מזל טוב לכולם, ובהצלחה לאריק

ganooov

New member
מזל טוב לכולם, ובהצלחה לאריק

שכבר מההודעות הראשונות שלו הבנתי שהוא מקצוען (ושאני לקלקן, אבל עזבו את זה בצד). עכשיו לוויכוח שהעברנו מפורום מוזיקה: הועלת השאלה איך התפתח הסיגנון של פינק-פלויד, האם (כפי שטענו הרוב) הוא התחיל כפרוגרסיב רוק (שהתרגום המדויק הוא דווקא "רוק מתמשך", ולא ",רוק מתקדם") והשתנה לאט לאט לפסיכדלי; או כפי שאני תמיד חשבתי, התהליך היה הפוך. אתם מוזמנים לשרשר את הידע שלכם כאן מתחת. תודה. ואה, כן - להקות הפרוגרסיב שאני אוהב הן: פינק פלויד, קינג קרימזון, וקאמל. ועוד משו: הידעתם: גם דייר סטרייטס עשו רוק פרוגרסיבי, באלבום Love Over Gold. ביי. ועוד פעם: מזל"ט לכולם.
 

country joe

New member
כמובן שההתחלה הייתה פסיכדליה.

אמנם אצל הפלוידים הגבול הזה דק, אבל אפשר בהחלט להבדיל את האלבום הראשון מאלה שבאו אחריו- למרות שגם עד אומאגומא הם עשו די פסיכדליה (אבל אחרי הראשון כבר לא היה להם את הרוח של בארט...) גם האלבום הראשון של יס עומד בגבול הדק שבין פסיכדליה ופרוג, ואני בטוח שיש המון.
 

robert fripp

New member
מה שאני חושב זה..

שהגבול הזה שמנסים לשים בין רוק מתקדם לפסיכודלי בין השנים 67-69, הוא פשוט לא כל כך במקום. הרי שני הסגנונות הלאו (תקנו אותי אם אני טועה) התפתחו בשנים האלה דיי במקביל.
 

ZORNA

New member
מתקן אותך

הפסיכדליה נולדה מתוך הביט, הביט נולד מהבלוז הלבן שנולד מהבלוז השחור ולכן: ביט בנוי מ: בלוז, רוקנרול פסיכדליה בנויה מ: ביט,בלוז,רוקנרול והרבה סמים פרוג בנוי מ: פסיכדליה, מוסיקה קלאסית, גאז ופולק שנים: ביט: 1963-1968 פסיכדליה: 1966-1970 רוק מתקדם: (בפועל ואל תגידו לי פינק פלויד ראשון או מודי בלוז) 1969-1977 כמובן שיש יוצאים מן הכלל. מידד
 

ganooov

New member
הא-הא, ניצחתיך רוברט. טוב, ברצינות:

תודה על כל התגובות. לגבי האלבום הראשון של יס, באמת תהיתי לגביו.
 

TAZ!

New member
לא רק דייר סרייטס

כמעט כל להקה או אמן שהיו פעילים בשנות ה-70, שנות הפעילות העיקריות של הפרוג רוק, הוציאו לפחות אלבום אחד של רוק מתקדם או שלפחות פזל לעבר הסגנון, גם אמנים ולהקות שאינם אמני ולהקות פרוג מוצהרים, כגון לו ריד (באלבום ´ברלין´), Queen (באלבומים הראשונים אבל גם קצת אחרי), ועוד רבים. סתם שתדעו.
 

epitaph

New member
חחח...והנה השיריונר...

את החתימה שלך כותבים בכל מקום בווריאציה קצת שונה.
 

TAZ!

New member
כן, אבל...

רק לגבי ביסל"ש זה באמת נכון! בכלל, הפתגם הזה הומצא על ביסל"ש ורק אח"כ העתיקו אותו והלבישו גם על מקומות אחרים... או שלא... בכל אופן, נשאר לי רק עוד שבוע אחד בלבד למקום הזה, לחום, לזבובים, לפודרה... ואז רגילה, סד"ח ו... לגולן הירוק והמדהים!!! איזה כיף!
 

epitaph

New member
מואה אה אה...

אני גמרתי שבוע שעבר עם ביסל"ת...עכשיו הסתיימה לה הרגילה שלי (אין לך מושג באיזו שביזות אני...),ועכשיו עולה לגולן הירוק והמדהים.
 

TAZ!

New member
דרדס...

