מחפש חידות על התנך דחוף!!

מחפש חידות על התנך דחוף!!

אני מחפש חידות על התנך! בכל הרמות! כולל חידות מצחיקות כמו מי היה אבא של יהושוע בן נון! תודה!!
 
טוב...

מצא בתנ"ך ארבעה אנשים שהתאבדו. לא, רגע, כל אחד בחר לעצמו מיתה אחרת ממיתות בית דין (למי שלא בקיא - סקילה שריפה הרג [סיף] וחנק) כנ"ל אבל לא התאבדויות. אנשים שנהרגו בידי אחרים. מוזכרים בתנ"ך שלושה אנשים בעלי שם אחד שניים מהם אינם יהודים, אחד כן שניים מהם מוזכרים בתנ"ך פעמים נוספות (או, פעם נוספת) בשם אחר. (יש להעזר בפרשנים) יש מקום בתנ"ך שיש בו שלוש מילים רצופות, כל אחת בהטיית זמן אחרת, לפי הסדר - עבר הווה עתיד. מי אמר למי? כמה פעמים בתנ"ך כתוב "מאד"? (מצא תשובה באחד הפורומים כאן בתפוז) מתוך טעמי המקרא, מהו הנדיר ביותר והיכן הוא מופיע? (לא כולל ספרי אמ"ת) כמה זמן ארכו ששת ימי הבריאה? מצא כמה שיותר מילים נרדפות בתנ"ך למושגים הבאים: אריה ענן ירושלים אמור: שני אנשים שנהרגו ע"י אריה. שני אנשים שהרגו אריה. פעמיים שאנשים עברו בתוך מים ללא פגע (כלומר, והיה שם נס). פעמיים שאנשים טבעו. שני דברים שנעשו על פי גורל. מצא פסוקים שמשתמשים בהם היום, אך למעשה הם הוצאו מהקשרם, או עוותו. אלו מילים בתורה נכתבות עם נקודות מעליהן, ומדוע? זהו בנתיים.
 

pdib

New member
חלק מהתשובות../images/Emo26.gif

אני יודע לענות על שאלות הבקיאות בעיקרון: אנשים שהתאבדו: אחיתופל בתליה אנשים שהרגו: עכן נהרג בסקילה+שריפה, קורח ועדתו - שריפה, אגג - סייף (ע"י שמואל), מלך העי נתלה על העץ (חנק). שימשון וגדעון מוזכרים פעמיים: שמשון מוזכר שוב בשם "בדן" וגדעון מוזכר שוב בשם: "ירובושת" לגבי הלא יהודי אני לא ממש זוכר.. שני אנשים שהרגו אריה: דוד, שמשון. פעמיים שעברו בתוך מים ללא פגע: מעבר הירדן, בקיעת ים סוף. שני דברים שנעשו על פי גורל: מציאת המועל בחרם יריחו בספר יהושוע, חלוקת הארץ בין שבעת השבטים בספר יהושוע. פסוקים שמשתמשים בהם היום (ישן המון): "מעז יצא מתוק" "טוב שם טוב משמן טוב" - קצת עוות, במקור, קוהלת כתוב: "טוב שם משמן טוב" "לך אל הנמלה, עצל" "נצח ישראל לא ישקר" "תהיה נשמתו צרורה בצרור החיים" "החכם עיניו בראשו והכסיל בחושך הולך" "לא טוב היות האדם לבדו" ויש עוד המון שמשתמשים בהם היום.. כאלו שעוותו אני לא זוכר...
 
הבהרות../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif

החידה על שלושה אנשים - כולם בעלי אותו שם, טפשי מצדי לשכוח לכתוב את זה. וכוונתי היתה דווקא לפסוקים שעוותו או הוצאו מהקשרם, לא כל מה שמצטטים. זה בשביל החידות המצחיקות.
 

pdib

New member
לא הבנתי אז מה ביקשת...

3 אנשים בתנ"ך שלכולם אותו שם? ולמה הכוונה עוותו או הוצאו מהקשרם? תן דוגמה.
 
כן

אני אנסח מחדש את שתי החידות. מוזכרים בתנ"ך שלושה אנשים בעלי אותו שם שניים מהם אינם יהודים, אחד כן שניים מהם מוזכרים בתנ"ך פעמים נוספות (או, פעם נוספת) בשם אחר. (יש להעזר בפרשנים) מצא כמה שיותר פסוקים שנהוג היום לעוות אותם או את משמעותם. דוגמה, לבקשתך: "איש באמונתו יחיה". אפשר להעזר בשירים, יש שם דברים מזעזעים.
 
הוצאו מהקשרם

הנה שניים החביבים עליי: כי האדם עץ השדה (...לבוא מפניך במצור). אחלה שיר - יש גם סיפור מעניין מאחוריו. בשיר המשמעות כמעט הפוכה מהמקור. גם הפסוק המקורי מרתק כשלעצמו. כל כבודה (של) בת מלך פנימה (תהילים)
 

יוסי ר1

Active member
שלשה שהרגו אריה

מה עם בניהו בן יהוידע שהיכה את הארי בבור ביום שלג? מבו אתה לא סופר אותו?
 
למעלה