מזל טוב אי-מאג`ין

סרפד

New member
מזל טוב אי-מאג`ין

על הבית החדש! ואל תשאל בכלל לאן נעלמתי כל השבוע (לא לפורום הזה). טוב, יומיים-שלושה סתם הטלפון היה מנותק, אבל התגברנו. מעניין באמת איך אנשים פה מתמודדים עם מצבים כאלה בהם משך זמן מה נמנעת מהם מסיבה זו או אחרת ההתחברות לרשת. מה עושים? (חוץ מלתלוש שערות).
 

e-magine

New member
מבחינתי העיקר שהגעת :)

האמת שיש תרופה לכשלונות בזק,הגלישה הסלולרית, אני מידי פעם מניח את ידיי החמדניות על פלאפון עם WAP ובודק אם יש פה הודעות. לי אישית אין סלולרי של פלאפון, כי הם הוציאו אותי מדעתי והגעתי איתם גם לבית המשפט, עברתי מזמן לאורנג`. כן, סרפד, הבית החדש, הוא ממש ווילה עם בריכה וג`אקוזי לעומת הביקתה הרעועה שהיתה לי קודם. למי שלא יודע על מה אני מדבר, לפני הפורום הזה, הקמתי פורום באותו נושא באופן עצמאי בשרת ``דיבורים``. אבל שם הייתי הבעלים, פה בכל זאת אני דייר של תפוז. דייר רצוי, אבל דייר. בכל מקרה, אני שמח שאני כאן. את יודעת סרפד, באמת התחלתי לחשוב שהתחלת להגמל. יש משהו חיובי שרציתי להגיד לך,אמרתי אותו גם לכרובית לפני איזו דקה או שתיים ובעצם את יודעת את זה: ההתמכרות הזאת לאינטרנט, באה ממקום אחר.מחוץ לאינטרנט.ואם לא היתה לנו אותה, מאד סביר להניח שהיתה לנו התמכרות אחרת. או אובססיה אחרת. ככהשכנראה כדאי בכל זאת שנחפש את הסיבות.
 

סרפד

New member
להגמל?

התחלתי להחליף אובססיה באובססיה - זה כן. העניין הוא שהאובססיות וההתמכרויות למיניהן מאד מאד שונות זו מזו. מה לסיגריות, לסמו ולאינטרנט?לדעתי יש סיבות שונות לכל אחד מהם, אפילו אם הן באות מחוצה להם ואני לא לגמרי בטוחה בזה. למה אני מפתחת אובססיה/התמכרות? במבט לאחור על איזו התמכרות או חצי התמכרות אולי אני יכולה להעלות כל מיני השערות על מיני חסכים במציאות היומיומית או דברים דומים. אבל כשאני בתוך העניין נראה לי די טבעי להתלהב ממנו, כלומר בלי שתהיה סיבה חיצונית. זו בעצם גישה די מקובלת, כלומר יחוס ההתמכרות לריגוש כלשהו שהדבר גורם, לאו דווקא בגלל מחסור קודם בריגושים. מכיר את העכבר הזה שבאיזושהי פעולה (שכחתי) היה מפעיל אלקטרודות שחוברו הישר למרכזי העונג שלו? הוא המשיך והמשיך באותה פעולה, לא אכל ולא שתה עד שמת. אז זו דוגמא קצת מופרזת אבל פחות או יותר אותו עקרון. אגב, בערוץ הים תיכוני שמעתי היום שיר (לא ההוא מפעם שעברה) על איש שאבד את משפחתו למחשב. היה די מצחיק, אני אשתדל להשיג חלק מן המילים, שידעו איך מרגישים בני הזוג.
 

סרפד

New member
אה, כן, והג`קוזי באמת מלבב

אחרי הצריף המט לנפול ההוא בדיבורים. טוב, הגזמתי קצת.
 

ליאור...

New member
אין הבדל בין ההתמכרויות!

תשאל מומחים, תבדוק, זו אותה התמכרות, כמו התמכרות לסמים, אלכוהול, או סיגריות
 

e-magine

New member
שאלתי ובדקתי

זו לא אותה ההתמכרות. כמו שכבר אמרתי לאיזה פרופסור לפסיכולוגיה, אני מסתכל במראה ולא רואה שום דמיון ביני ובין הנרקומנים שמסתובבים בגנים. חוץ מזה, ההתמכרות לאינטרנט כשלעצמה מתחלקת לאיזה ארבעה חמישה סוגים שומים. הפרופסור הסכים איתי. הוא היה אפילו חריף ממני בהתייחסותו להשוואה הזאת. ליאור, יש הבדל בין המכור למכירות פומביות ובין המכור לצ`טים, אתה מסכים איתי?
 

2B LoOnY

New member
לא אותה התמכרות, לדעתי

תראו, לפי דעתי ההתמכרות לסיגריות סמים ומיניהם היא יותר גופנית- לאינטרנט טלויזיה וספרים (הייתי מכורה לכל אחד ואחד מהם) היא יותר נפשית בסיגריות יש את החומר שממכר את הגוף באינרנט וכ`ו יש את מה שזה לא יהיה שממכר את הנפש וזה, בעצם מה שאני חושבת. אבל אני, אישית, הספקתי להיות מכורה להרבה-בסמים וסיגריות אני לא אגע בחיים (אפילו לא לנסות), אבל לטלויזיה הייתי מכורה הרבה, אז ``נטשתי`` את הטלויזיה-ראיתי רק תוכנית אחת-ופרשתי לטובת הספרים (מדע בדיוני אם זה מעניין) ואז חזרתי לטלויזיה ועכשיו אני מכורה למחשב. וככה זה-כשתחזור התוכנית האהובה עלי בטלויזיה או כשיסגרו אחד מהאתרים שאני הרבה בהם באינטרנט ולא ישלחו לי הרבה הודעות לדו``אל (דואר אלקטרוני) אני אחזור לטלויזיה- כשיחזרו הלימודים ותפתח הסיפריה- לספרים, וכשאוטוטו מגיע החופש- לבילויים. לוני-מכורה לתמיד
 
למעלה