מחאה נגד מגה-מרינה בחופי ת"א

dw2322

New member
מחאה נגד מגה-מרינה בחופי ת"א

מרינה קטנה של 300 מקומות, הכוללת גם ספורט ימי, בשטח המעגנה של רידינג היא פתרון טוב, הנותן מענה סביר לכלל בעלי העניין: הן בלייני חוף (שהם הרוב המוחלט, 99.99%) והן לקומץ בעלי היאכטות (0.01%)
בעתיד בשדה דב עתידים לגור עשרות אלפי תושבים והם לא יסלחו למי שאישר פגיעה אנושה בחוף הרחצה שלהם, ליד הבית.

כעת רשות הספנות זוממת להגדיל פי כמה את המרינה העתידית, לאלף מקומות חניה לסירות! זה שקול לשליש ממקומות העגינה שישנם כיום במדינת ישראל. מטורף.

עם כל הכבוד יש מדינת ישראל גם מחוץ לת"א והרצליה הנחשקות.
מי שבוחר להחזיק יאכטה צריך לקחת בחשבון שהיא עשויה לחנות בחיפה או באשקלון. אפשר לקחת רכבת מת"א לחיפה/אשקלון ולשוט משם. נכון, זה אולי קצת פחות נוח. מה לעשות? תחביב בעייתי.
גם מי שרוצה להטיס ססנה כבר לא יכול לעשות את זה משדה דב ובעתיד גם לא מהרצליה אלא נדרש לנסוע רחוק יותר.

משמעות מגה-מרינה בת 1000 מקומות חניה לסירות היא פגיעה קשה ברצועת חוף עירונית ארוכה. זה מחיר בלתי נסבל לתושבים ואורחים, כלל בלייני החוף.

כמו כן, אחרי ששדה התעופה בוטל, הגיע הזמן לדעתי לפתוח סוף סוף גישה ממערב אינשטיין בגוש הגדול לטיילת רידינג, מה שיגביר באופן מיידי את הביקוש של התושבים הקיימים לחוף הרחצה.
מוזמנים להוסיף את חתימתכם:
https://www.atzuma.co.il/sdedovbeach

עוד קצת רקע:
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5523075,00.html
 

al19

New member
לא באמת משנה

זה הכל אוכלוסיות בארץ, בארץ שלנו היא ארץ גלויות,
שכל אוכלוסיה המציאות שלה היא מאוד מאוד שונה מהמציאות של אוכלוסיה אחרת, וכולם רוצים את מה שטוב להם ולא לכולם... ויוצר סלט של בלגן שקוראים לו ישראל.
&nbsp
וכל אחד משתייך לאוכלוסיה אחרת פה עם מציאות מאוד שונה.
&nbsp
אני באוכלוסיה שצריכה לריב עם בעלי בית דפוקים, שחושבים שהם כל העולם ולא רוצים לשים שקל על הדירה שלהם, ומחפש דירה בתל אביב \ רמת גן, במחיר הזוי של 5000 שקלים ל3 חדרים משופצת וגם את זה כבר אי אפשר להשיג במחיר כזה.
ועכשיו צריך לחפש לעבור וכבר חודשים מחפש ולא מוצא.
וזה המציאות שאני חי בה יום יום, כי אין לנו 90% משכנתא בשבילי לקנות דירה משלי. אז אני צריך למצוא דרך לחסוך 400 אלף שקלים שזה לא באמת ריאלי בלי הורים,
ובאוכלוסיה הספציפית שלי גם את זה אין לי.
&nbsp
אז אתה יודע... דירה .. .אפילו דירה בשדה דוב.
זה לא משהו שבעתיד הקרוב שלי אני הולך לקנות. כי... אין מה לעשות זה ישראל. זה לא ישתנה.
&nbsp
אז כמה זה ישנה לי עכשיו שיגדילו את המרינה ל1000 מקומות...
ממש
אבל ממש
אבל ממש לא ישנה.
בי אישית זה לא יפגע יותר ממה שהמדינה כבר פוגעת .
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

dw2322

New member
מדובר בחוף הרחצה ומה יהא עתידו

גם אם אתה עני אתה עדיין יכול לבוא ולהנות מחוף הרחצה הזה, שהכניסה אליו חינמית, בדומה לכל חופי הרחצה בעיר.

