מזל טוב על הפורום ושאלה??

  • פותח הנושא TIFS
  • פורסם בתאריך

TIFS

New member
מזל טוב על הפורום ושאלה??

איזה מדחום טוב כדאי שיהיה למדידית חום על מנת לדעת מתי הביוץ??
 

מעיןבר

New member
לעניין המדחום

אפשר להשתמש בכל מדחום דיגיטלי (זה נוח כי זה מצפצף וקל לקרוא את ההבדלים) אבל רצוי במדחום עם דיוק עד 0.01, קצת קשה למצוא אותם כי סופרפארם הפסיקו להחזיק מדחומים של "טושיבה" (אני השתמשתי בכזה) ומשווקים את המדחום הזול שלהם, אבל אולי בכל זאת תמצאי משהו או שאולי בניו-פארם (אני לא יודעת מה הם מחזיקים) או בבתי המרקחת הקטנים. לעניין המדידה - אני אישית עשיתי אותה וגינלית - זה מדוייק יותר ואמין יותר, אבל את לא חייבת כמובן... בכל מקרה - מרגע שמתחילים למדוד בשיטה מסויימת (בפה או וגינלי) חשוב להתמיד לאורך כל המחזור ולשנות רק כשמתחיל מחזור חדש כי יש פערים (חום וגינלי גבוה יותר בד"כ).
 

מעיןבר

New member
אני מציעה לך לקרוא את המאמר בנושא

אבל בגדול - אם את מודדת בפה לא צריך להתחיל ולהפסיק. את מתחילה ביום הראשון של הווסת שהוא היום הראשון לדימום וממשיכה למדוד ברצף עד שמגיע ההריון המיוחל. אם את מודדת וגינלית - מותר כמובן להימנע ממדידה בימי הווסת, זו ממילא מדידה פחות חשובה (למרות שהיא עוזרת לקבוע baseline בקלות רבה יותר).
 

TIFS

New member
עוד שאלה אחת

1. איזה מאמר? האם יש לינק אליו 2. מדידית החום מבחינתי היא על מנת לדעת מתי הביוץ? היות ואנחנו רוצים לנסות לא עכשיו אלא עוד כחודש -חודש וחצי
 

מעיןבר

New member
אני מצרפת קישור למאמר

יש עוד דברים בקטגוריית המאמרים שלנו... לעניין המדידה - אני התחלתי למדוד לפני שהתחלתי לנסות כי לוקח זמן עד שלומדים את הגוף וההתנהגות שלו, רציתי להגיע מיומנת מפיק לשלב הניסיונות "האמיתיים". המדידה מיועדת לזיהוי הביוץ ואת כל המידע תוכלי לקרוא במאמר.
 

u z a

New member
כל הכבוד על התרגום!

קודם כל - ברכות על הפורום החדש והנחוץ, ובהצלחה! מצאתי בדיוק את הפורום שמתאים לי. אז סוף סוף הבנתי מה זו בדיוק שיטת חום השחר. חוץ מזה, מסתבר שקניתי מדחום לא מתאים, כזה שמדייק עד לעשירית המעלה בלבד, וזה באמת היחיד שראיתי בסופרפארם (של "לייף"). מצד שני, גם מדחום הכספית מדוייק רק עד לעשירית המעלה. טוב, אני אחפש אחד אחר... אבל מה שהופתעתי לקרוא זה שצריך לשלב עם שיטה נוספת, כשבמקרה שלי אף שיטה לא עובדת לגמרי (המחזור לא סדיר, ההפרשות לא ממש מזוהות...). שאלתי היא, איך, אם בכלל, שיטת חום השחר יכולה לעזור לי באופן קונקרטי לאותו מחזור? תודה, אוזה.
 

פּוֹנְג

New member
מז'תומרת?

בוודאי שהשיטה יכולה לעזור לך לאותו המחזור. ראשית בעזרת הסימנים הנוספים את יכולה לזהות מתי אמור להיות הביוץ שנית בעזרת הטמפ' את יכולה לזהות מתי היה הביוץ. (ואז להתחיל לאכול ציפורניים
) מד-החום שקנית הוא לא בהכרח לא יעיל, אפשר להסתדר גם איתו. ובנוגע להפרשות - מהניסיון שלי לוקח כמה זמן להבחין בהבדלים ואז פתאום יורד האסימון.
 

tooltool

New member
מדחום

אני משתמשת במדחום זכוכית רגיל למרות שאפשר גם את הדיגיטליים ... אני ממליצה לך למדוד חום כל בוקר עם ההתעוררות בשעה קבועה ( נגיד 7 בבוקר ) ועוד לפני ההליכה לשירותים . זמן המדידה המומלץ הוא 5 דקות . בהצלחה !
 

lulyK

New member
אני השתמשתי במדחום הכי פושט

של הסופרפארם (9.90 אם אני לא טועה...). בהצלחה!
 

טאיה1

New member
בעצת מעיין

אני מודדת את החום כבר כמה חודשים. רציתי לדעת האם עליה מ- 36.2 ל- 36.4 ולמחרת ל- 36.5 מלמדת שהיה ביוץ או שצריך לצפות לעליה חד פעמית וגבוהה יותר (של חצי מעלה)? ולמעיין- כל הכבוד על הפורום ואני בטוחה שאין מתאימה ממך לנהל אותו.
 

מעיןבר

New member
אם העליה נמשכת

הרי שהקפיצה של 0.2 מעלות עשויה להיות זו שאפיינה את הביוץ. השיטה הטובה ביותר לזיהוי "העתקת טמפרטורות" היא סימון coverline - בודקים מהו החום הגבוה ביותר שנמדד ב- 6 הימים האחרונים ומסמנים קו הגבוה ממנו ב- 0.05 מעלות. החום הבא שיעלה מעל קו זה עשוי להעיד על ביוץ. 3 טמפ' מעל הקו מעידות שאכן היה ביוץ.
 
למעלה