כבר קיבלת את כומתת הדרדסים? שיהיה בהצלחה! ---------------------- "צנחן טועה - צנחן מת תותחן טועה - צנחן מת" ----------------------
 

TAZ!

New member
דרך אגב...

יש לי חבר מ"כ בתותחנים, וגם כמה חברים שם במחלקה של הבייני"שים, היש סיכוי שאתה מכיר?
 

begone

New member
לגבי דייר סטרייטס

"הידעתם: גם דייר סטרייטס עשו רוק פרוגרסיבי" לצערי, המציאות היא אחרת. דייר סטרייטס היא להקת רוקנרול המבוססת על הבלוז והקאנטרי. מרק קנופלר מתעב רוק מתקדם, מתעב פוזות ומתעב רוק שחורג מגבול הזמן והמקום. דייר סטרייטס מעולם לא עשו רוק מתקדם. באלבום Love Over Gold יש אמנם קטע אחד ארוך יחסית, הבנוי כהומאז´ לסרטי בלשים אמריקנים משנות החמישים, אבל אין לזה שום קשר (ואפילו לא רופף) לרוק מתקדם ולמוסיקה קלאסית. למעשה, דייר סטרייטס השתייכו במוצהר לז´אנר שנקרא ´פאב-רוק´, שצמח במועדונים הקטנים ובבארים של לונדון, והיה אנטי-פרוג בכל רמ"ח איבריו. אגב, קנופלר עצמו, בטקסטים שהוא כותב ובמוסיקה שהוא עושה, הוא אדם מאוד מציאותי, ציני ואף סאטירי. זה מנוגד מאוד לרוח הפרוג, שהיא מנותקת מן הזמן והמקום בדרך כלל. בקיצור - צר לי, אבל דייר סטרייטס זה לחלוטין לא פרוג. וזה כמובן לא אומר עליהם שום דבר רע - זו להקה מעולה. וקנופלר הוא גיטריסט חשוב מאוד.
 

ganooov

New member
לא אמרתי שהם פרוג.

אמרתי שהאלבום הזה ממש נמצא ליד הפרוג, חוץ מזה שיש בדיסק הזה 5 רצועות ארוכות, מאוד ארוכות. ניווי תודה על המידע. נעים להיות לשם שינוי בפורום מקצועי.
 

begone

New member
ליד הפרוג?

גם הדיסקו נמצא ליד הפרוג, אבל דיסקו זה לא פרוג. "יש בדיסק הזה 5 רצועות ארוכות" גם לפרנק זאפה יש קטעים של 20 דקות, אבל חלקם אינם פרוג כלל ועיקר. ולא רק זה - גם הסימפוניה החמישית של בטהובן היא די ארוכה והיא איננה פרוג. ויש עוד הרבה מוסיקת רוקנרול שהיא ארוכה מאוד ואיננה פרוג. אין שום קשר בין אורך קטע ובין היותו פרוג-רוק. (מצטער!)
 

ganooov

New member
זה שזה ארוך מציע על הכיוון של

השיר, ואי אפשר להתבלבל בין דיסקו לבין פרוג. אז לסיכום: יש באלבום הזה נטיה פרוגית כלשהי.
 

begone

New member
האורך לא קובע

זה נכון בסקס (לא מנסיון אישי, כן?), וזה נכון במוסיקה. אין קשר בין אורך של יצירה ובין היותה ´מתקדמת´. ושוב: אם מרק קנופלר היה שומע שמישהו סיווג אותו כ´מתקדם´, הוא היה מתפלץ. האיש שונא פרוג, ושונא את הגישה של הפרוג. אז לא צריך להתעקש ולכפות עליו דברים שהוא לא עשה.
 

ganooov

New member
אני נכנע, אין לי מספיק כלים וכוח

כדי להמשיך להתווכח. ויכוח זה גמור וסגור. תודה רבה.
 

flowerking

New member
תלוי....

פינק פלויד באלבומיה הראשונים...שני הראשונים ליתר דיוק עשו פסיכודלי כמעט טהור עם נטייה קלילה לפרוגרסיב כמובן שככה זה היה כל עוד סיד בארט "שלט" בהרכב אך לאחר מכן לאט לאט פיתחו קו של פרוגרסיב עד לחומה... שלדעתי החומה זה כבר האלבום שמסמן את תחילת הנפילה שלהם... המופתים שלהם לטמעי הם מדל ואטום הירט מאדר שיצאו מהם שתי יצירות מופת אתם מוזמנים להתווכח איתי על זה :O)
 
למעלה