מזגן תקול בדירה שכורה

netivim

New member
מזגן תקול בדירה שכורה

שלום לכולם,
לפני כחודשיים נכנסתי לדירה חדשה בשכירות ובחוזה רשום שיש לדירה מיזוג מרכזי.
לפני חודש התחיל להיות חם ולכן הפעלתי את המזגן בפעם הראשונה ושמתי לב שהמזגן פשוט לא עובד ומאז בעל הדירה מושך אותי. הבאתי טכנאי מזגנים שאמר שהמזגן ישן מאד (הדירה חדשה אך בעל הדירה התקין מזגן משומש כדי לחסוך) ואין להשיג חלפים ולא ניתן לתקן אותו. עלות הרכבת מזגן מרכזי חדש היא כמה אלפי שקלים וצפונה סכום שאני לא מעוניין להוציא אפילו אם בעל הדירה לפי החוזה אמור להחזיר לי.
כרגע המצב הוא שמאד חם בדירה במשך היום זה באיזור עם אקלים מאד חם ועדיין לא ממש התחיל הקיץ.
כאמור התייאשתי מלפנות לבעל הדירה שכבר מורח אותי יותר מחודש האם אני פשוט יכול לעזוב את הדירה באמצע החוזה?
תודה למשיבים
 
עוד מקרה של תחום אפור

כעיקרון, כל עוד מופיע בחוזה שיש מזגן, באחריות בעל הדירה לדאוג שהמזגן עובד. אבל - סביר להניח שלא תרוץ לבית משפט בנושא, וגם אם כן, עד שידונו בנושא לא רק הקיץ יגמר אלא גם החוזה שלך.
&nbsp
אני ממליצה לך להתייעץ בפורום משפטי לגבי האפשרות להודיע לבעל הדירה על סיום החוזה לאור אי עמידתו בחוזה. מדובר במקרה אפור לדעתי, כי למרות החום הכבד במדינתנו, מזגן לא נחשב לתשתית בסיסית, בניגוד למים זורמים וחשמל למשל, שהיעדרם ללא תיקון בפרק זמן סביר נחשב למצב בו הדירה אינה ראויה למגורים. בעל הדירה יכול לטעון מנגד שהוא כן התכוון לתקן/להחליף את המזגן והוא פשוט לא הספיק.
&nbsp
אתה מוזמן לעדכן אותנו מה התחדש בנושא.
ואנצל הזדמנות זו להמליץ לכל החברים פה - כשאתם בודקים דירה פוטנציאלית, תבדקו את תקינות המזגן, גם אם אתם רואים את הדירה בחורף - תוודאו שהוא עובד, תוודאו שהוא בעל עוצמה תקינה ולא מרעיש ואל תסתמכו על דברי בעל הדירה או הדיירים העוזבים בנושא.
 
למעלה