משמעות הגדלת המרינה מ 300 ל 1000 מקומות חניה לסירות היא פגיעה בחוף הרחצה והקטנתו. אפילו אין אין בכוונתך להגיע אליו בעתיד מן הסתם יהיו רבים שכן, ואם יהיה להם פחות חוף אז אלה ילכו לחופים האחרים, והצפיפות בהם תעלה.
לכן זה אינטרס של כולנו שיפגעו כמה שפחות בחוף, כי זה משהו שנוגע לרובנו.

להבדיל, דווקא מספר החניות ליאכטות לך כמישהו עני באמת לא רלוונטי, ולכן מבחינתך לא רק שלא יעשו אלף מקומות אלא גם לא 300, ושלא תהיה מרינה בכלל בכלל, ושיוסיפו גם את המעגנה הטבעית כשטח רחצה.
זה ככל הנראה לא יקרה.

בלי קשר, לעניין הדיור, בוא נהיה אלון גל לרגע ונשאל: למה אתה מחפש דירה משופצת? אם אתה עני אז חפש דירה בסיסית, שמחירה נמוך יותר. לא באמת חייבים לגור בדירה משופצת. זה רק עניין של חשק ורצון. אני למשל מעולם לא גרתי בדירה משופצת קומפלט ואינני מרגיש שמשהו חסר לי בחיים. אם אני יכול אז גם אתה. רוב האוכלוסיה בישראל לא גרה בדירה משופצת.
2. למה אתה מחפש 3 חדרים? אם אתה רווק אז גם 2 חדרים מספיק לך. הנה עוד חיסכון.
3. מציע שתשקול מגורים בדירת שותפים (הכי נחמד 2 שותפים בדירת 3 חדרים, אבל אפשר גם 3 בדירת 4 חדרים, שיוצא עוד יותר זול). זה חוסך המון כסף (יוצא יותר זול גם מדירת 2 חדרים ליחיד). נכון, זה פחות כיף מלגור לבד, אבל אם אתה עני אז עושים פשרות בחיים.
4. למה אתה מחפש דירה בת"א? אתה מודע לכך שרק 5% מתושבי המדינה גרים בה, נכון? אם שאר ה 95% מסוגלים לגור מחוץ לת"א אז גם אתה מסוגל. אין שום דבר מיוחד בעיר ת"א שהיא בעצם רובע של העיר האמיתית המכונה גוש דן. בעיר גוש דן יש שפע של אלטרנטיבות מגורים טובות, וברמות מחיר נמוכות משמעותית.
ר"ג היא אופציה טובה, וחפש למשל גם בחולון. יש לי חבר שמשכיר בה דירת 3.5 חדרים, משופצת חלקית, שהיא הרבה הרבה מעל מה שאתה צריך (מטבח משופץ, מקלחת משופצת, אתה יכול להסתדר טוב מאד גם בדירה עם מטבח ישן ומסכן, כפי שהיה שם קודם), ב 3600. ידידה אחרת שוכרת בה 3 חדרים גדולה, עם עוד שותף, שגם כן עולה 3-3.5 אלף. חלק לשניים ויצא לך כ 1500 שקל פר שותף.
אז השתגעת לשרוף 5000 שקל לחודש על דירה בת"א או ר"ג? מה? אתה רוטשילד?

ההבדל בין 1500 ל 5000 זה 3500 לחודש, מה שאומר 42 אלש"ח לשנה ובדיוק ה 420 אלף שרצית בעוד עשור מהיום. וזה לפני שהתחלת ללמוד להשקיע את החסכונות שלך (מוזמן לפורום בורסה ושוק ההון כאן בתפוז
). הכסף שלך יכול לייצר עוד כסף.
אתה כבר לא ילדון מתלהב שהגיע "לכבוש את העיר". הגיע הזמן להתחיל לחתוך. לא לשכוח גם להתמקח עם המשכיר ולנסות להוריד את המחיר. כל שקל שתחסוך זה עוד שקל לחיסכון. לא כדי שתגדיל צריכה. אתה חייב חייב חייב להתחיל לחסוך כסף. ככל שאתה יותר עני אתה חייב ללמוד להתמקח יותר טוב.

