מחונן בכיתה א' - המשבר הגדול

מצב
הנושא נעול.

אגוזים1

New member
למה הכוונה

מחונן בכיתה א' - המשבר הגדול
שלום, יש לנו ילד מחונן שעלה השנה לכיתה א'. הוא בן 6 וחצי ובעיקרון מאוד מאוד בשל ללימודים גם מבחינה נפשית. רשמנו אותו לבית ספר שהאמנו כי יהיה גמיש מספיק כדי לתת מענה לייחודיות.הבעיה היא שלא לקחנו בחשבון, שרצון טוב של בית הספר זה דבר אחד, ורצון טוב של מורה מסוימת הוא דבר אחר. ולמורה שלנו אין שם רצון טוב. אז הוא יושב עם כולם בכיתה, ולומד אותיות שהוא יודע מגיל שנתיים. והיא לא מוכנה לשום הצעה שהצענו עד עכשיו. התוצאות: הילד משתעמם ומשתגע, מפריע בשיעור, נענש, מסתובב עצוב, וחוץ מזה יש לו נסיגה גם בכל יתר התחומים. הוא אפילו קוקרא קצת פחות, דבר שלא היינו מאמינים שיכול לקרות לו. מצד שני, מבחינה חברתית טוב לו, יש לו הרבה חברים שהוא אוהב (זו כיתה עם ילדים ברמה גבוהה מאוד) ויש דברים שהוא אוהב בבית הספר, כמו לימוד בחברותא עם ילדים מכיתה ד' או שיעורי מוזיקה או מחשב. דיברנו והסברנו ושוחננו עם מהורה ועם כל הנוגעים לדבר, ועד כה כלום לא השתנה. ביום שלישי שוב יש לנו ישיבה עם המנהל והיועצת. השאלות שלי הן: 1. אילו רעיונות אפשר לתת להם מלבד לשלוח אותו לספריה לפחות בשיעורי קריאה, לתת לו חוברת אחרת בשיעורי חשבון ואולי לתת לו להשתלב בחלק ממערכת השעות של כיתה ב'? 2. איך לשכנע אותם שהוא לא סתם "ילד שיודע לקרוא" אלא ילד מחונן? עד עכשיו לא נזקקנו לשום הוכחות. בעיקרון, הוא משתתף בתכנית "אופק גן" למחוננים. מבלד זאת, עד עכשיו פשוט לא הפרענו לו להתפתח. הוא קורא ספרים ברמה של כיתות ג-ד, ובאופן כללי יודע המון דברים מכל מה שבא ליד. בעלי מלמד אותו תורה וחוץ מזה אנחנו לא ממש "משקיעים" בהתפתחותו בנפרד מאחיו, מתוך מחשבה שהכי טוב זה לגדל אותם טבעי. יש בבית ספרים, אנציקלופדיות, אינטרנט, אנו יוצאים לטיולים ומוזיאונים, בקיצור -משפחה רגילה שבעיקרון שוחרת ידע ותרבות, אבל לא ממש "משתגעת" ודוחפת את הילד. האם מעכשיו כדאי לשנות משהו בהתנהגות שלנו אתו? קצת קשה לי לדעת אם עדיף "לעזוב אותו לנפשו" לכמה זמן או ההפך, להוסיף לו פעילויות כמו מוזיקה ואנגלית, שיהיה לו לפחות קצת אתגר... 3.האם כדאי לעושת איבחון פסיכולוגי רציני כולל מבחני איי-קיו? המצב הכלכלי שלנו די רעוע כרגע... אבל אולי זה ישכנע את בית הספר? 4. אולי אתם מכירים מסגרות חלופיות למחוננים בירושלים? אנחנו משפחה דתית ולא חושבים על משהו כמו בית ספר אנטרופוסופי או דמוקרטי, אבל אולי יש גם דברים שילד דתי יכול להשתלב בהם? יש סיכוי שנעביר אותו לבית ספר אחר, אם נשתכנע שזה משמעותית ישפר את מצבו, אבל רק בתנאי שזו מסגרת שמתאימה לילד דתי. תודה!
למה הכוונה
ללמוד בחברותא עם ילדים מכיתה ד'? האם יש אפשרות להרחיב את הלמידה הזו? במידה וזה מתאפשר (מבחינת המנהלת והיועצת) אולי באמת שווה לנסות ולשלב אותו בשיעורים מסוימים בכיתה גבוהה יותר. זה יכול להתאים במקרה שלכם היות וזה "עוקף" את המורה שלו. לגבי האבחון. שווה לגשש עם המורה ועם היועצת האם אבחון כזה באמת ישנה משהו בהתנהלות שלהם. אצלנו לדוגמא זה לא שינה כלום
... מצד שני אני לא מתחרטת על האבחון שעשינו כי זה עזר לנו בהחלטות שעשינו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה