מחלה - דלקת גרון - מוגלה - דם

WhiteBear

New member
מחלה - דלקת גרון - מוגלה - דם

זהו, אם למישהו יש לב חלש, הוא לא אמור לפתוח את ההודעה. אני חולה, כבר יומיים ומשהו. יש לי כאבי גרון. כרגע אני בלי קול (לדבר כואב לי). הבעיה שאני שואל לגביה היא הבאה: לפני יותר משנה התחלתי להוציא מוגלה שהצתברה לי בשקדים באמצעות זה שלחצתי על השקדים עם האצבעות. זה היה נחמד וכיף בכך שיצאה מוגלה, והרגשתי שהשקדים שלי יותר נקיים. (ופחות מסריחים) זה הפסיק להיות נחמד וכיף כשגיליתי באחד הפעמים שאני יורד דם, שכנראה יוצא מהשקדים. מאז, ביומיום, השקדים שלי בסדר. אבל פעם בכמה זמן, אני שוב יורד דם. ועכשיו שאני חולה, אני יורד יותר דם. (לא רק דם, אלא דם שמהול בליחה העודפת שלי) ניראה שפשוט פצעתי את השקדים קצת. אבל אני לא יודע אם יש משהו שאני אמור לעשות ביחס לזה או לא. אני בטח ארד לרופא משפחה בשבוע הקרוב לכמה דברים, ואני אשאל גם על זה. מלבד מי מלח, על מנת לחטא את הגרון, יש למישהו המלצות נוספות
תודה רבה, טל.
 

freearth10

New member
כמה המלצות

היי WhiteBear, הרבה פעמים קראתי כאן שאתה ממליץ על מרפא סיני וזה נראה לי הזמן המתאים לרדת גם קצת אליו, אבל עד שתגיע אליו כמה עצות לדרך... 1. נשום עמוק וכאשר אתה נושף אמור ררררררווווווווווווווווווווםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםם ושוב נשום -נשוף ואמור רווום. 2. ברר עם עצמך איפה בעבר חנקת את היצירתיות שבך. חזור לאותם המקומות ודאג לפתח גם אותם. 3. צבוט את עצמך (בעדינות) לכל אורך הגרון והצוואר בתנועות מהירות. 4. כשאתה מגרגר דאג לגרגר בצורה של 8 אינסופי. 5. שב כמה דקות כאשר אתה מצמיד בד בצבע כחול לגרון ושב כך כמה דקות.לך אל הים מצא לך פינה שקטה והבט קצת בים. 6. תנוחות הדג והקוברה היוגיות. 7. משפט חיובי: אני רוצה להביע את האמת של האני שלי ולהביע אותה במלואה בעשייה שלי. מקווה שתרגיש בקרוב הרבה יותר טוב,
מאיה
 

WhiteBear

New member
תודה מאיה על העצות החמות.

אני אשמח אם תוכלי גם לתאר קצת על מה כל טכניקה מיועדת להציע (למרות שאת חלקן אני אתחיל ליישם). תודה
, טל.
 

freearth10

New member
צאקרת הגרון

היי טל, התרגילים האלה נועדו לפתוח את צאקרת הגרון מהבטים שונים: (1)רווום עושה זאת בצליל,(5) הבד הכחול בחשיפה לצבע(6)תנוחות הדג והקוברה בתנועה ,הצביטות (3) והגרגור (4) בעיסוי עצמי והחשיבה(2) והמשפט החיובי(7) בהנעת המחשבה.
מאיה
 