פעם גם ת"א הציעה לך אופציית דיור זולה, בשכונות הדרומיות, אולם כניסת מהגרי העבודה + סבסוד העיריה לסטודנטים שגרים שם הקפיצה את המחיר לכל היתר, שזה גם אתה. הכרתי פעם מישהו, לא סטודנט, ששכר 2 חדרים משופצת בשפירא ב 2200, שזה בדיוק מה שעשוי היה להתאים לך (והיא עוד היתה במצב פנים באמת טוב, באמת שאפשר גם בסיסי יותר). זה היה זול כי ליד גרו אפריקאים ולכן ישראלים פחות רצו לבוא לגור (ובעיקר נשים, לגבר צעיר כמוך אין בעיה). היום זה כבר עולה כפול ולכן לא אטרקטיבי מבחינתך כתושב עני. היום אגב הוא גר בנתניה. ב 3000 שקל אתה גר כמו מלך.
חולון מציעה לך תמורה הרבה יותר טובה בשביל הכסף שלך. חפש גם בבת ים ופ"ת.
בכל הערים/רובעים הללו יש לך חופשי חודשי באוטובוס. אני מקווה שאתה לא מחזיק רכב ואם כן? אז תמכור אותו. אחזקה של רכב פרטי זו הוצאה גבוהה בישראל, שעולה לפחות אלפייה בחודש, וזה לטרנטה, בלי מרכיב איבוד ערך. רכב חדש יכול לעלות גם 3000 שקל, לחודש. חופשי חודשי עולה לך 213 שקל.
לכן אם התקציב שלך מוגבל אז אתה חייב לחתוך במרכיבים לא חיוניים. בלי סנטימנטים.


ככה תצליח להתחיל לחסוך, כדי להגיע להון עצמי ראשוני של 400 אלש"ח.
בנוסף,בעתיד אולי תתחתן ואז גם האישה תביא סכום דומה, ועם 800 אלף כבר אפשר להתחיל לחפש משהו בגוש דן, ואולי גם ההורים שלה יוכלו לעזור, אם ההורים שלך לא. זה מה שעושים רוב הזוגות בישראל.
שים לב שאתה כרגע לא באמת באמת חייב לגור בדירה בבעלות.
מה שאתה כן צריך לעשות זה להתחיל לחסוך, וזה אומר לחתוך את האוטו אם יש ולצאת מת"א היקרה. חולון מציעה לך דיור זול משמעותית. אפשר גם ראשל"צ. יש לי חבר מורה שעבר מת"א לראשל"צ לפני כמה שנים, וכך חתך לעצמו את הוצאות הדיור. בלי סנטימנטים.
הם התחילו עם 3 חדרים ב 3000 שקל, כלומר בדיוק ה 1500 פר ראש שהזכרתי קודם. מאז חלפו כמה שנים, והם גם בחרו להתפנק עם דירה יותר מפנקת ובמיקום יותר מרכזי בראשל"צ וכיום משלמים 4000. זה אלפיים שקל לראש. אם אתה לא יותר עשיר ממנו אז מה פתאם אתה שוקל בכלל לשרוף כסף כדי לממן דיור בת"א? הבט שוב על חשבון הבנק שלך.
כאמור 95% מתושבי המדינה לא גרים בת"א. אם הם יכולים אז גם אתה יכול.

ואם נחזור לרישא. גם אם תהיה תושב פ"ת תוכל לבוא ולהנות מחוף הרחצה של שדה דב, ובחינם. זה חוף ציבורי המיועד לכלל אזרחי המדינה. גם לך.
 
למעלה