מחפש קשת סיפור ספיציפית בקומיקס/ספרים

AceMagician

New member
מחפש קשת סיפור ספיציפית בקומיקס/ספרים

אני מחפש, אם קיימת, את קשת הסיפור הקשורה ושמספרת על הנבואה האלמותית לגבי זה אשר יתן איזון לכוח. לא יודע למה, אבל תמיד עניין אותי לקרוא את הEU בנוגע לנושא הזה... מישהו?
 

The silver star

New member
אני לא בטוח

שסיפור כזה קיים. לעומת זאת, הערך בווקיפדיה על "Chosen One", מרחיב מעט אודות הנבואה המדוברת, והיא בהחלט מוזכרת פה ושם בספרי ה-EU. למרות שב"מאחורי הקלעים" של הערך מוזכר שלוקאס טוען שהנבואה הוגשמה ע"י אנאקין (ואולי גם לוק) סקייווקר, לעניות דעתי הלא קובעת - הנבואה במלוא משמעותה מעולם לא הוגשמה, שכן גם לאחר הפרק ההוא בדברי ימי ה'כוח', ה-Sith לא הוכחדו וה"איזון" המובטח לא ממש הגיע. מה שמעלה תהיה באשר לפירוש שנתנו הג'דיי לנבואה, לפיו ה"איזון" יבוא כשמשתמשי הצד האפל יפסיקו להתקיים. מאחר וקשה להגדיר פירוש כזה כ"איזון", הוא יותר בכיוון של ניצחון לצד ה"מואר". יותר מכך, ייתכן שהג'דיי עצמם בחתירתם הבלתי פוסקת לחיסול Dark siders, ובפילוסופית האולטרה לייט סייד שלהם, הרסו את האיזון של הכוח, ולמעשה גרמו בעקיפין להתפרצויות העונתיות של משתמשי ה-Dark side ע"י יצירת "משיכת יתר" בצד המואר, כי ה'כוח' מנסה בכל פעם מחדש לאזן את עצמו לצד האפל. לעומת הנבואה הזו, נראה שהנבואה הסית'ית על ה- "Sith'ari" כן הגשימה את עצמה באמצעותו של דארת' ביין. (אם כי גם שם ה- Rule of two לא החזיק מעמד לתמיד, ואם כן גם השינוי שנוצר בעקבות ביין לא נשאר לתמיד. אבל שם לפחות הרובד המילולי של הנבואה התגשם.)
 

AceMagician

New member
אבל בתכלס,

איזון זה משקל זהה של שני צדדים. כלומר, משקל זהה של אור וחושך. אז אנקין לזמן מה (של כ8 שניות בערך) הביא איזון ברגע שישנו קיום שווה ערך של סית'ים ושל ג'דיים. אפשר להרחיק לכת, ולהגיד שהנבואה קפצה דור ושלוק הצליח להביא איזון כשהוא למד עם יודה את דרכי הג'דיי, והפך לאחד בעצמו בפרק 6, מה שהביא לקיום של של סית' וג'דיי באותו זמן ומישור = איזון. מעניין שבאמת אף אחד ממאות הכותבים שקיימים ושהיו קיימים לא נגעו בנושא הזה. לוקאס יכול ליצור מזה לא טרילוגיה אחת, אלא שתיים נוספות - ולהוסיף לבית שלו עוד מרפסת לירח או משהו בסגנון... או לקנות עוד כמה יכטות ולעשות צי...
 

Y. Welis

New member
דיברנו על זה בפורום לא מעט

כמה הודעות משלי למשל - http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=477&MessageId=121768245 http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=477&MessageId=108908261 http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=477&MessageId=106953226 המסקנה שלי היתה שהאיזון הוא מחזורי - כלומר כל כמה אלפי שנים האיזון (החיובי כמובן, כי זו נבואה של הג'די - בעיני הסית' זה כמובן הפוך) מופר ואז נמצא האיש (או יצור חי אחר) שיחזיר את האיזון לכוח. זה לא היה כך בהתחלה - נבואת הווילים מצוטטת בפתיחה של התסריט המקורי של סרט 4 (אבל לא בסרט), ולוק הוא המושא היחיד שלה. הטרילוגיה החדשה שינתה את התמונה (כמו במקרים רבים נוספים), והפכה את הנבואה למשהו ידוע יותר, אבל שלא יודעים מה פירושו, ועל כן גם לא מתייחסים אליו במיוחד (חוץ מקווי-גון שהאמין בה), ושהיעד שלה הוא לא אדם אחד, אלא שניים - אב ובן, ששניהם מביאים איזון - לרעה ולטובה.
 

Y. Welis

New member
הוא יצא כספר 'שולחן קפה', עם הרבה תמונות

וארט מתוך הסרט - The Art of Star Wars, וכן יש גם לאחרונה ספרים דקים יותר, ללא תמונות, עם תסריטי הטרילוגיה הקלאסית. קראתי אותו לראשונה בספריית הסנימטק הירושלמי, שפתוחה גם לקהל. סביר שאפשר להזמין אותו מהרשת. יש גם אחד ל'ג'די', אבל עדיין לא יצא הספר על ה'אמפריה'. למי שמתעניין באבולוציה של התסריטים, יש כמה ספרים מאוד מעניינים עליהם, כמו זה http://www.amazon.com/Star-Wars-Screenplays-Laurent-Bouzereau/dp/0345409817/ref=sr_1_3/105-3230417-5148455?ie=UTF8&s=books&qid=1194983244&sr=1-3 ובאתר הזה http://www.starwarz.com/starkiller/writings/draft_variations_roj.htm שכולל מובאות מספרים שונים. יש אגב כמה חילוקי דעות בין מה שהוצג בסרט התיעודי הרשמי והמקיף ביותר (מ-04') לבין מסקנות הספר הנ"ל, ולא ברור באמת מה לוקאס ידע לפני 77' על המשך הסידרה, ואם היתה לו תוכנית ברורה לטרילוגיה. נראה שאחד מכתבי היד של הטיוטות עדיין לא פורסם (אבל בסרט מוצגים כמה איורים מקוריים של לוקאס מתוכו).
 

AceMagician

New member
תראה

עיינתי באתר השני שהבאת לי, אשר מכיל את שלל התסריטים של מלחמת הכוכבים. במיוחד את כל הגלגולים של הספר הראשון. אותה נבואה עליה דיברת:
"... and in the time of greatest despair, there shall come a savior, and he shall be known as The Son of The Suns." -- Journal of the Whills, 3:127​
היא בעצם קונספט שעם הזמן ננטש ע"י לוקאס (למרות שהיא הופיעה בצורת הציטוט כנ"ל, במקום מה שאנחנו מכירים כ-A long time ago, in a galaxy far, far away) והפך למה שאנחנו מכירים כ-הכוח. אתר מעניין - אני שמתי אותו במועדפים - ואחזור אליו. תמיד מעניין אותי לראות הסטוריה בהתהוותה. תודה
 

Y. Welis

New member
אגב ה-Whills חזרו בתסריט של סרט 3

כמקור לידע של קווי-גון על המשך התודעה במסגרת 'הכוח' גם אחרי המוות (שסייעה לו בהמשך ללמד את יודה ואובי וואן איך לסייע). הסצינה הושמטה מהסרט, יחד עם עוד כמה קיצורים מרגיזים שקצת רידדו את העלילה, ושינויים בסצינת העימות עם פלפאטין, שהיתה מוצלחת יותר לפני, לטעמי. בשימחה.
 
למעלה