WhiteBear

New member
אז ירדתי לרופא - והנה מה שהלך

אני מספר את זה בעיקר כדי לשחרר קצת קיטור. ירדתי לרופא, אחרי שקבעתי טור בטלפון. המתנתי יותר מחצי שעה עד שהכניסו אותי (מה לעשות, לא נורא, עשיתי טאי צ'י בינתיים). ניכנסתי לרופאה מחליפה. לפני שניכנסתי אליה, דאגתי לכתוב פתק שמתאר את הסימפטומים שלי, תיאור של אורך המחלה, ושאלות על הטיפול. הרופאה התלוננה על כך שכתבתי, ולמה אני לא מדבר. אמרתי שקשה לי לדבר ואני מעדיף לכתוב. היא אמרה שאני משחק משחקים ואין לה זמן לקרוא את מה שכתבתי (לפרוטוקול, זה היה רק דף אחד). היא שאלה "מה יש לך ?" הצבעתי על הגרון, היא הסתכלה עליו. לחצה על השקדים במידה כזו שכאבה לי, כך שאוטומאטית העפתי לה את היד (לא במכה חזקה, רק מספיק להזיז את היד). אני מניח שזה לא דבר נחמד לעשות למטפל (טוב נו, לא מטפל, רופא), אבל הלחיצה שלה התחילה מעוצמה גבוהה ומאד כאבה. הצבעתי לה על חלקים של הדף שבה רשמתי רשימה של סימפטומים נוספים, היא לא הסכימה לקרוא, והתחילה לרשום לי רצפט. בשלב הזה אני התעצבנתי. כתבתי לה פתק שתודה על היחס ויום נעים. וקמתי והלכתי. חזרתי לדלפק הקבלה. כתבתי למזכירה שהרגע קיבלתי טיפול אצל רופאה שלא התייחסה לסימפטומים שתיארתי, לא ענתה לשאלות ששאלתי ואני מעוניין לקבל רופא אחר ! כאן היה סיפור שבו הייתי צריך לחכות שרופא אחראי ייכנס לרופאה וישאל אותה מה קרה איתי (ובזמן שהיא עם מטופל, שזה לדעתי פשוט חוסר רגישות אנושית של הרופא האחראי, לדבר עם רופאה על היחס שלה למטופל, בזמן שמטופל אחר נימצא אצלה). הרופא לא הרשה לי להיכנס, שמעתי מעבר לדלת שהרופאה השמיצה אותי, אמרה שאמרו לה שעשיתי תנועות יוגה בחוץ, שאני בטח לא נורמלי, ושלא הסכמתי לקבל את הרצפט שהיא נתנה לי. הרופא יצא, והביא אותי לאחות כדי שתעשה לי כמה בדיקות פשוטות (לחץ דם שהיה 98 על שישים ומשהו, מה זה אומר ?). ובדקה וגילתה גם חום של 37.4 . הרופאה אמרה לי שיש לי אנגינה, דהיינו דלקת עם חיידקים בגרון ושאני צריך לקחת אנטיביוטיקה. שאלתי באיזה שלב כבר אפשר לומר שאני צריך לקחת אנטיביוטיקה, היות שאני מעדיף להימנע מזה אם אפשר. היא הסבירה לי שאי אפשר להימנע מזה, ושאם אני לא אקח יכול להתפתח לי פצע נורא שיתפוצץ בשקדים ואז יצתרכו לנתח לי אותם. היא הייתה לא סבלנית ואמרה לי כל הזמן להירגע. בחיי, גם האחות וגם הרופא האחראי דיברו אלי ל-א-ט וברור (ובחוסר סובלנות) כאילו אני לא מסוגל להבין מה הם אומרים. אחרי זה הלכתי לרופא האחראי. הוא הציא לי ללכת לרופאה שוב ושהפעם היא תסיים לטפל בי. אמרתי לו שאני לא מעוניין לקבל טיפול אצל מישהי שאני לא בוטח ביחס שלה כלפי. הרופא האחראי נתן לי להיכנס אליו, בדק לי את הגרון ואת הנשימה. אמר שיש לי אנגינה ושאני חייב אנטיביוטיקה, אחרת עלול להיות לי דלקת בקרום הלב. שאלתי אותו לגבי כאב האוזן שלי, הוא הכניס מכשיר לבדוק את האוזן האחת, ואמר שהוא רואה קצת נפיחות. כאשר באותו המכשיר הוא השתמש והכניס לאוזן השניה (זה לא מסוכן, ועדיף להימנע מאוות מכשיר לשתי אוזניים) הוא העלה לי את מינון האנטיביוטיקה מחמישה ימי כדורים לעשרה ושיחרר אותי. שאלתי אותו לגבי המוגלה בגרון והדימום, הוא אמר לחזור אליו אחרי האנטיביוטיקה ולא הרחיב בנושא. הלכתי לבית מרקחת. קניתי אנטיביוטיקה, וויתרתי על האקמול שהציאו לי (אני לא מאמין שאני אזדקק לו, מקסימום יש לי כמה גלולות בבית אם אני אהיה לקראת אובדן הכרה
). אז זה מה שעבר עלי בערך. אני הוצאתי שעתיים בשביל אנטיביוטיקה
ובלי תשובות חדשות. טל.
 

