מזל טוב! המלטה חדשה בפינת החי.

מזל טוב! המלטה חדשה בפינת החי.

הארנבונית המליטה חמישה גורים שלושום בלילה. מעקב אחר גורי ארנבים הוא מעניין ומרגש לכל הגילאים. הצעירים מאד אוהבים להתבונן בהם שבוע אחר שבוע ולראות את ההתפתחות. הם מזדהים עם הילדותיות של הגורים ותלותם באם. לעיתים קרובות הם משווים בין הגורים לבין האח הקטן ("הוא יונק חלב כמו תינוק..."). גם הבוגרים יותר עוקבים אחר התפתחות הגורים בעניין. איתם ניתן לעקוב אחר התפתחות באספקטים מגוונים: צורת הגוף והפרווה, תנועה וקורדינציה, חושים ואברי חוש, התנהגות, אכילה, גנטיקה (דמיון להורים מתוך מגוון הארנבונים בפינת החי) ועוד. בנוסף, ניתן להשוות את גורי הארנבונים לגורים אחרים בפינת החי, דוגמת השרקנים, לדבר על אסטרטגיות רבייה - יתרונות וחסרונות.
 
תהליכי גדילה שעברנו בפינת החי

מראשן לצפרדע (הילדים השתמשו בזכוכיות מגדלת וליוו את כל שלבי ההתפתחות). וכן גיגולי טוואי המשי, מביצה דרך זחל זללן וכעת פקעת. אנו מצפים לפרפרים תוך כמה ימים.
 
חגית, זה מעניין.

באילו גילאים הילדים, באיזו מסגרת. תרגישי חופשי לפרט
 
אוקיי... ../images/Emo13.gif

במשך השבוע אני מעבירה מפגשי טבע ובע"ח בגני ילדים לגילאי 2-5. בנוסף, במסגרת פרטית, אני מטפלת בילדים בקשת של קשיים, החל מחרדה מבע"ח וכלה באוטיזם והיפר אקטיביות. שתי הפעילויות שציינתי הן שתיים שהעברתי במסגרת הגנים שלי, אך גיליתי את זחלי המשי גם כחיה טיפולית מדהימה, במיוחד עם הילד ההיפר אקטיבי שאני מטפלת בו, ולאחר חוסר הצלחה עם חיות שונות גיליתי שהוא התחבר לטוואי המשי!. ההבנה שזו חיה מאוד עדינה (לדוגמא, אם "נסגור" את אצבעות כף היד אנחנו נפגע בו, אם לא נאכיל אותו בעלי תות מדי יום ביומו הוא יישאר רעב וכו') הכניסה לו חוש אחריות ודאגה עמוקה שלא היתה שם קודם. אשמח לפרט יותר אם יש שאלות למישהו...
אני בדיוק ממלאת דו"חות על הטיפולים הנ"ל השבוע...
 
למעלה