מחוננים,האם אתם מודעים לכך?

סיריוס47

New member
מחוננים,האם אתם מודעים לכך?

שרק שני דברים דרושים להפוך אותנו ליצורים נצחיים(גם אם בצורה מחזורית): 1.שלזמן אין התחלה וסוף. 2.שמהחומר והאנרגיה יכולים להיווצר רק סוגי גופים ותופעות מסויימים. כאמור,קיומם של שני דברים אלה מבטיח שאנחנו חיים ביקום מחזורי נצחי שבו כל גוף ותופעה נצחיים אף הם. ואני אומר לכם שזהו בדיוק היקום שבו אנו חייים! עכשיו נראה עד כמה אתם מחוננים,עד כמה הבנתם,ואם תוכלו לפתח את הנושא לבדכם עד לרמה שאני פיתחתי אותו...
 

fire storm

New member
אין כזה דבר אינסוף.

לכל דבר יש סוף, ואני מתעניין בנושאים האלו, אני לא סתם זורק ניחוש.
 

סיריוס47

New member
אין כזה דבר אינסוף אתה אומר?

אם כן תסביר לנו מה סופו של החלל-המרחב.מה יש מאחרי הסוף שלו?...
 

fire storm

New member
מה יש מאחורי הסוף?

כלום. זה כל הרעיון של סוף, שלא בא שום דבר אחריו. זה לא שחור, זה חסר צבע, זה פשוט כלום, מבין?
 

סיריוס47

New member
ואתה ענית שמעבר לחלל יש כלום...

כלומר החלל ממשיך.אז השאלה עד לאיפה ומה אמור לעצור אותו אם הוא סופי כפי שאתה טוען? אגב,פיזיקאים בני ימינו כבר מודים שהמרחב בהכרח אינסופי.לגבי כמות החומר והאנרגיה השאלה עדיין פתוחה וספק אם אי-פעם נוכל לדעת אם הכמות סופית או אינסופית.
 

fire storm

New member
הכלום זה הסוף.

תתחיל לספור מ1 עד המספרי האחרון אתה מכיר. הסוף יגיע כשלא תדע מה המספר הבא. כל עוד אנחנו רואים משהו בחלל ויודעים מאיפה הוא הגיע, המקום הכי מרוחק שאנחנו רואים זה הסוף. זאת התפיסת עולם שלי.
 

סיריוס47

New member
המקום הכי רחוק שאנחנו רואים

זה הסוף רק מבחינתנו ורק לעת עתה.ככל שנתקדם יותר טכנולוגית כך נראה יותר רחוק. ומבחינה קוסמית זה לא סוף. ושוב:הכלום לא יכול להיות הסוף של הכלום(החלל).רק חומר יכול להיות הסוף לכלום,אבל במקרה זה תישאל השאלה "ומה הסוף של אותו חומר בעצמו"?...
 

MelodicTruth

New member
לא נראה שהתעניינת מספיק.

במתמטיקה יש אינסוף "רמות" של אינסוף, ולכל אינסוף, קיים אינסוף הגדול ממנו. מה בנוגע למציאות הממשית? היקום, כאשר הוא מוגדר כתחום המינימלי בו נמצאות הגלקסיות, הינו סופי. לעומת זאת, לא קיימת הגבלה עקרונית על המרחב (ליתר דיוק, אין הכרעה בשאלה הזאת). כמו כן, אפשר גם כן לטעון כי קיים אלמנט אינסופי בכל מה שקשור לפרקטלים בטבע. בנוסף לכל, יהיו פיזיקאים מודרנים שיטענו לקיומם של אינסוף מצבים שונים בו זמנית, ועוד לא הזכרנו את האפשרות של "מטא-יקום", ואחריו "מטא-מטא-יקום..." וכו'.
 

fire storm

New member
זה מה שאני מאמין בו.

כתבתי שאני מתעניין, אבל לא כתבתי שאני מאמין לכל תיאוריה. אני מאמין שנגיד, למספרים יש סוף, מתי שאתה מפסיק לספור המספרים מגיעים לסוף.
 

BoNoAyChI

New member
קח את המספר הכי גדול שאתה מכיר

תגיד אותו, ואז תגיד "ואחת" ואח"כ תגיד אותו שוב ואז תגיד "ושתיים"... וככה תגלה שאתה לא מכיר מספר "הכי גדול".... ד"א בהצלחה עם הניסוי הזה....
 

BambaCreature

New member
האמונה שלך שגוייה.

זה מראה שהחשיבה שלך חסומה. לכל מספר יש מספר גדול ממנו (הרי קבוצת המספרים הטבעיים לא חסומה מלעיל). אם מישהו אחד מפסיק לספור ב-100, מישהו אחר יכול לספור עד 101. לסיריוס - אנחנו אומנם מחזוריים, כל אדם הופך בסוף לאנרגיה שעוברת אינסוף גילגולי אנרגיה, אבל אנרגיה היא לא יצור חי, וגם אנרגיה מתפוגגת בסופו של דבר. 2 דוגמאות : 1) ניסו לבנות מכונה שאחרי הפעלה ראשונית היא עובדת לעד (כמו מטוטלת שלא מפסיקה לנוע). אבל האנרגיה עוברת מאנרגיית תנועה לחום, ואחר כך פשוט נעלמת לאחר כמה גלגולי אנרגיה נוספים. 2) בתוך קוביה סגורה ואטומה תקרין קרן אור. הקרן תפגע בדפנות ובסופו של דבר, לאחר כמה שעות - תעלם. לסיכום - 2 הדרישות שלך לנצחיות נכונות, ומתקיימות, אך לא מספיקות - צריך עוד דרישות (כמו: אנרגיה לא מתפוגגת), שהן לא מתקיימות.
 