SideKick

New member
באיזו חסימה העפת לה את היד?

אני שמחה שהכאבים לא שיתקו את חוש ההומור שלך ואת יכולת הכתיבה
גם הקטע עם תנועות היוגה בחוץ היה נפלא! צר לי, טל, על החוויות הלא נעימות שעברת בקופת חולים. אני מקווה שבפעם הבאה לא תחכה למצב של איבוד כושר הדיבור ויריקת דם כדי להתחיל לפעול. בפעם הבאה גש לטיפול אמיתי קצת לפני. זה יחסוך לך הרבה זמן, כאבים, עוגמת נפש וגם אף אחד לא יחשוב שאתה משוגע בגלל כמה תנועות טאי צ'י. מאחלת לך לחזור מהר לכושר ולא לשכוח שהגרון אותת לך כאן משהו מאוד רציני. אולי בעצם לא כדאי לחכות לפעם הבאה. איך שאתה גומר את האנטיביוטיקה - כבר קבע תור לטיפול. ורק שאלה קטנה אחת - מאיפה הביטוי שחזר אצלך כל כך הרבה פעמים - ירדתי לרופא?
 

WhiteBear

New member
../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif הרסת אותי - "לרדת לרופא"

הצחקת אותי מאד, תודה על התגובה החמה. כנראה מה שכתבת היה נכון, אני אפנה לעוד רשימה של בירורים לגבי כמה סימפטומים בריאותיים שיש לי. חוש הומור... מה אני אגיד לך, זה לא פגע בי, הייתי מעוצבן בגלל היחס, אבל סך הכול את צודקת וזה באמת מאד מצחיק
(אבל לא קרוב מידי, אני חולה...)
 

0 אור 0

New member
התייחסות

אני מאד אוהדת ומשתתפת בתגובה שלך על חוסר המקצועיות של מה שקרה. אבל רציתי בכל זאת להעיר קצת גם על הצד שלך בזה: לפי הסיפור שלך נראה שמהרגע הראשון הכנסת את הרופאה המטפלת למגננה - אם היא לא רצתה לקרוא את הפתק אלא לשמוע ממך, אולי זה בגלל שיש לה בעיה עם קריאה, אולי בגלל שהיא רוצה להתרשם ממך אישית - לא התחשבת מספיק בצד שלה (ולמרות שאם הייתי מדברת אתה כמובן שהייתי אומרת לה שהיא כמטפלת צריכה לקחת את האחריות ליחס שלה בטיפול גם אם המטופל מוזר/מעצבן/לא משתף פעולה וכל מה שעלה בדעתה באותו רגע). הדבר השני זה המדחיפה של היד - שדרשה התנצלות רצינית (אולי התנצלת ולא כתבת) -- מעבר לזה לגבי האנטיביוטיקה: נראה לי מאד מאד לא מקצועי לרשום אנטיביוטיקה בלי משטח גרון!!! בתקופות שסבלתי מאנגינות חוזרות - אז שתפו אתי פעולה ונתנו לי אנטיביוטיקה עוד לפני שחזר המשטח, אבל זה היה רק לפי בקשתי ומתוך הכרות אתי ועם הגרון הדפוק שלי. מטופל כמוך שאינו מוכר ואינו מבקש את האנטיביוטיקה - אסור לרשום לו אנטיביוטיקה , אלא לאחר חזרה של משטח הגרון והתאמה של האטיביוטיקה הממוקדת לאותו חידק ספציפי!!!! צריך לזכור (לא אתה - הרופא המומחה!) שיש מוגלה בגרון גם ויראלית, ויש תופעות שנראות כמו מוגלה אבל הן לא אנגינה. הדבר השני זה הלחץ דם שלך - הוא מאד מאד נמוך גם יחסית לסתם סיטואציה ובפרט הוא נמוך לאחר אירוע מלחיץ פכי שתיארת - דורש בדיקה (מומלץ אצל רופאים אחרים)
 

