------------------------------
(סיכום מאמרה של מרסלה פיפר-טרי Marcella Piper-Terry)

מה זה אומר?

- ילדים לא יוכלו להירשם לבתי ספר ציבוריים ללא הוכחה שקיבלו את כל החיסונים לפי התכנית המומלצת.

- רק רופא יוכל לרשום לילד "פטור" מחיסונים, על מנת שלא ידחה על ידי בית הספר.

היה זה אחד המאבקים הממושכים והמתוקשרים בקליפורניה, כאשר אלפי אנשים הדוגלים בחופש הבחירה, בהסכמה מדעת ובזכויות חוקתיות לפרט, בהם הורים למאות ילדים שנפגעו קשה מחיסונים, מובילים אותו: בבית הנבחרים, בוועדות השונות וברחוב.

בצד האבל והצער אותו חווים אזרחים רבים בקליפורניה היום, יש הסבורים שדווקא חוק זה עושה טוב לדיון הציבורי בנושא החיסונים בעולם (ולא אסתיר שאני בינהם). מדוע?

- המאבק חשף ציבור רחב מאד, בארה"ב ובעולם כולו, לנפגעי החיסונים ולעובדה שיש לחיסונים צדדים פחות וורודים מיחסי הציבור להם הם זוכים על ידי רשויות הבריאות. יותר הורים ופעילים מבקשים היום ללמוד על החיסונים, ואנו יודעים שהורים המתחילים ללמוד על החיסונים - לא מפסיקים כל כך מהר.

- במהלך המאבק על ניסוח החוק עצמו, נקבע כי כל רופא ילדים, לפי שיקול דעתו הבלעדי, יוכל לפטור ילד אשר בטיפולו מחיסונים, בשל נסיבות כלשהן, לרבות, אך לא רק, היסטוריה משפחתית. יש להניח שיימצאו הרופאים שיסכימו לעשות זאת ושמם יעבור מפה לאוזן. כמו כן, סעיף זה פותח פתח למבחנים משפטיים לחוק זה כאשר בתי הספר או המדינה יסרבו לכבד חוות דעתו של רופא כאמור.

- בין הצעדים הבאים הנשקלים על ידי מטה המאבק: תביעת מדינת קליפורניה בבית המשפט. בהליך משפטי כזה, ישנו שלב "גילוי", ובו כל אחד מהציבור רשאי לספר את הסיפור שלו. יש הורים רבים מאד בארה"ב לנפגעי חיסונים המבקשים לספר את הסיפור שלהם, ועד היום לא נמצאה המסגרת שאפשרה להם לעשות זאת, באופן רשמי וציבורי, לפרוטוקול (הליך תביעת פיצויים לנפגעי פיצויים אינו כולל שלב "גילוי" שכזה). מהלך זה יחשוף ציבור רחב עוד יותר לנפגעי החיסונים, שחלקם בוודאי יתחיל לשאול שאלות בעצמו.

לסיכום, הייתי מצרף את חוק SB277 בקליפורניה לרשימת האירועים המכוננים אשר קידמו את הדיון הציבורי הביקורתי על החיסונים, בהם בהלת "שפעת החזירים", הוצאת הכספית ממרבית החיסונים, חיסון השעלת הישן, ובישראל: "בהלת הפוליו 2013".

"וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ", שמות א (יב)
 

פולספגן

New member
הנה כתבות -

  • חוק חדש בקליפורניה: לא מחוסנים? אין כניסה לבית הספר
  • תקדים עולמי בקליפורניה: ילד לא מחוסן - לא ייכנס לגן או לבי"ס
 

rainbow i

New member
ומה יעשו הרופאות והאחים שלא מעוניינים לחסן את ילדיהם?

סחר במוצר הבריאות החדש "פטור רפואי".
משקיע נבון בתעשייה ידע למנף היטב את פריצת הדרך הרפואית הזאת.
 

פולספגן

New member
גם בארץ הרופאים רוצים לעשות את זה


""מרבית ההדבקות אכן מתרחשות בשל זיהום אצל ילדים לא מחוסנים", מאשר פרופ' דני מירון, מנהל היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי העמק, (למחוק: וחבר הוועדה המייעצת למחלות זיהומיות במשרד הבריאות), "הילדים הלא מחוסנים נדבקים בעצמם, ומעבירים את הוירוס לאחרים, כיוון שהגוף שלהם אינו משמיד את הוירוס. אין ספק שמשהו צריך להשתנות במדינה וברור שילדים שאינם מחוסנים לא צריכים להיכנס למעונות גני ילדים או בתי ספר ולסכן את האחרים"."

שאלותיי, איך הרופאים הגיעו למסקנה שהוא נדבק מילד לא מחוסן?
מדהים שהם טוענים, ש"הילדים הלא מחוסנים נדבקים בעצמם", אך אותה גברת נדבקה
מילד לא מחוסן.
אגב, האם הם חשבו, אולי, שהיא נדבקה מילד שחוסן זה עתה? להזכירם, זהו חיסון מוחלש!
 

rainbow i

New member
נראה שמישהו השאיר את מה שצריך היה למחוק...

(למחוק: וחבר הוועדה המייעצת למחלות זיהומיות במשרד הבריאות).

"לדבריה, הערכות הרופאים..."
טוב, אם איתי גל הטריח את עצמו לסור לבקרה ולשוחח איתה - הוא הרי יכול היה לשאול את הרופאים, לא? למה להסתפק ב"דבריה"?
מה זה ההערכות האלו? איפה הילד? למה הוא לא מקבל טיפול?
אני באמת מצטערת עבור הגברת - אבל כל הדיבורים על אקדחים בכיכר העיר ואנתרקס במעטפות לא לעניין, באמת.
ועל הלכי הרוח האלו כבר כתבתי כאן כמה פעמים - אפשר בהחלט לראות אותם משתקפים בתגובות. יש שם אפילו מהנדס שחושב שהוא יכול לחלק הוראות רפואיות לאנשים


הנה שני דברים מעניינים:
1. אם יש בארץ התפרצות של חצבת (מהזן הפראי) היה זה מתפקידו של משרד הבריאות לדווח על כך בצורה מסודרת, כולל נתונים, ולדאוג לבידוד החולים הראשונים. זו לא עונתה של החצבת באופן טבעי - עד כמה שאני יודעת חצבת היא וירוס שפעיל בסוף החורף ותחילת האביב - לכן צריך ואפשר היה לטפל בזה עוד בחודשים פבר'-מרץ.
2. נראה שלגמרי במקרה נוצר מחסור בחיסונים בדיוק כשיש התפרצות של מחלה, וזו לא הפעם הראשונה השנה שזה נעשה בצורה הזאת. גם ב"התפרצות השעלת" היה מחסור פתאומי שכזה.

כך נראה הנושא במעריב:
http://www.maariv.co.il/news/israel/Article-488911
 
למעלה