סיריוס47

New member
לפי חוק שימור האנרגיה,אנרגיה אינה

מתפוגגת.היא רק משנה צורה. לפי התשובה שלך לא ירדת לסוף דעתי כנראה בגלל שלא נתתי מספיק פרטים. מה שאני יכול להגיד זה שלא דיברתי על נצחיות שיש בה המשך כלשהו של קיומך פה...הרי בסופו של דבר האטומים של הכיסא שעליו אתה יושב עכשיו לא שונים בכלום מהאטומים שמהם אתה עשוי...
 

fire storm

New member
זה לא מראה שהחשיבה שלי חסומה.

Ignorance is bliss אני מעדיף לעזוב את המחשבות האלו. אני פשוט הנחתי לזה שאני לא אגלה את כל סודות היקום בזמן הקרוב, אז החלטתי לא לנסות ולתפוס לעצמי תפיסת עולם. תאמינו לי, השקט הנפשי הזה מאוד נחמד.
 

סיריוס47

New member
אין סוף למספרים.יש רק סוף למספר

שאתה תוכל להגיע אליו כי אתה בן תמותה ולא תוכל להמשיך לספור לנצח...
 

bgbg10

New member
לא לכל דבר יש סופ....אל תשכח

שאנרגיה לא יכולה "למות", או להיגמר...היא רק משנה צורה קראתי את זה בספר שיש לי על רוחות...וזה מסביר בצורה מדעית שרוחות אכן קיימות (למרות שבמדע כמו במדע תמיד מטילים ספק)....חלק מההסבר זה שאכן אנרגיה לא מתה אלא רק משנה צורה... אם אתה מעוניין אני יכולה לגשת לספר ולתרגם לך את החלק הזה (זה באנגלית) בשעה הזאת, באמצע נידודי השינה שלי, אין לי כח לזה :) וסלח לי אני רק עכשיו קלטתי את התאריך של ההודעה שלך... למרות זאת אני שולחת את ההודעה הזאת... מה אחרי שכבר הקלדתי אותה, לא חבל?
 

electric blues

New member
יש רק שני דברים אין-סופיים!

"יש רק שני דברים אינסופיים: היקום והטפשות האנושית. ולגבי הראשון אני עוד לא לגמרי בטוח..." א. איינשטיין. ואני מתפלא שאף אחד עוד לא כתב את התגובה הזאת... ועכשיו התייחסות קצת יותר רצינית למה שכתבת: התנאי השני שכתבת מנוסח באופן מאוד לא ברור. אם תנסח אותו באופן ברור אולי אני אבין למה אתה מתכוון... ולא יודעים אם היקום הוא מחזורי. מה גם שגם אם כן, יכול להיות שכל "פעימה" שלו תתרחש באופן קצת שונה. ובנוגע לתנאי הראשון- הזמן התחיל במפץ הגדול, לא? ובנוגע להיותנו יצורים נצחיים או לא, אני חושב שזו בינתיים נשארת שאלה פילוסופית וזהו.
 

סיריוס47

New member
התנאי השני פשוט:מהחומר והאנרגיה

לא יכולים להיווצר מערכות שמש שבהם כוכבי הלכת והשמש משולשים...מהחומר והאנרגיה לא יכולים להיווצר יצורים עם עשר מיליון זוגות עיניים...כלומר,יש היגיון מסויים במה שנוצר מהחומר והאנרגיה ולכן האפשרויות של סוגי הגופים והתופעות שיווצרו מהחומר והאנרגיה מצומצמות. בקשר לזמן,מתיאוריות פיזיקליות חדשות (וגם לא חדשות) עולה שהזמן לא יכל להתחיל מהמפץ הגדול ושלפניו היו עוד ועוד מפצים גדולים... והרי איך אפשר אחרת?...מצב של אי-זמן הוא בהכרח מצב נצחי שבעיקבותיו לא יכול לבוא שינוי כלשהו מהעדר מימד הזמן(שהוא למעשה שינויים בחומר). מקווה שעכשיו התנאי השני יותר ברור לך.
 

סיריוס47

New member
עוד משהו:

אמרת:>מה גם שגם אם כן, יכול להיות שכל "פעימה" שלו תתרחש באופן קצת שונה.< בהודעה הקודמת דיברנו על ההיגיון המסויים שיש במה שנוצר מהחומר והאנרגיה ולכן האפשרויות של סוגי הגופים והתופעות שיווצרו מהחומר והאנרגיה מצומצמות,ולכן מה יקרה אחרי שכל האפשרויות יווצרו כבר?...האם אופי הפעימה או מחזור היקום הבא לא אמור להיות העתק זהז למה שכבר היה בעבר?...
 
למעלה