WhiteBear

New member
מעניין לקרוא ../images/Emo70.gif ותגובות

ראשית, לגבי הביקורת שהפנית אלי. אני מקבל את כל מה שכתבת. עכשיו גם סיימתי שיחה עם ארוסתי האהובה, שביקרה אותי לא פחות ממך על הנושא. וגם אמרה לי שלדעת לעשות טאי צ'י במירפאה עלול לגרור תגובות כאלה, ושזה טוב שהייתה לי הזדמנות להביא את זה למודעות (היא לבדיוק אמרה את זה כך, אבל זו הייתה כוונתה). לגבי ההתנצלות, את צודקת. אבל לא התנצלתי. מה גם בשניה שאחרי הייתי בכאבים, אז לא חשבתי על זה. אבל את עדיין צודקת. לגבי מה שתיארת על האנטיביוטיקה, זה בדיוק מה שחששתי ממנו. לא עשו לי משטח גרון, למרות ששאלתי במכתב האם האנטיביוטיקה הכרחית, ואיך אפשר לאבחן האם אני צריך אנטיביוטיקה או לא. התעלמו ממני על שתי השאלות. בפועל אני מרגיש שיצאתי דפוק. כבר רשמו לי אנטיביוטיקה (moxyvit forte 500), ולקחתי את הכדור הראשון. כעת אני צריך להחליט האם לקחת את האנטיביוטיקה 5 ימים כמו שהרופאה הראשונה אמרה, או 10 ימים כמו שהרופא השני אמר. דרק... כנראה מגיע לי, בטח יש פה עוד כמה וכמה דברים עבורי ללמוד מהם. (ולא להתנפל עלי. מגיע לי במובן שמציעים לי ללמוד על משהו שלא הייתי מודע אליו קודם לכן) אז מה, עכשיו להמשיך בטיפול האנטיביוטי, או ללכת שוב לרופא ? (לנסות לקבל משטח גרון ואנטיביוטיקה רלוונטית ) אני לא יודע מה לעשות, קצת מתסכל. תודה, טל.
 
דלקת גרון

שלום טל וראשית איחולי החלמה מלאה. עכשיו השאלה היא כזאת, אם אתה רוצה לטפל רק במחלה הדרך היא אנטיביוטיקה, אם אתה מבין ומקבל שהמחלה היא כתוצאה מקלקול אחר, קלקול ברמה הרוחנית - אנרגטית... זה המקום לפנות למטפל/ת שלך ולנסות לתקן את אותו קלקול רוחני ואולי ע"י אותו תיקון הגוף יוכל לרפא את עצמו. לגבי מה לעשות, אני תמיד בעד לעשות את מה שהרופא אומר מאחר והוא המומחה מספר 1 למחלות. מאחל לך שוב רפואה שלמה שלומי.
 

freearth10

New member
כתיבה שמחליפה את הקול

לדעתי הבעייה כאן היא כפולה. יתכן מאוד שהרופאה רצתה לדרבן את טל לדיבור ויתכן שהיא פשוט לא האמינה לו שקשה לו לדבר. ויתור על דבור ככלי תקשורת זה מצב שמצריך התייחסות ואני לא בטוחה שהרופאה אכן עשתה זאת. בנוסף, טל כרגע בבעיה - הוא חולה, נתון כרגע בלחץ שהראה גם לחץ הדם הנמוך שלו ומי שצריך להתחשב במצב של השני זה הרופא ולא החולה, כי התגובות של טל הן חלק בלתי נפרד ממחלתו.
מאיה
 

מאיר72

New member
מאוג פשוט, שב ליד המחשב

ותתחיל לכתבו מכתב תלונה חריף עם מילם גבוהות מאוד ושלח אותו לרופא המחוזי, כמובן שמותר לך להוסיף קצת משלך (אחרת זאת תהיה עוד סתם תלונה) וגם תן איום קטן שכל קופ"ח אחרת תשמח לקבל אותך כיוון שאתה בחור צעיר ובריא (דלקת גרון לא נחשב) ותשלח את זה בדואר רשום עם אישור מסירה ובנוסף תן איום קטן שאתה תשמח מאוד ללכת עם זה לעתונות (ריכר אוהב את זה) ואז לאחר כשבוע תקבל מכתב תשובה עם התנצלות, זה לא יעזור הרבה אבל בפעם הבאה תקבע תור ותבקש לדבר אם אותה רופא ותראה לה את המכתב, יהיה לה רשף בעיניים אבל את התחת היא תנשק לך. מנסיון זה עובד.
 

WhiteBear

New member
תודה מאיר על התגובה. עם זאת

היות שכבר קיבלתי ביקורות בשירשור הזה, ומההורים שלי, ומבת הזוג שלי. אני מרגיש שהציניות שלך לא תרמה לי כלום.
 

שמש א

New member
תקרא שוב

דווקא הפעם אני לא מוצאת ציניות. לפחות ממה שאני הבנתי, הוא התכוון בשיא הרצינות. מאיר, הבנתי נכון?
 

WhiteBear

New member
ובכן שמש, מתוך כבוד -

אם להתייחס ברצינות למה שמאיר כתב: הרופאה שטיפלה בי היא רופאה זמנית. מכתב תלונה מצידי יפגע בפרנסה שלה, כאשר אני חושב שאת התפקיד שהיא ממלאת היא ממלאת טוב. כי היא בפועל עושה מה שרוצים ממנה (רואה גרון, נותנת אנטיביוטיקה), אלא פחות ממה שאני חיפשתי לקבל מאדם שמשפיע על הבריאות שלי. שינוי פה לא אמור להתקבל על ידי שאני אתקוף מטפלת ספציפית, אלא רק על תנועה רחבה יותר של אנשים בתחום של התנהגות הממסד הרפואי. התנגדות הייתה רלוונטית, מבחינתי, כי רציתי לקבל התייחסות באופן נקודתי למצב שלי. ואת זה, מסתבר, קיבלתי באופן חלקי בלבד. אז מה יעזור לי להתלונן על זה עכשיו ? אני מניח שזהו בערך.
.
 

מאיר72

New member
אני התכוונתי בשיא הרצינות

ובקשר לעבודה שלה אז זה בעיה שלה, היא אמורה לשרת מטפל/לקוח, למה אני אמור להתלונן שאני מקבל שרות גרוע בחנות או בכל מקום אחר, אבל כאשר זה קשור לרופא אז לא חס וחלילה אסור לי? בגלל שאני אמור לחוס על הרופא? מה היה קורה לו היית הולך לרופא פרטי והוא היה מתיחס אליך ככה? האם לא היית מתלונן עליו, מתווכח איתו על המחיר?
 

מאיר72

New member
ורק בגלל שהציניות שלי לא תרמה

לך כלום, אז כך עצה מועילה, לך תעבור קורס בהבנת הנקרא, וזאת רק ההרגשה הפרטית שלי.
 
למעלה